• Mon 4 Nov 2019 17:42
    2395 visningar
    2 svar
    2
    2395

    Vilka dubbskor är bäst?

    Jag ska investera i ett par vinterskor med dubbar. I januari halkade jag, med broddar på skorna och bröt fotleden. Jag har absolut ingen lust att skada mig denna vinter. Frågan är bara vad jag ska köpa. Icebug, rekommenderade sjukgymnasten på ortopedmottagningen. Men det finns ju även några andra märken att välja på. De som jag funderar på är Trekker, Eskimo eller Icebug. Någon som vet om det är stor skillnad på de? Förutom priset då. Jag går väldigt mycket, då jag har hund och hyfsat nära till jobbet och dessutom inget körkort.

  • Svar på tråden Vilka dubbskor är bäst?
  • Mon 4 Nov 2019 18:07
    #1

    Har bara testat icebug, och jag är supernöjd med dom. Springer ca 15 mil i månaden året runt, aldrig upplevt att jag riskerar halka på is med dom.

  • Mon 4 Nov 2019 19:30
    #2

    Har själv Icebug och är väldigt nöjd med dom även om det också finns nackdelar. Ger suveränt grepp när det är halt och t o m på blankis. Dubbarna trycks ju in i skon när man inte går på snö/is eller inomhus men det är deffo ingen hit gå inomhus i typ en affär med dom då det låter rätt mycket när man går och dessutom blir lite småhalt på typ blanka golv. Köpte till ett ?gummi överdrag? som Icebug säljer som man trär över skon och som då täcker dubbarna och gör att man kan gå mer obehindrat inomhus.

    Dom andra märkena du nämner har jag inte provat så har ingen uppfattning om dom.

Svar på tråden Vilka dubbskor är bäst?