• Anonym (Hanna­)
    Thu 31 Oct 2019 21:43
    2925 visningar
    25 svar
    -1
    25
    2925

    Ni som är otrogna, hur undviker ni att bli avslöjade? (anonyma svar ok )

    Hej,

    Jag lever idag i ett förhållande med en härlig kille men han reser mycket i jobbet. Jag funderar på att skaffa mig ett par kk för de gånger då kåtheten slår till när han inte är hemma. 

    Jag undrar hur ni som är regelbundet otrogna resonerar kring biten att bli avslöjade? Är ni inte oroliga för att bli upptäckta, avslöjade, konfronterade?

    Tänk om någon vill ha mer än bara en snabbis, och bestämmer sig för att kontakta min kille och exponera mig? Det skulle jag ju inte vilja. Jag åker gärna hem till olika män och har lösa förbindelser med dem, kommunicerar med dem på nätet, telefonsamtal med kontantkort mm. Men det förtar ju inte faktumet att de kommer att se mig, hur jag ser ut.

    Hur resonerar ni kring det?

  • Svar på tråden Ni som är otrogna, hur undviker ni att bli avslöjade? (anonyma svar ok )
  • Anonym (Priva­t)
    Fri 1 Nov 2019 14:13
    #11

    Hm otrogna gör en hel del misstag de tror de är diskreta.

  • Fri 1 Nov 2019 14:35
    #12
    Anonym (Ka) skrev 2019-11-01 12:41:56 följande:

    Ja eller hur...Troligt med det nic:et...


    Bara genom random bläddring i anonyma trådar finns en del som använder just qwerty som nick. Är väl typ bland det vanligaste att använda.
  • enable­007
    Fri 1 Nov 2019 17:15
    #13
    -1

    Aldrig sex hemma ! Dold nummer , parkera bilen mins 500 meter från stället vi kmr ses , fejk namn , träffar kvinnor som inte bor i samma stad , har en pålitlig kompis som jag brukar berätta varje gång när jag åker hos någon- han har adressen om det dyker upp nånting så att man kan sticka omedelbart och bli avhämtad :)

  • nernu
    Fri 1 Nov 2019 17:16
    #14
    Anonym (Qwerty) skrev 2019-11-01 07:44:43 följande:

    Tillfälliga förbindelser är osäkra kort. Stor chans att själv schabbla och klanta sig. Man är aldrig så smart som man tror. Massor med fel begås helt enkelt för att man aldrig gjort sånt förut. Man lämnar mer spår efter sig än man tror.

    Jag har varit älskarinna till en gift man i många år. Jag är också gift. Att detta är vattentätt beror på att vi båda har lika mycket att förlora. Vi umgås i samma kretsar och slipper ljuga om att vi träffas. Ingen tycker det är konstigt att vi pratar i telefon, skickar sms, tar en fika etc för att vi helt enkelt delar samma kompiskrets och intressen. Våra jobb möjliggör träffar utan att det behöver vara misstänkt. Ibland möts vi i våra respektive yrken och kan använda det som täckmantel. Våra jobbtelefoner är det stället vi kan ha hemligheter på. På våra privata mobiler sker det öppna pratet som vi inte döljer.


    Hade en kompis som gjorde så. De jobbade ihop så det var inget konstigt och de var väldigt öppna med sin kontakt utåt. Måna om att inte dölja saker. De hade också lika mycket att förlora. Blev aldrig påkomna.
  • nernu
    Fri 1 Nov 2019 17:16
    #15
    Anonym (Qwerty) skrev 2019-11-01 07:44:43 följande:

    Tillfälliga förbindelser är osäkra kort. Stor chans att själv schabbla och klanta sig. Man är aldrig så smart som man tror. Massor med fel begås helt enkelt för att man aldrig gjort sånt förut. Man lämnar mer spår efter sig än man tror.

    Jag har varit älskarinna till en gift man i många år. Jag är också gift. Att detta är vattentätt beror på att vi båda har lika mycket att förlora. Vi umgås i samma kretsar och slipper ljuga om att vi träffas. Ingen tycker det är konstigt att vi pratar i telefon, skickar sms, tar en fika etc för att vi helt enkelt delar samma kompiskrets och intressen. Våra jobb möjliggör träffar utan att det behöver vara misstänkt. Ibland möts vi i våra respektive yrken och kan använda det som täckmantel. Våra jobbtelefoner är det stället vi kan ha hemligheter på. På våra privata mobiler sker det öppna pratet som vi inte döljer.


