• Anonym (Vill ha spänni­ng)
    Mon 28 Oct 2019 20:18
    896 visningar
    11 svar
    11
    896

    Hur skall jag få min fru att förstå

    jag har varit tillsammans med min fru i 20 år, vi har ett aktivt sexliv men sker alltid på mitt initiativ, försöker kommunicera med min fru om vad jag önskar i sängkammarn och försöker få henne att dela med sig av vad hon vill ha men det är som att köra huvudet i väggen.

    hon lovar att bättra sig och ta initiativ och prata med mig men det blir aldrig någon förändring. Hennes lust är det inget fel på, hon blir fort kåt när jag känner för att ha sex och kommer både när jag slickar henne och vaginalt oftast flera gånger varje samlag. Jag känner dock att lågan börjar svalna lite och sexet blir mer och mer mekaniskt mest för att få det gjort.
    spänningen är helt enkelt borta och allt är så förutsägbart, speciellt för mig. Hur skall jag nå fram att detta sakta men säkert håller på att döda vårat fina förhållande, jag har försökt att introducera både det ena och det andra men och berättat hur gärna jag vill att hon skall ta för sig lite mer, reta mig lite med porriga sms skicka en lite eggande bild etc.

    Hon gör detta när jag ber om det men aldrig sopntant på egen hand. någon som känner igen detta och har förslag på hur jag skall hantera detta innan lågan slocknar hos mig? Min fru är nog ganska ug. Tror det på hennes beteende men aldrig fått det bekräftat eftersom hon undviker att tala om sex och bara glider undan med att hon inte kommer på något som inte är bra. Hon säger att jag är så bra på att veta hur jag skall tillfredställa henne och att hon skall fundera och sen blir det aldrig något mer. Blir så frustrerad, klart att hon måste ha tusen saker som jag kunde göra anorlunda, mer av mindre av osv. Jag är ju ingen tankeläsare.... Förlåt för långt inlägg

  • Svar på tråden Hur skall jag få min fru att förstå
  • Anonym (Emma)
    Mon 28 Oct 2019 21:07
    #1

    Hon har antagligen inte behovet att att du gör något annorlunda utan allt är bra som det är. Är hon annars i livet rätt rutin styrd? Gillar och trivs med att ha rutiner?

    Ett tips är att du backar och helt enkelt väntar ut henne. Alla människor är olika och vissa behöver mer tid men hon kanske inte hinner ta något iniativ innan du vill ha sex igen. Du kan även sätta lite press genom att säga att du backar nu gällande iniativ till sex och att det nu är hon som får ta iniativet och ansvaret. Det är ju lite som när man försöker få sin partner att ta mer ansvar för städningen. Man når inga resultat om man klagar över hur lite den andra städar och sen går och städar allt själv. Det bästa resultatet (eller iaf ett aha moment) får man om man slutar att städa. Förstår du vad jag menar?

  • Anonym (Vill ha spänni­ng) Trådstartaren
    Mon 28 Oct 2019 21:19
    #2
    Anonym (Emma) skrev 2019-10-28 21:07:35 följande:

    Hon har antagligen inte behovet att att du gör något annorlunda utan allt är bra som det är. Är hon annars i livet rätt rutin styrd? Gillar och trivs med att ha rutiner?

    Ett tips är att du backar och helt enkelt väntar ut henne. Alla människor är olika och vissa behöver mer tid men hon kanske inte hinner ta något iniativ innan du vill ha sex igen. Du kan även sätta lite press genom att säga att du backar nu gällande iniativ till sex och att det nu är hon som får ta iniativet och ansvaret. Det är ju lite som när man försöker få sin partner att ta mer ansvar för städningen. Man når inga resultat om man klagar över hur lite den andra städar och sen går och städar allt själv. Det bästa resultatet (eller iaf ett aha moment) får man om man slutar att städa. Förstår du vad jag menar?


    Då är det nog färdigsexat här hemma är jag rädd, har provat bägge strategierna men klarar ju inte av att vänta hur länge som helstFlört
    Trots att vi hängt ihop så länge så förstår jag mig inte på henne när det kommer till sex. Men det är klart om man inte får svar på sina frågor så är det inte lätt att veta.

    Hon verkar kunna gå hur länge som helt utan sex, säger sig själv inte onanera men så fort jag pillar lite så blir hon dyngkåt? Är inte det konstigt?
    När jag läser det jag precis skrivit så är det ju ett Ilands problem men jag har också behov av bekräftelse....
  • Anonym 823894­2384
    Mon 28 Oct 2019 22:47
    #3

    Du kan ju prova ignorera henne ett par månader. Inte röra henne överhuvudtaget och se vad som händer.

