• Mon 21 Oct 2019 16:20
    6453 visningar
    15 svar
    15
    6453

    Äl+6 molvärk redan?

    Hej!


    Är på äl+6 och idag har jag haft en molande värk kring båda äggstockarna och livmodern som varierat i styrka i flera timmar. Det känns som en lättare mensvärk. Har inte haft det så så här långt innan mens (mens om 6-9 dagar) tidigare. Är det möjligt att livmodern redan börjat växa om jag är gravid?

  • Svar på tråden Äl+6 molvärk redan?
  • Mon 21 Oct 2019 16:45
    #1

    Nej, det är inte möjligt. Även om du skulle vara gravid är det max en dag sen embryot fäste. Det är fortfarande mikroskopiskt litet.

  • Sat 26 Oct 2019 12:49
    #2

    Troligen nej, så fort går det inte

  • Mon 28 Oct 2019 11:28
    #3

    Haft likadant förra månaden - det blev inget. Måste vara skengravid igen - ÄL+5 fick jag helt plötsligt ömmande bröst (aldrig haft det). Det återstår att se om ett par veckor

  • Mon 28 Oct 2019 20:59
    #4
    +1

    Hej!

    Jag hade också liknande symptom som molande i båda äggstockarna och ?mensvärk? ungefär runt 7 dagar efter ÄL. Några dagar efter det kom lite halsbränna och så kände jag mig väldigt varm/febrig som att jag höll på att bli sjuk. Plussade på ÄL + 12 :)

  • Mon 28 Oct 2019 23:09
    #5

    Har likadant. Men har kört en kur med apiforce (heter de va ) bidrottningsgele iallafall för att få tillbaka cykeln efter en MA I mitten på augusti.. mina smärtor har varit brutala ömma bröst metall smak i munnen osv. Men tror mer på att mina symtom runt Äl förstärks med bidrottningsgele.

    Önskan om ett syskon till barnen är så stark men vågar knappt hoppas efter allt de hemska

  • Sun 3 Nov 2019 09:40
    #6

    Det är nog inte att livmodern växer men jag tror man kan känna molvärk pga att embryot fäster och det kan det ju höra på äl+6.

    Hur har det gått? Var du gravid?


    chaange skrev 2019-10-21 16:20:34 följande:

    Hej!

    Är på äl+6 och idag har jag haft en molande värk kring båda äggstockarna och livmodern som varierat i styrka i flera timmar. Det känns som en lättare mensvärk. Har inte haft det så så här långt innan mens (mens om 6-9 dagar) tidigare. Är det möjligt att livmodern redan börjat växa om jag är gravid?


  • Tue 5 Nov 2019 14:52
    #7

    Jag är i lite samma sits. Började få molvärk på äl+9, och nu har jag haft det i 8 dagar utan stopp. Negativa gravtest och ingen mens..

  • Thu 7 Nov 2019 11:26
    #8

    [quote=80006859][quote-nick]2barnsmorsan skrev 2019-11-03 09:40:36 följande:[/quote-nick]Det är nog inte att livmodern växer men jag tror man kan känna molvärk pga att embryot fäster och det kan det ju höra på äl+6.

    Hur har det gått? Var du gravid?

    [/

    Tyvärr var jag inte gravid! På gynundersökning i tisdags hittade dem en 2 cm stor polyp i livmodern. När man har en sådan så kan det tydligen vara svårare för ägget att fästa. Jag väntar på att operera bort denna, men tydligen kommer det ta runt 3 mån att få en tid. Men vi försöker också under tiden!

  • Thu 7 Nov 2019 13:26
    #9

    Lögnare som säger att de inte går.... då jag sedan ägglossning känt molvärk i nu 3 graviditeter (ma/mf) nu gravid i vecka 8 :)

  • Mon 11 Nov 2019 10:42
    #10

    Jag har precis plussat (typ 10 minuter sen!) med första och jag var också här och läste en massa hur tidigt man kan plussa, känningar osv. Jag hade ägglossning i lördags/söndags ( 2/3 november) och nästan direkt efter hade jag starka smärtor liknande mensvärk och brösten blev väldigt ömma (speciellt bröstvårtorna som aldrig är det). Nu sitter jag här måndag den 11 november dryga veckan efter med ett plus! Så man kan visst känna och plussa så snart efter ägglossning :) (har oftast en cykel på ca 22-23 dagar med kort lutealfas också!)

