• Anonym (Elak styvma­mma)
    Mon 21 Oct 2019 08:51
    1226 visningar
    34 svar
    34
    1226

    Hade ni ställt in?

    Okej. Resan är bokad och betald och så är även anmälningsavgifterna till planerade aktiviteter.

    Min sambo får veta att det är ett kalas som är väldigt viktigt för hans 9-åriga dotter just den helgen. Det blir kaos. Hon vill absolut inte missa kalaset men hon vill heller inte att vi andra åker utan henne eller att jag åker själv med mina barn.

    Förra gången ställde jag in för att hon hade en fotbollsmatch som hon absolut inte kunde avstå men efter matchen blev hon jättearg för att de förlorade och för att den planerade aktiviteten inte blev av.

    Nu vill jag inte ändra planerna då det är viktigt att det blir av. Jag har sagt att jag åker ändå så får han vara vuxen och ta ett beslut. Antingen stannar han hemma med henne och hon får gå på kalas eller så följer han med och då får hon vara med sin mamma men han kan inte låta henne avgöra huruvida jag ska åka eller inte.

    Hon är både ledsen och arg och säger att vi inte bryr oss om henne men hon är för liten för att förstå hela innebörden av resan och varför den är viktig och inte kan skjutas på.

  • Svar på tråden Hade ni ställt in?
  • Anonym (A)
    Mon 21 Oct 2019 08:53
    #1

    Jag har svårt att se hur ett kalas är så viktigt att det går före en bokad och betald resa.
    Jag hade åkt.

  • Mon 21 Oct 2019 08:56
    #2
    +1

    Jag hade åkt, sen får din sambo och hans dotter stanna eller åka med, men du ska inte behöva skippa resan!


    M 2010 | B 2017 | A 2019
  • Mon 21 Oct 2019 08:57
    #3
    +1

    Tufft läge för dottern. Alla i världen får lära sig att man inte kan vara med överallt alltid. Prata med tösen -säg att ni gärna vill att hon åker med er men att ni förstår om HON väljer kalaset istället.

    Lägg valet hos henne om ni kan lösa det med att hon är hos mamma istället.

    Hon inser ju orimligheten i att be dem flytta kalaset...

  • Anonym (b)
    Mon 21 Oct 2019 08:57
    #4

    Du gör rätt! Åk

  • Anonym (Omg)
    Mon 21 Oct 2019 08:57
    #5
    +1

    Eh en bokad betald resa är viktigare än en 9årings kalas. Är hon alltid så bortskämd och curlad? Kanske läge att sätta ner foten ts? Bortskämda skitunge!!

  • Anonym (Emma)
    Mon 21 Oct 2019 08:59
    #6

    Jag hade med åkt. Har inget med om hon förstår betydelsen med resan eller ej. Hon vill inte missa kalaset för är det ett roligt kalas kommer alla att prata om det sen och var hon inte där så kommer hon hamna lite utanför när dem prata om det. Hon vill heller inte att ni åker av samma anledning. Har ni roligt och pratar om det sen så känner hon sig utanför speciellt om kalaset inte var så roligt eller att det verkar som att resan var mycket roligare.

  • Mon 21 Oct 2019 09:02
    #7

    Om dotterns kalas har varit planerat sedan länge så borde hennes pappa ha haft koll på det om det var så himla viktigt att hon skulle gå på det!

    Om ni bokat resan innan kalaset kom på tal så säger man att "tyvärr, hon kan inte komma för vi är bortresta"!

    Låter som att dottern är väldigt bortskämd om hon ska få styra hela familjen och bestämma att ni inte heller får åka utan henne!

  • Anonym (Elak styvma­mma) Trådstartaren
    Mon 21 Oct 2019 09:21
    #8

    Hon fick inbjudan igår kväll och resan är bokad sedan en vecka tillbaka. Ena tiken ska paras och den andra ska förhoppningsvis plocka en avgörande titel. Språng är redan betald, liksom anmälningsavgift samt biljetter och boende.

    När vi blåste av förra gången var det drygt 20 000 ner i sjön och jag gör inte om det.

    Lite bortskämd är hon allt då mamman gärna förstorar upp sådana här saker som kalas och match som att det är det viktigaste i hela världen. Pappa blir mesig och vågar inte riktigt sätta stopp då det alltid blir så stora konflikter som spårar ur ordentligt med mamman om han inte alltid sätter dottern som prio ett.

    Vill han inte ta den fighten så visst, då behöver han inte följa med men jag tycker inte att jag ska behöva avstå. Han tycker inte heller det men är rädd för hur mor och dotter blåser upp det.

  • Mon 21 Oct 2019 09:30
    #9
    Anonym (Elak styvmamma) skrev 2019-10-21 09:21:52 följande:

    Hon fick inbjudan igår kväll och resan är bokad sedan en vecka tillbaka. Ena tiken ska paras och den andra ska förhoppningsvis plocka en avgörande titel. Språng är redan betald, liksom anmälningsavgift samt biljetter och boende.

    När vi blåste av förra gången var det drygt 20 000 ner i sjön och jag gör inte om det.

    Lite bortskämd är hon allt då mamman gärna förstorar upp sådana här saker som kalas och match som att det är det viktigaste i hela världen. Pappa blir mesig och vågar inte riktigt sätta stopp då det alltid blir så stora konflikter som spårar ur ordentligt med mamman om han inte alltid sätter dottern som prio ett.

    Vill han inte ta den fighten så visst, då behöver han inte följa med men jag tycker inte att jag ska behöva avstå. Han tycker inte heller det men är rädd för hur mor och dotter blåser upp det.


    Men ts åk ändå. Skit i dom. Jag hade aldrig ställt in en sån resa för ett jävla kalas. På allvar hör du inte själv hur larvigt det låter?
  • Mon 21 Oct 2019 09:32
    #10
    +1
    Anonym (Elak styvmamma) skrev 2019-10-21 09:21:52 följande:

    Hon fick inbjudan igår kväll och resan är bokad sedan en vecka tillbaka. Ena tiken ska paras och den andra ska förhoppningsvis plocka en avgörande titel. Språng är redan betald, liksom anmälningsavgift samt biljetter och boende.

    När vi blåste av förra gången var det drygt 20 000 ner i sjön och jag gör inte om det.

    Lite bortskämd är hon allt då mamman gärna förstorar upp sådana här saker som kalas och match som att det är det viktigaste i hela världen. Pappa blir mesig och vågar inte riktigt sätta stopp då det alltid blir så stora konflikter som spårar ur ordentligt med mamman om han inte alltid sätter dottern som prio ett.

    Vill han inte ta den fighten så visst, då behöver han inte följa med men jag tycker inte att jag ska behöva avstå. Han tycker inte heller det men är rädd för hur mor och dotter blåser upp det.


    Men herregud, inte ska ni avboka allt det här för att hans dotter fått en inbjudan till ett kalas. Och självklart ska inte du och dina dina barn drabbas. Flickan får välja, antingen gå på kalaset eller följa med er. Det får hennes mamma och pappa lösa. Att låta en 9-åring bestämma över resten av familjen låter helt sjukt. 
Svar på tråden Hade ni ställt in?