• Anonym (Nyfik­en)
    Mon 21 Oct 2019 15:28
    6242 visningar
    57 svar
    57
    6242

    Kvinnor som raggar

    Kvinnor som raggar upp män, hur brukar ni göra och hur brukar det gå?

  • Svar på tråden Kvinnor som raggar
  • Anonym (Q)
    Mon 21 Oct 2019 15:32
    #1

    Beror helt på i vilket sammanhang + vad jag vill med honom!

  • Anonym (Nyfik­en) Trådstartaren
    Mon 21 Oct 2019 15:43
    #2
    Anonym (Q) skrev 2019-10-21 15:32:24 följande:

    Beror helt på i vilket sammanhang + vad jag vill med honom!


    Ok men om du bara är sugen på sex då?
  • Anonym (Q)
    Mon 21 Oct 2019 15:50
    #3

    Om jag redan från början vet att jag bara vill ha sex med honom så är det väl i vanlig fall någon som man fått kontakt med på nätet eller på krogen.

    Ser jag någon på krogen som jag vill ha med hem för natten så går jag väl fram och snackar och visar mig intresserad. Är inga konstigheter!

  • Anonym (Queen­ie)
    Mon 21 Oct 2019 15:54
    #4

    Spanar in, ler, kollar om han ler tillbaka.

    Går fram och pratar.

    Om man märker att intresse finns och så kan man vara lite mer flirtig. Är det lyckat så leder det ena till det andra osv.

    Det är aldrig bara en som raggar utan det är båda. Även om den ena tar initiativet. Får man noll gensvar så blir det inget ragg.

  • Anonym (?)
    Mon 21 Oct 2019 20:50
    #5

    Vill kvinnor ragga?

  • Anonym (Q)
    Mon 21 Oct 2019 22:06
    #6
    Anonym (?) skrev 2019-10-21 20:50:07 följande:

    Vill kvinnor ragga?


    Varför skulle vi inte vilja det? 
  • Anonym (?)
    Tue 22 Oct 2019 08:53
    #7
    Anonym (Q) skrev 2019-10-21 22:06:27 följande:

    Varför skulle vi inte vilja det? 


    Tänker att alla kvinnor inte vill ta intativ men det kanske har ändrats en del under senare år
  • Anonym (Linda­)
    Tue 22 Oct 2019 08:56
    #8
    +1
    Anonym (Nyfiken) skrev 2019-10-21 15:28:33 följande:

    Kvinnor som raggar upp män, hur brukar ni göra och hur brukar det gå?


    Jag raggade upp en man förra veckan och vi ska på dejt på fredag. Så enkelt var det.

    Han är en bekant som figurerat länge i mitt liv via mina vänner och exman men vi har aldrig umgåtts. Nu tog jag chansen på Facebook och flirtade och han svarade och så blev det...
  • Jonnyn­ilsson
    Tue 22 Oct 2019 10:02
    #9

    Inte så vanligt att bli uppraggad som man. Men det har hänt mig två gånger på 50+ år :)

    Första gången var det en berusad kollega från en annan avdelning på jobbet som raggade upp mig lika berusad på krogen. Vi hade efter det ett kortare förhållande med förlovningsring och allt.

    Och det var mitt i detta förhållandet som jag blev uppraggad av en okänd tjej på krogen. Jag tacka artigt nej och visade ringen och hon tittade på mig och sa nått i stil med. Jaha och?! 

    Så det händer men för mig är det ovanligt. Kanske är vanligare nu för tiden att tjejerna tar första kontakten.

  • Anonym (#)
    Tue 22 Oct 2019 10:38
    #10

    Jag sökte ögonkontakt för att se om intresse fanns. Vid positiv respons så gick jag bara fram och frågade om mannen möjligtvis gillade att se på film. Jag berättade därefter att jag hade massor av filmer hemma i min lägenhet. De flesta män verkade gilla att se på film. 

    Den metoden fungerade bra för det mesta. Inspirationen till strategin kommer ifrån den där främlingen med godis som mamma sa att man aldrig fick följa med. 

    Nu är jag gift med en man som gillade att titta på film sen många år.

Svar på tråden Kvinnor som raggar