  • Anonym (Vill ha spänni­ng) Trådstartaren
    Mon 28 Oct 2019 23:20
    #4
    Anonym 8238942384 skrev 2019-10-28 22:47:11 följande:

    Du kan ju prova ignorera henne ett par månader. Inte röra henne överhuvudtaget och se vad som händer.


    Klarar inte av att inte vidröra henne på flera månader, jag är ganska fysisk av mig
    kanske en svaghet men det är sån jag är. Älskar att smyga upp bakom henne och känna lite både här och där. Skulle inte fixa att vara utan det i månader.....
  • Anonym 823894­2384
    Tue 29 Oct 2019 07:19
    #5

    Då är det bara att gilla läget... Hon har ingen "vinst" att förändra sig om du fortsätter som vanligt. Vill man få partner att reagera behövs att man tar hand om sig själv med träning, snygga kläder, roa sig med kompisar mm samtidigt som man ger henne mindre uppmärksamhet.

  • Tue 29 Oct 2019 07:58
    #6

    Anledningen till att hon inte gör saker som du önskar spontant (typ skicka bilder) är troligen för att det inte ger henne något? Du går igång på det, men inte hon?

    Eftersom ni ändå har mycket sex så får du väl ta det som ett bra tecken på att hon är fullkomligt nöjd med det ni har!

  • Anonym (han svarad­e)
    Tue 29 Oct 2019 09:28
    #7
    -1

    Det är du som är problemet och jag hoppas att du förstår det. Redan när jag läste "skicka porriga sms" så undrade ajg över din ålder.
    Boka ett par besök hos en terapeut och bli lite lugnare inombords istället.Och låt skinn spiken få vila lite nu.

  • Anonym (Slibb­o)
    Tue 29 Oct 2019 09:36
    #8

    Ni har varit ett par i 20år. Vad får dig att tro att hon kan ändra sig när det inte gått på alla dessa åren?

    Du kan inte säga till en extrovert person att bli introvert och tvärtom, för att dra ett exempel. En passiv person kan inte bli aktiv. En undergiven person kan inte plötsligt bli dominant. Man måste vilja förändra själv för att det ska gå.

    Och din fru är säkert så här i sin personlighet. Varje gång du vill att hon ska ändra sig så säger du indirekt att hon inte duger som hon är.

    Hur ofta får hon höra att hon inte duger??

    Tvärtom så säger hon till dig att du duger precis som du är, ändå lyssnar du inte.

  • Anonym (S)
    Tue 29 Oct 2019 09:47
    #9

    Precis som någon ovan skriver så kan du inte få en person att ändra sig, om hon är undergiven och passiv i sitt sätt i sexlivet så är hon nog det. Tur för er att hon i alla fall är kåt och att ni verkar ha bra sex när ni väl har det. Men du skulle kunna testa att leka med denna undergivenhet: fota henne när hon har porriga kläder på sig t.ex. Då får hon vara undergiven och du får omväxling i sexlivet och får några trevliga bilder att spara och titta på :) Tänker även på det här med att du vill att hon ska ta för sig lite mer. Ett sätt att leda henne dit är ju att spela på hennes undergivenhet, uppmana henne att t.ex. ta av sig kläderna inför dig, hålla igen med den fysiska kontakten tills hon går med på det du ber om. Men att förändra henne blir svårt, speciellt eftersom det har gått tjugo år. Har du frågat henne rakt ut om hon tänder på att vara styrd under sex?

  • Tue 29 Oct 2019 09:58
    #10

    Det är nog så att det har ingen betydelse om du får henne att förstå. Hon kommer inte att ändra sig. Det sitter i personligheten hur vi fungerar i sexet. Man kan vara på olika sätt med olika partners, men är man ett par cementeras rollerna ganska kvickt och är i princip omöjliga att ändra. Jag har upplevt samma sak, känner igen det väldigt väl. Men som någon skrev här - du kanske kan utnyttja det på något sätt för att få omväxling i sexet. Men ofta är vi ju som vi är och inte som vi önskar att vi var. Vi är inte speciellt formbara, känslorna styr oss efter hur vi är programmerade - egentligen är våra hjärnor bara programmerade datorer utan "egen vilja". 

    Men jag känner igen dina tankar, det kunde vara hämtat från vårt förhållande. 

  • älskam­igmuch­o
    Sat 9 Nov 2019 05:08
    #11

    Pma för tips om hur ni kan spica upp det

Svar på tråden Hur skall jag få min fru att förstå