    Hade en kompis som gjorde så. De jobbade ihop så det var inget konstigt och de var väldigt öppna med sin kontakt utåt. Måna om att inte dölja saker. De hade också lika mycket att förlora. Blev aldrig påkomna.
  • Anonym (Argon­ym)
    Fri 1 Nov 2019 18:42
    #16
    +1

    Ljuger bah... säger att jag är schizofren och gömmer mig i psykiatrin i 7 år :D

  • Anonym (nä)
    Fri 1 Nov 2019 18:51
    #17
    Anonym (Argonym) skrev 2019-11-01 18:42:00 följande:

    Ljuger bah... säger att jag är schizofren och gömmer mig i psykiatrin i 7 år :D


    Och är otrogen med läkaren?
  • Anonym (Argon­ym)
    Fri 1 Nov 2019 18:57
    #18

    Visst visst.. man får bollarna i ett järngrepp bara :P


    /JOke

  • Anonym (nä)
    Fri 1 Nov 2019 19:20
    #19
    enable007 skrev 2019-11-01 17:15:29 följande:

    Aldrig sex hemma ! Dold nummer , parkera bilen mins 500 meter från stället vi kmr ses , fejk namn , träffar kvinnor som inte bor i samma stad , har en pålitlig kompis som jag brukar berätta varje gång när jag åker hos någon- han har adressen om det dyker upp nånting så att man kan sticka omedelbart och bli avhämtad :)


    vadå dyker upp nånting om kvinnan bor i en annan stad hur ska kompisen hinna fram snabbare än vad du kan gå till din bil 500 meter bort
  • enable­007
    Fri 1 Nov 2019 19:49
    #20
    Anonym (nä) skrev 2019-11-01 19:20:46 följande:

    vadå dyker upp nånting om kvinnan bor i en annan stad hur ska kompisen hinna fram snabbare än vad du kan gå till din bil 500 meter bort


    Bilen får man inte använda om det dyker upp nåt ! Ser man registrerings skylt så är det kört :)))
  • Anonym (nä)
    Fri 1 Nov 2019 20:00
    #21
    enable007 skrev 2019-11-01 19:49:35 följande:
    Bilen får man inte använda om det dyker upp nåt ! Ser man registrerings skylt så är det kört :)))
    men vad skulle kunna dyka upp?
    och ska hon eller en galen äkta man springa efter dig och se skylten eller vad menar du? Gör det inget om de ser kompisens skylt?
  • Anonym (Murph­y)
    Fri 1 Nov 2019 20:53
    #22

    1. Murphys lag gäller också vid otrohetsaffärer
    2. Om din kk också är upptagen med någon, måste alla risker multipliceras med en faktor 2 eftersom din kks misstag också kan konsekvenser för dig
    3. Oavsett hur snillrika lösningar du tänker ut för att minimera riskerna, så kan ju din partner tänka ut lika snillrika lösningar för att avslöja dig om denne skulle börja misstänka något

  • Anonym (L)
    Fri 1 Nov 2019 21:26
    #23

    Ha bara ons. Uppge inte ditt riktiga namn.

  • Anonym (Norma­lisera­)
    Fri 1 Nov 2019 22:31
    #24

    Absolut öppenhet är receptet. Jag och min bästa vän ligger med varandra vid sidan av våra relationer sen 20 år tillbaka. Även om vi genom åren fått gliringar så är det ingen som ser det som konstigt att vi rastar hundarna ihop, åker på gemensamma hobbyläger, fredagsbastar, handlar kläder ihop, hjälps åt med större projekt m.m. , kort och gott är vi varandras närmast förtrogna. Det faktum att vi aldrig haft en annan relation synligt, trots att vi i perioder varit singlar samtidigt, är vårt ultimata alibi. Varför skulle vi ha ihop det i smyg när vi haft så många chanser att bli ihop på riktigt? Vi har också en väldigt fysik vänskap, ingen reagerar på en arm runt den andres axel, en puss på kinden, en innerlig kram etc. för så har vi alltid varit mot varandra. Att normalisera är nyckeln.

    Såklart har vi fördelen av att ha tiden på vår sida, alla i umgängeskretsen mer eller mindre har dykt upp efter vi började, vi har inte introducerat varandra för partners, partners har introducerats för oss där vårt beteende varit normen. Hide in the open. När vi får frågan varför vi aldig blivit ihop, vi som tycker så mycket om varandra är vi ärliga. Vi har helt enkelt inte den sortens känslor för varandra. Gemene man har så svårt att skilja på vänskap, kärlek och sex att det är omöjligt att se ett scenario där vänskap+sex inte är =kärlek.

  • Anonym (gg)
    Sat 2 Nov 2019 00:10
    #25

    Jag har varit otrogen en kort period i min förra relation. Inget jag är särskilt stolt över men ja, vi kom överrens om att aldrig berätta för någon, inte en kompis, verkligen ingen. Vi var kollegor som jobbade natt ihop. Inget kom fram.

Svar på tråden Ni som är otrogna, hur undviker ni att bli avslöjade? (anonyma svar ok )