• Sun 27 Oct 2019 19:01
    1095 visningar
    7 svar
    7
    1095

    Alternativ till sushi

    Vi ska göra sushi men kommer ha någrs gäster som är tveksamma till denna mat.

    Vad skulle ni göra som alternativ till dem som ännu inte förstått storheten i denna fantastiska maträtt?

  • Svar på tråden Alternativ till sushi
  • Sun 27 Oct 2019 19:11
    #1

    Gör vegetarisk sushi dvs sushi utan lax och räkor :)

  • Mon 28 Oct 2019 19:07
    #2
    Doktor Mugg i Dasseborg skrev 2019-10-27 19:11:27 följande:

    Gör vegetarisk sushi dvs sushi utan lax och räkor :)


    Jag är ganska säker på att det är sushi de inte uppskattar. Det är inte på grund av att de är vegetarianer de inte äter sushi.
  • Mon 28 Oct 2019 19:27
    #3

    De flesta som är tveksamma till sushi är ju tveksamma till just den råa fisken och skaldjuren. Därför kan vegetariska bitar vara en del av tallriken för att få dem att smaka ändå.

    Annars får ni väl laga något helt annat, eller ha något helt annat som huvudrätt. Kare, kanske? Eller någon annan japansk rätt? 


    If you have a daughter, be her hero. If you have a son, be his role model. If you have a child, be their heroic role model
  • Mon 28 Oct 2019 19:33
    #4
    Urstark skrev 2019-10-28 19:07:32 följande:

    Jag är ganska säker på att det är sushi de inte uppskattar. Det är inte på grund av att de är vegetarianer de inte äter sushi.


    Det är inte pga att det är rå fisk i den som de inte gillar det? Det är min erfarenhet av många.
  • Tue 29 Oct 2019 18:31
    #5

    Jag har nog varit lite otydlig märker jag :)

    De son som säger att de inte gillar är av två slag, en som inte gillar det överhuvudtaget och en som inte gillar smaken ock konsistensen på riset. Bra idé ned vegetariskt men i det här fallet spelar det ingen roll.

    Är det någon som kan tipsa om smårätter av samma stil, munsbitar, som sushi men med andra smaker?

  • Tue 29 Oct 2019 20:53
    #6
    Urstark skrev 2019-10-29 18:31:51 följande:

    Jag har nog varit lite otydlig märker jag :)

    De son som säger att de inte gillar är av två slag, en som inte gillar det överhuvudtaget och en som inte gillar smaken ock konsistensen på riset. Bra idé ned vegetariskt men i det här fallet spelar det ingen roll.

    Är det någon som kan tipsa om smårätter av samma stil, munsbitar, som sushi men med andra smaker?


    ska det vara kallt som sushin eller går varmt bra?
    isf kan ju gyoza vara en idé

    jag själv äter inte sushi, dels äter jag varken fisk eller skaldjur men har även problem med nori´n så därför går även vegetarisk sushi bort
  • Tue 5 Nov 2019 16:29
    #7
    Urstark skrev 2019-10-27 19:01:51 följande:
    Vi ska göra sushi men kommer ha någrs gäster som är tveksamma till denna mat.
    Vad skulle ni göra som alternativ till dem som ännu inte förstått storheten i denna fantastiska maträtt?

    Gör sushi som inte är fisk då, eller fisk de gillar.
    Eller ta andra ingredienser, det finns mycket annat sushi än den Japanska.
    Och inte heller behöver man ha det rått, utan tillaga är mycket vanligt i sushi.


     


    Sen har man alternativet och göra en helt egen sushi, vi ahr en hel del saker som vi äter här.
    Gravad lax, rökt fisk, räkor osv...osv, dock finns det inget i Suhsi som gör man aldrig kan äta sushi.
    Det enda är om man tycker illa om ris och nori, då kan man säga man inte gillra sushi.
    Nu, inte så mycket, det handlar bara om ta rätt grejer.


     


    Men vill du lura dom, ge dom en Poké.
    Man kan säga det smakar en hel del samma och samma, men även inte.
    Dock satans gott.


    hur många meter var det? 88-ägd och avklarad!
Svar på tråden Alternativ till sushi