• mcs1988

    Vad blir det för mat?

     


    Vad äter ni till middag idag? :) 

    (Vi ska äta stuvade makaroner, falukorv och morotsstavar.) 

  • Svar på tråden Vad blir det för mat?
  • Nandez
    Djurvän03 skrev 2020-09-30 21:53:25 följande:
    Det var jättegott :)
    Ikväll åt vi korvstroganoff med ris
    Imorgon blir det kokt fisk och potatismos
    Gott och variation.
  • klyban

    Idag blev det ett thai inspirerat eget påhittat recept.


    Fläskfilé marinerat i lime, fisksås och sojor, som fick ett täcke av mjöl och maizena, stektes/friterades i olja, sen vitlök, lök, chili, bönsoja, mörk miso, mer soja och sweet basil.
    Tillbehör pennyworth sallad, med gurka, paprika, chili, lime, mörk miso, yamasa soja, pennyworth rostgade jordnötter, sesamfrön och en skvätt sesamolja också.


     


    Blev så gott som jag föreställde mig det skulle, starkt, surt, sött, friskt är väl en bra beskrivning plus smakerna.

  • Nandez
    klyban skrev 2020-10-01 21:01:03 följande:

    Idag blev det ett thai inspirerat eget påhittat recept.


    Fläskfilé marinerat i lime, fisksås och sojor, som fick ett täcke av mjöl och maizena, stektes/friterades i olja, sen vitlök, lök, chili, bönsoja, mörk miso, mer soja och sweet basil.
    Tillbehör pennyworth sallad, med gurka, paprika, chili, lime, mörk miso, yamasa soja, pennyworth rostgade jordnötter, sesamfrön och en skvätt sesamolja också.


     


    Blev så gott som jag föreställde mig det skulle, starkt, surt, sött, friskt är väl en bra beskrivning plus smakerna.


    Låter gott
  • klyban
    Nandez skrev 2020-10-02 18:37:19 följande:
    Låter gott smile1.gif

    Det var det, och riktigt gott också.
    Men vad pennyworth smakade kan jag inte förklara, då jag knappt förstod det själv.
    Ska göra mig en juice imorgon på pennyworth, och kanske jag kan förstå smaken bättre då.
    Dock var det gott salladen till.


     


    Idag blir det pimpad starka nudlar, fläskfilé, nått grönt.
    Brukar bli goda, gillar dom där färdignudlarna av bättre kvalitet, de har en så satans god buljong.
    Funderar på koka egen snart, och testa hur gott det kan bli.(mycket jobb dock)

  • klyban
    Nandez skrev 2020-10-02 18:40:32 följande:
    Köttfärssås och spagetti.
    Det blir det på söndag, gör mig alltid en 2,2kg köttfärs en och fryser in, och gör nog lasagne också i bara farten på måndag.
  • Nandez
    klyban skrev 2020-10-02 19:47:06 följande:

    Det var det, och riktigt gott också.
    Men vad pennyworth smakade kan jag inte förklara, då jag knappt förstod det själv.
    Ska göra mig en juice imorgon på pennyworth, och kanske jag kan förstå smaken bättre då.
    Dock var det gott salladen till.


     


    Idag blir det pimpad starka nudlar, fläskfilé, nått grönt.
    Brukar bli goda, gillar dom där färdignudlarna av bättre kvalitet, de har en så satans god buljong.
    Funderar på koka egen snart, och testa hur gott det kan bli.(mycket jobb dock)


    Spännande
  • Nandez
    klyban skrev 2020-10-02 19:47:58 följande:
    Det blir det på söndag, gör mig alltid en 2,2kg köttfärs en och fryser in, och gör nog lasagne också i bara farten på måndag.
    Det är gott med både köttfärssås och lasagne
Svar på tråden Vad blir det för mat?