• Anonym (trött­)
    Mon 21 Oct 2019 09:01
    149 visningar
    6 svar
    6
    149

    Det här med nätdejting

    Jag måste spy ur mig lite. Har testat nätdejting i ungefär ett år nu. Visst det finns fina killar också, men det är ju idioterna som förstör...
    De värsta hittills (nej, låg inte med någon av dom):
    En kille ville hålla sig "privat" trots att vi setts tre gånger, jag tyckte det var alldeles för konstigt och avslutade. Han fick mig att känna som att det var mig det var fel på, så han inte vågade öppna sig.. Några månader senare fick jag reda på genom gemensamma bekanta att han ljugit om allt, han hade hus och sambo.
    Nu skulle jag träffa en kille som bodde lite längre bort (setts en gång innan), en dag innan bara slutade han höra av sig. Ingen förklaring, ingenting. Blev lite orolig att det hänt något. Men nej, nosade rätt på sociala medier där han lagt upp en post, så död är han verkligen inte... Skulle inte förvåna mig om han också redan har tjej.
    Jag blir så förbannad och trött... Försöker att inte ha så höga förhoppningar, det blir vad det blir liksom. Men när folk ljuger för mig.. Rakt upp och ner. Då är det verkligen inte kul längre. Det blir svårt att tro fortsättningsvis på de killarna som kanske faktiskt ÄR bra och ärliga.
    Hur orkar folk hålla på med detta i flera år...?

  • Svar på tråden Det här med nätdejting
  • Anonym (Q)
    Mon 21 Oct 2019 09:18
    #1

    Tror att man måste försöka hålla lite distans? Visst finns det idioter, det gör det överallt, men genom internet så träffar man på idioter som man aldrig skulle ha mött annars då det är en helt annan marknad!
    MEN det finns också guldkorn såklart, som du inte heller skulle ha mött om du inte internetdejtat!

    Så lägg ingen energi på att sörja dårarna som redan har tjej etc. och som försöker luras! Det är inget personligt mor dig, eller dig det är fel på! Och var glad ändå att du inte låg med dem!

  • Mon 21 Oct 2019 09:23
    #2

    Jodu tack, har hållt på i 2,5 år nu och jag vet inte vart jag ska börja med min bitterhet! Snubbar är helt jävla hjärndöda. Saknar helt funktionen av kommunikation. Istället för att säga sanningen är leken kurragömma populär, och dom som faktiskt öppnar munnen ljuger rakt upp i ansiktet på mig. Att jag vet det beror på att 9 av 10 drar samma ursäkt. Summan av kardemumman är att jag inte litar på nån längre, är livrädd att öppna mig, stänga av känslor har jag blivit grym på och om jag blir intresserad av nån får jag panik och övertänker precis allt. Vet ju redan hur det kommer sluta ändå. Jag kommer bli dissad. Brukar alltid säga ge det en vecka så är detta över, går de riktigt bra är det över på två.

  • Anonym (trött­) Trådstartaren
    Mon 21 Oct 2019 09:44
    #3
    Anonym (Q) skrev 2019-10-21 09:18:26 följande:

    Tror att man måste försöka hålla lite distans? Visst finns det idioter, det gör det överallt, men genom internet så träffar man på idioter som man aldrig skulle ha mött annars då det är en helt annan marknad!
    MEN det finns också guldkorn såklart, som du inte heller skulle ha mött om du inte internetdejtat!

    Så lägg ingen energi på att sörja dårarna som redan har tjej etc. och som försöker luras! Det är inget personligt mor dig, eller dig det är fel på! Och var glad ändå att du inte låg med dem!


    Du har så rätt. Försöker tänka på de pärlorna jag faktiskt hittat, varav några jag faktiskt fortfarande har kontakt med. Även om man inte hittar drömprinsen så finns det fina vänner att få.. Har inte så höga förväntningar längre och försöker hålla distansen, men det blir ju lite fel också när man träffar någon och vill lära känna varandra. Lite öppen måste man ändå vara tycker jag.. Blir en fin balansgång.
    Får se om jag gör ett nytt försök på nät-marknaden eller inte. Inte just nu iallafall känner jag... :P
    Tack för peppen!
  • Anonym (trött­) Trådstartaren
    Mon 21 Oct 2019 09:46
    #4
    hundmamman83 skrev 2019-10-21 09:23:50 följande:

    Jodu tack, har hållt på i 2,5 år nu och jag vet inte vart jag ska börja med min bitterhet! Snubbar är helt jävla hjärndöda. Saknar helt funktionen av kommunikation. Istället för att säga sanningen är leken kurragömma populär, och dom som faktiskt öppnar munnen ljuger rakt upp i ansiktet på mig. Att jag vet det beror på att 9 av 10 drar samma ursäkt. Summan av kardemumman är att jag inte litar på nån längre, är livrädd att öppna mig, stänga av känslor har jag blivit grym på och om jag blir intresserad av nån får jag panik och övertänker precis allt. Vet ju redan hur det kommer sluta ändå. Jag kommer bli dissad. Brukar alltid säga ge det en vecka så är detta över, går de riktigt bra är det över på två.


    Oj, ja jag känner mig ganska bitter bara nu efter ett år! Hellre att de drar en ursäkt för att de inte vill träffas igen, klart det inte är kul att höra, men då VET man iallafall. Har du provat en betal-site? Typ Match eller liknande? Undrar om det är någon skillnad...
  • Mon 21 Oct 2019 09:55
    #5
    Anonym (trött) skrev 2019-10-21 09:46:48 följande:

    Oj, ja jag känner mig ganska bitter bara nu efter ett år! Hellre att de drar en ursäkt för att de inte vill träffas igen, klart det inte är kul att höra, men då VET man iallafall. Har du provat en betal-site? Typ Match eller liknande? Undrar om det är någon skillnad...


    Jag har vart medlem där men inte betalat, är för snål, men om jag ska vara ärlig är utbudet där inte riktigt min smak tyvärr så lade ner kontot där ganska snabbt. Ska ändå tillägga att jag inte är ute efter den där hunken med sexpack längre. Been there done that. Och jag är ungefär noll imponerad. Jag tittar efter dom som lägger tid på sin pres och som inte spänner sig på varje bild. Ratar direkt.
  • Anonym (trött­) Trådstartaren
    Mon 21 Oct 2019 10:09
    #6
    hundmamman83 skrev 2019-10-21 09:55:18 följande:
    Jag har vart medlem där men inte betalat, är för snål, men om jag ska vara ärlig är utbudet där inte riktigt min smak tyvärr så lade ner kontot där ganska snabbt. Ska ändå tillägga att jag inte är ute efter den där hunken med sexpack längre. Been there done that. Och jag är ungefär noll imponerad. Jag tittar efter dom som lägger tid på sin pres och som inte spänner sig på varje bild. Ratar direkt.
    Okay. Nej, inte jag heller. Jag dras gärna till de lite mer udda typerna, tyvärr finns det alldeles för många på nätet... xD Svårt att hitta de som är udda och undvika de som bara är konstiga..!
Svar på tråden Det här med nätdejting