• Anonym (××)
    Thu 31 Oct 2019 16:57
    3954 visningar
    119 svar
    119
    3954

    En fråga till er otrogna

    Den här tråden vänder sig till er som är otrogna om och om och om igen, med olika partners eller en fast älskare/älskarinna, fast att ni lever i ett lyckligt förhållande, utan att få ett uns dåligt samvete.

    Personligen så vet jag att om jag hade varit min partner otrogen så hade det ätit upp mig inifrån!

    Många säger "sex är bara sex", men hur klarar ni av att ta emot vänlighet, ömhet och kärlek från er partner när ni vet att ni sviker dom på detta sätt?

    Det här är inte menat som någon "hetstråd", jag vill bara veta hur ni tänker...hur rättfärdigar ni er otrohet? Tycker ni inte att ni skrattar er partner i ansiktet?

    "Jag älskar min partner jättemycket men..." har jag läst många svarat. Men vadå? Tycker ni inte att det är omoraliskt?

    Har försökt pratat med några jag känner, som gjort just så, om det här men har känslan av att jag kanske får ett rakare svar på nätet:)

  • Svar på tråden En fråga till er otrogna
  • Anonym (Jag)
    Thu 31 Oct 2019 17:32
    #1

    Var otrogen i tre månader med samma man, i ett lyckligt förhållande. I efterhand ett destruktivt självskadebeteende mot mig själv. Visste från första minut att jag skulle berätta men fortsatte av idag oklar anledning. Lämnade utan att berätta, fel på så många sätt men trodde det skulle vara ur världen då. Mådde mycket dåligt i två år efteråt. Kunde inte träffa någon ny. Idag fem år senare blir jag illamående när jag tänker på det. Så jo, det åt upp mig inifrån och kommer att få leva med det i många år till. Förstår inte hur man klarar det utan skuldkänslor. Jag kommer aldrig aldrig aldrig att vara otrogen igen.

  • Thu 31 Oct 2019 17:35
    #2

    Det kan handla om ett enormt bekräftelsebehov som gör det svårt att säga nej när en situation uppstår. Vissa blir sen uppätna inifrån, andra mår utmärkt.

  • Anonym (Nja)
    Thu 31 Oct 2019 17:56
    #3
    -1

    Den jag var otrogen med och jag själv fick en sexuell upplevelse av varandra som vi inte fick av våra respektive pga dem inte tyckte om det/vägrade utföra det.

    Så nej, inga dåliga erfarenheter, var snarare lycklig av mina möten som gjorde mig lyckligare i förhållandet, och mer sugen på min livskamrat.

  • Anonym (K)
    Thu 31 Oct 2019 18:02
    #4
    -3 +1

    Så länge han inte misstänker nåt är det inga problem. Och han är för korkad för att fatta.

  • Anonym (Wtf)
    Thu 31 Oct 2019 19:26
    #5
    -1 +3
    Anonym (K) skrev 2019-10-31 18:02:23 följande:

    Så länge han inte misstänker nåt är det inga problem. Och han är för korkad för att fatta.


    Näst kriminella är otrogna den lägsta sortens människor som finns.
  • Anonym (Nja)
    Thu 31 Oct 2019 19:32
    #6
    -1 +1
    Anonym (Wtf) skrev 2019-10-31 19:26:51 följande:

    Näst kriminella är otrogna den lägsta sortens människor som finns.


    Nja.. du har ju 3?e vågens feminister, veganer, miljöpartister (m.fl andra partier) som är värre.
  • Anonym (Wtf)
    Thu 31 Oct 2019 19:34
    #7
    +2
    Anonym (Nja) skrev 2019-10-31 19:32:48 följande:

    Nja.. du har ju 3?e vågens feminister, veganer, miljöpartister (m.fl andra partier) som är värre.


    Icke, de kommer långt efter. Till och med sexköpare kommer efter.
  • Anonym (Spänn­ing/ rättvi­karen)
    Thu 31 Oct 2019 19:35
    #8
    -1

    Jag tycker det är upp till var och en att ta det beslutet!

    Mår man bra av en sexuell sidokontrakt, så ja varför inte?!

    Skulle själv tycka det skulle vara riktigt spännande med en sexträff tillsammans med en kvinna!

    Jag lever i ett bra förhållande, men skulle se det som en ren krydda!

    Det är helt upp till var och en helt enkelt!

  • Anonym (Spänn­ing/ rättvi­karen)
    Thu 31 Oct 2019 19:36
    #9
    -1

    Jag tycker det är upp till var och en att ta det beslutet!

    Mår man bra av en sexuell sidokontrakt, så ja varför inte?!

    Skulle själv tycka det skulle vara riktigt spännande med en sexträff tillsammans med en kvinna!

    Jag lever i ett bra förhållande, men skulle se det som en ren krydda!

    Det är helt upp till var och en helt enkelt!

  • Anonym (Spänn­ing/ rättvi­karen)
    Thu 31 Oct 2019 19:36
    #10
    -1

    Jag tycker det är upp till var och en att ta det beslutet!

    Mår man bra av en sexuell sidokontrakt, så ja varför inte?!

    Skulle själv tycka det skulle vara riktigt spännande med en sexträff tillsammans med en kvinna!

    Jag lever i ett bra förhållande, men skulle se det som en ren krydda!

    Det är helt upp till var och en helt enkelt!

Svar på tråden En fråga till er otrogna