  • Mon 11 Nov 2019 12:37
    #11

    Men grattis!!
    Jag hade ÄL exakt samtidigt som dig och har haft mensvärk hela veckan + ömma bröst. Hoppas också på ett plus men har insett  att PMS är så likt gravidsymptom så jag pallar inte att testa... Men du inger hopp!

  • Mon 11 Nov 2019 12:41
    #12
    Kaninos skrev 2019-11-11 10:42:57 följande:

    Jag har precis plussat (typ 10 minuter sen!) med första och jag var också här och läste en massa hur tidigt man kan plussa, känningar osv. Jag hade ägglossning i lördags/söndags ( 2/3 november) och nästan direkt efter hade jag starka smärtor liknande mensvärk och brösten blev väldigt ömma (speciellt bröstvårtorna som aldrig är det). Nu sitter jag här måndag den 11 november dryga veckan efter med ett plus! Så man kan visst känna och plussa så snart efter ägglossning :) (har oftast en cykel på ca 22-23 dagar med kort lutealfas också!)


    Hade också ÄL samtidigt som dig isch och sexade lite då, och har sen dess googlat massor då jag har haft molvärk i vä äggstock + livmoder, nu har det flyttat sig till höger äggstock. Sen även haft molvärk i ryggen (som innan mens). Jag har dock en cykel på runt 28-30 dagar så jag väntar ett tag till med test. Är dock vårat första försök efter avslut av mini piller för 2,5 vecka sedan så tänker att det lika väl kan vara biverkningar från avslut...
  • Mon 11 Nov 2019 12:47
    #13

    Jag hade känningar äl+6 och äl+5 mina två senaste graviditeter (den första slutade i mf, den andra är en 3-månaders bebis som nu sover i min famn).

    Första dagen kändes det som en ilande känsla, det liksom nöp till. Dagen efter började det mola. Jag känner aldrig något liknande i vanliga fall.

    Har extremt bra koll på min ägglossning (både äl-test och tempar) så vet med säkerhet när jag hade äl. Så ni som säger att det inte går har fel :)

  • Mon 11 Nov 2019 13:17
    #14
    Corros skrev 2019-11-11 12:37:55 följande:

    Men grattis!!

    Jag hade ÄL exakt samtidigt som dig och har haft mensvärk hela veckan + ömma bröst. Hoppas också på ett plus men har insett  att PMS är så likt gravidsymptom så jag pallar inte att testa... Men du inger hopp!


    Tack, köpte ett par söta babystrumpor sambon ska få ikväll när han kommer hem från jobbet som överraskning :) Detta var vårt fjärde försök efter vi tog ut hormonspiralen som jag haft 8 år. Jag tyckte den här smärtan var lite mer ojämn än mensvärk, ibland kom det liksom hugg som kändes jättedjupt och gjorde riktigt ont + konstant ?mensvärk?. Hoppas det går vägen för er också!
  • Mon 11 Nov 2019 13:20
    #15
    Steeph skrev 2019-11-11 12:41:35 följande:

    Hade också ÄL samtidigt som dig isch och sexade lite då, och har sen dess googlat massor då jag har haft molvärk i vä äggstock + livmoder, nu har det flyttat sig till höger äggstock. Sen även haft molvärk i ryggen (som innan mens). Jag har dock en cykel på runt 28-30 dagar så jag väntar ett tag till med test. Är dock vårat första försök efter avslut av mini piller för 2,5 vecka sedan så tänker att det lika väl kan vara biverkningar från avslut...


    Lycka till! Läst många som blivit gravida direkt efter avlastad minipiller så allt verkar vara möjligt :)
Svar på tråden Äl+6 molvärk redan?