• HannahAurora

    Gamla barnprogram, snälla hjälp

    Hej. Just nu letar jag efter två barnprogram som jag vagt minns.

    Det första handlar om en liten flicka, som blev tagen av troll. Det sändes för många år sen, kan ha varit en film. Det visades liksom i 2D. En liten flicka blev tagen av troll som bodde i tunnlar/en grotta under marken. Vet inte vad de ville men de hade nog tänkt äta henne elr nåt sånt. Men de blev vänner med henne och hon hade nyligen lärt sig läsa, så hon lärde dem läsa. Och efter ett tag så släppte de henne eller tog hem henne.

    Det är tyvärr allt jag minns.

    Det andra programmet handlade om en utländsk kille bodde i Sverige med sin familj och man fick följa hans vardag. (tror inte det var Habib)

    I ett avsnitt tog han sig in på sin storebrosars dator och ändrade hans hemläxa. Han bytte typ ut varje "och" till "prutt" elr nåt sådant. Och sen så träffade han en kompis, en äldre kvinna som satt i sån där automatisk rullstol. Och de hade pizzatävling på en lokal pizzeria, den som äter mest vinner då. Minns inte vem som vann men det va bara de som tävlade. Efteråt så stötte han på sin brosa som va väldigt arg över läxan, men innan han hann skälla ut sin lillebror spydde han (lillebrorn) för han åt alldeles för mycket pizza. Storebrosarn tyckte synd om honom och tog kort och gott hem honom utan att skälla mer. Det är allt jag minns.

    Jag vet inte exakt när jag såg programmen, men nån gång mellan 1998-2012 iallafall

    Nån som känner igen dessa barnprogram?

  • Svar på tråden Gamla barnprogram, snälla hjälp
Svar på tråden Gamla barnprogram, snälla hjälp