• Anonym (fre88­eg)
    Thu 31 Oct 2019 21:26
    3020 visningar
    32 svar
    -2 +1
    32
    3020

    Hur får jag henne att inte berätta för min fru?

    Jag brukar inte vända mig till forum av den här typen, men jag har hamnat i en lite ohanterbar situation.
    Jag arbetar på en högskola söder om Stockholm, jag är 42 år gammal, är gift och har 2 barn. Mitt äktenskap är helt ok. Det är inte toppen, det är inte botten. Sedan vi fick barn har frun gått väldigt upp i barnen vilket i sig är bra, men vår relation har hon lite lagt på hyllan. Karriärskvinna har hon alltid varit, jobbar mycket, bytt jobb och avancerat. Vi bor bra, har god ekonomi, väldigt lite att klaga på.
    För ett par månader sedan, kanske upp mor ett år, var jag på väg hem från jobbet på högskolan. En elev, kvinna 25+, stod utanför på parkeringen med bilproblem. Jag erbjöd mig att hjälpa henne, och det tog goda 40 minuter innan vi fick igång hennes bil. Hennes dåvarande kille var föga intresserad av att hjälpa till.
    Som tack bjöd hon mig på fika i skolans kafeteria nästa dag. Vi skrattade och hade kul. En fika blev ett par fler fika, vi började prata i korridorerna (jag är vaktmästare och rör mig mycket i skolan), fika blev till lunch, lunch blev till middag efter skoltid. En dag frågade hon mig om jag ville följa med henne hem. Jag visste inte vad hon ville, men jag anade och hoppades. Hon är ung och attraktiv. Hennes kille och hon har också barn ihop, men han jobbade, barnen var i skolan. 
    Vi hade sex och det var fantastiskt. Under våra samtal hade vi berört ämnet att få göra sexuella saker man antingen inte ville eller vågade ta upp med sin partner hemma. Analsex, sexleksaker, dominanslekar, rollspel, sex på andra platser än i sängen/hemmet. Hon släppte löst allt! Hon sa till mig vad hon ville testa, och jag gjorde det med henne. Jag sa vad jag ville testa, hon lät mig göra det med henne. Saker min fru skulle skämmas över mig om jag ens tog upp på samtal. Jag har aldrig sett mig som den otrogna typen, men hela upplevelsen med henne var magisk. Detta pågick i några månader. Vi var hela tiden på det klara med att detta var bara kroppsligt, köttsligt sex, inget annat. Vi var båda med på att ingen skulle lämna sin partner. 
    En dag ringer hon mig och säger att hennes kille vill bryta upp. Han vet inte om oss, men han har hittat en annan och har lämnat henne. De har nu delad vårdnad om barnen. Nu vill hon att jag lämnar min fru, hon vill vara mer med mig, ha mer av det vi har. Jag försöker förklara för henne att skälet till att det är så magiskt är för att det just är förbjudet, spännande, hemligt. Om vi blir tillsammans skulle vi också hamna i en vardag med bokad tvättstuga, storhandla, läxor och slentriansex när barnen somnat.
    Hon säger att hon kanske ska berätta för min fru, så att hon kan få mig för sig själv. Hur övertalar jag henne att inte göra det? Jag älskar inte henne, jag älskar min fru. Jag tänker inte lämna min familj. Vi var båda överens om att detta bara skulle vara sex. Bara för att hennes situation plötsligt drastiskt förändrats betyder inte det att min situation måste förändras. Det är inte så att hon har utvecklat känslor för mig, men nu vill hon ha det här varje dag! Och med min fru ur vägen kan hon få detta varje dag, TROR hon. 

    Fattar att jag satt mig i denna sits själv, och att det är dags att avsluta denna relation nu när förutsättningarna ändrats.
    Hur får jag henne att inte berätta?
  • Svar på tråden Hur får jag henne att inte berätta för min fru?
  • Anonym (Oj)
    Thu 31 Oct 2019 21:41
    #1

    Du är så körd om hon menar allvar.

    Säg till henne helt enkelt att ni är slut om hon gör allvar av hotet/tanken.

    Men hur som helst så tror jag att soppan du kokat är förgiftad.

  • Anonym (Amand­a)
    Thu 31 Oct 2019 21:45
    #2
    +1

    Du bör själv tala om sanningen för din fru och sedan låta henne avgöra om hon vill fortsätta. Bättre de kommer fram från dig än från din älskarinna.

  • Anonym (Hjjg)
    Thu 31 Oct 2019 21:52
    #3
    Anonym (Amanda) skrev 2019-10-31 21:45:59 följande:

    Du bör själv tala om sanningen för din fru och sedan låta henne avgöra om hon vill fortsätta. Bättre de kommer fram från dig än från din älskarinna.


    Absolut, håller med.
  • Anonym (Sara)
    Thu 31 Oct 2019 22:08
    #4
    -2

    Hmm...spontant tänker jag att pengar skulle kunna vara lösningen. Muta henne.

  • Thu 31 Oct 2019 22:12
    #5
    +2

    Med all den personliga info du lagt ut så kanske hon redan vet om hon också är här och läser...

    Antingen så berättar du och blir antagligen dumpad eller så får du väl göra dig oattraktiv för den nya tjejen. Sluta duscha, pilla i näsan konstant och så. Börja dra en massa vitsar, stöka ner eller tigg pengar av henne. Faktiskt ett bra råd! En annan utväg kan vara att du föreslår en trekant med din fru och en annan man. Då har hon ju också varit med nån annan och dessutom får du smaka på din egen medicin.

  • Anonym (?)
    Thu 31 Oct 2019 22:16
    #6
    +2

    Fast uppenbarligen vill du ju inte vara med din fru. Så varför inte välja den nya och försöka fly verkligheten och leva i en bubbla ett tag till och sen byta ut henne mot en ny? Du verkar ju inte vilja leva det verkliga livet med allt vad det innebär ändå

  • Anonym (June)
    Thu 31 Oct 2019 23:00
    #7
    +1

    Hoppas för din frus skull ATT hon berättar om du inte är man nog att göra det själv!
    Din fru förtjänar bättre!

    Varför ens ha en fru om du inte vill ha det livet? Lev som singel och knulla runt hur du vill!

  • Anonym (FYI)
    Thu 31 Oct 2019 23:12
    #8

    Man kan ju inte påstå att du inte förtjänar det du går igenom nu.
    En lämplig karma hade väl varit att hon talade om det för din fru.

  • Anonym (Emma)
    Thu 31 Oct 2019 23:31
    #9

    Du får förklara för henne att om hon nu väljer att berätta för din fru (och frun väljer att lämna dig) betyder det ju inte per automatik att du väljer henne ändå. Så egentligen tjänar hon inget på att berätta, mer än att splittra er familj förstås. Hon får dig ju inte ändå.

  • Anonym (Nej)
    Thu 31 Oct 2019 23:36
    #10

    Tänk vilken stilistisk ådra han har, den medelålders vaktmästaren...

Svar på tråden Hur får jag henne att inte berätta för min fru?