• Mon 28 Oct 2019 09:28
    3524 visningar
    49 svar
    49
    3524

    Fostervatten el extremt vattniga flytningar?

    Hej.

    Jagr gravid och har bf 22/11 med mitt 4:e barn.

    Min slemproppen har släppt i omgångar sen några veckor tillbaka.

    Har även extremt mycket sammandragningar som gör ont. Knappt så jag kan resa mig och gå några steg utan att jag får en sammandragning som gör ont.

    Men nu har jag även känt i några dar att det rinner längs benen och varje gång jag kissar så får jag sitta jättelänge på toa för det slutar aldrig rinna. Och det är genomskinligt och inte kissfärgat som kommer.

    Barn 1 och 3 gick vattnet på förlossningen så kan inte jämföra med de.

    Barn nr 2 som kom för snart 9 år sedan fick jag läckage med men kommer inte ihåg hur det var mer än en konstig känsla av att det inte stämde i magen så därför åkte jag in på kontroll och då var de vatten som rann.

  • Svar på tråden Fostervatten el extremt vattniga flytningar?
  • Mon 28 Oct 2019 10:12
    #1

    Låter som fostervatten. Du kanske borde ringa in till förlossningen och fråga. Jag tror inte det är bra om det går för lång tid mellan att fosterhinnan spruckit till själva förslossningen startar eftersom det ökar infektionsrisken.

  • Mon 28 Oct 2019 10:19
    #2

    Ringde precis dit men tyvärr är det fullt på förlossningen med bla 1 riskförlossning så det kunde bli låååångt väntetid där inne innan en undersökning. Och jag har 10 mil enkel väg dit så känns inte lockande att åka långt och sen ev bli hemskickad pga palts/tidsbrist där inne :(

    De tyckte jag kunde avvakta och ringa in om det blir värre el om jag får värkar.

  • Mon 28 Oct 2019 11:28
    #3
    +1

    Sätt på dig en binda och kolla efter nån timma eller 2 om de kommit i bindan. Är den då blöt så är de högst troligt att ditt vatten sipprar.

  • Mon 28 Oct 2019 12:04
    #4

    Testat med binda nu i 30 min ca, den är ju inte jätteblöt men fuktig.

    Luktar inget speciellt och inget slemmigt som påminner om en flytning heller.

    Kan även nämna att de 2 senaste graviditeterna har jag fått barn i v 37+2 och 38+1 så är orolig att denna vill kika ut tidigare också

  • Mon 28 Oct 2019 14:04
    #5

    Vänta en stund till då. Och rör på dig lite.

  • Mon 28 Oct 2019 14:21
    #6

    Känns fortfarande fuktigt i underlivet och har konstig molande värk i magen. Sen har magen varit kaos idag också.

    Extremt mycket sammandragningar men det har jag haft säkert i 4-5 v

    Men jag får avvakta ett tag till ändå för det är fullt inne på förlossningen och eftersom jag har så långt dit så vill jag inte åka i onödan om det bara är vattniga flytningar

  • Mon 28 Oct 2019 16:39
    #7

    Är osäker på vad det är, blir inte speciellt mycket fuktigt i en binda men har sprungit på toa och pinkat extremt mycket idag och varje gång kommer det jättemycket. Sen kan jag fortsätta klämma ut massa mer klar vätska ej kiss

  • Mon 28 Oct 2019 20:49
    #8

    Låter som att de är ditt vatten. Va precis likadant för mig.

  • Tue 29 Oct 2019 14:09
    #9

    Hmm idag har det inte kommit någon mer vätska utom när jag kissar, då kan jag fortsätta klämma ut en del vätska så pappret blir genomvått. Men ingen färg el speciell lukt.

    Och inatt hände nått konstigt när jag skulle resa mig ur sängen för att gå på toa.

    Då lät det typ poff i magen och jag blev lätt blöt på benet. Lät nästan som en ballong som sprack fast inte så högt. Vad kan det ha varit??

  • Tue 29 Oct 2019 14:09
    #10

    Hmm idag har det inte kommit någon mer vätska utom när jag kissar, då kan jag fortsätta klämma ut en del vätska så pappret blir genomvått. Men ingen färg el speciell lukt.

    Och inatt hände nått konstigt när jag skulle resa mig ur sängen för att gå på toa.

    Då lät det typ poff i magen och jag blev lätt blöt på benet. Lät nästan som en ballong som sprack fast inte så högt. Vad kan det ha varit??

Svar på tråden Fostervatten el extremt vattniga flytningar?