• mcs1988

    Vad blir det för mat?

     


    Vad äter ni till middag idag? :) 

    (Vi ska äta stuvade makaroner, falukorv och morotsstavar.) 

  • Svar på tråden Vad blir det för mat?
  • Anonym (Nomnom)

    Igår åt vi köttbullar och makaroner. Ena barnet uttryckte "Åh äntligen någon god mat".... 

    Idag blir det hemmagjord pizza 

  • klyban
    Anonym (Zoom) skrev 2023-02-16 14:49:12 följande:
    Idag blir det hemgjorda hamburgare och så tänkte jag göra en pastasallad som helst ska ätas imorgon. 

    Ska även prova att göra dessa: www.coop.se/recept/vegetariska-frik adeller/

    Dom frikadellerna ser goda ut.
    Sen är namnet missvisande de gjort, då de även är stekta och det avser inte svenskan om frikadeller utan tilläggs steka bör göras.(Bara lite kuriosa.)
    Enda kanske är att jag skulle nog ta mer svartpeppar och kanske lite vitpeppar också, men det är en smaksak och jag älskar peppar är värt att tillägga.


     


    Och ni som ska titta på receptet, glöm inte av att ta bort mellanrummet mellan "frik" och "adeller", för annars blir det sida finns inte.


     


    Nu blir det en macka med ost och hyvlad gurka, det är gott det med i sin enkelhet Skrattande


    En central del av populismens livsnerv att generalisera utifrån ett eller några enstaka exempel.
  • klyban

    Idag blir det stekt lårfilé, med ett lite mer lyxigt mos och pak choi och stekta champinjoner och rödlök som sidotillbehör.


    En central del av populismens livsnerv att generalisera utifrån ett eller några enstaka exempel.
Svar på tråden Vad blir det för mat?