• Wed 6 Nov 2019 01:13
    55100 visningar
    2518 svar
    2518
    55100

    Ivf 2020 - ofrivillig barnlöshet

    Jag och sambon har försökt 1 år på egen hand, undersökt oss och vi har enl läkaren goda prognoser att bli gravida i framtiden. Oförklarlig barnlöshet där det inte hittas något "fel". Läkaren har nu skrivit en remiss till Akademiska i Uppsala och nu börjar väntan....

    Är det fler som väntar på ivf? Hur lång väntetid har/hade ni? Vad händer egentligen när det är ens tur och hur fort går det sen?

  • Svar på tråden Ivf 2020 - ofrivillig barnlöshet
  • Mon 2 Dec 2019 20:03
    #31

    Hej tjejer. Hur mår ni och hur går det för er?

    Jag ringde reproduktionsenheten idag pågrund av att det blivit fel i min sambos adressändring . Vi flyttar snart och råkade hamna på två olika adresser fast vi bor tillsammans sedan innan. Det var ingen fara och hon berättade att det just nu håller på med remisserna från i början av november. Snart min tur. Har ni andra fått hem brevet ?

  • Mon 2 Dec 2019 22:46
    #32
    Sassaaaa skrev 2019-12-02 20:03:49 följande:

    Hej tjejer. Hur mår ni och hur går det för er?

    Jag ringde reproduktionsenheten idag pågrund av att det blivit fel i min sambos adressändring . Vi flyttar snart och råkade hamna på två olika adresser fast vi bor tillsammans sedan innan. Det var ingen fara och hon berättade att det just nu håller på med remisserna från i början av november. Snart min tur. Har ni andra fått hem brevet ?


    Va spännande och vilken tur att det gick smidigt att lösa med adresserna. Hoppas ert brev dyker upp snart!

    Jag och sambon har fått hem papper med frågeformulär och har 2 tider inbokade nu i december, första ska vi bara lämna blodprov och andra så träffar vi läkaren och ska gå igenom hur upplägget kommer bli. Så har vi tur kommer vi börja redan i Januari!
  • Tue 3 Dec 2019 19:36
    #33

    Wow vad spännande att ni får börja så snart ????hur känns det för dig ? Är du nervös över ivf eller vara taggad ?

  • Tue 3 Dec 2019 20:10
    #34

    Någon som vet hur man raderar inlägg som ni ser blev det lite för många ????

  • Tue 3 Dec 2019 23:39
    #35
    Sassaaaa skrev 2019-12-03 20:10:39 följande:

    Någon som vet hur man raderar inlägg som ni ser blev det lite för många ????


    Tror tyvärr inte att det går att radera skrivna inlägg

    Ett tips när du skriver, tryck på kugghjulet till höger om inlägget du vill svara på och välj "citera" och skriv under den tidigare texten så blir det tydligt vem du svarar
  • Tue 3 Dec 2019 23:42
    #36
    Sassaaaa skrev 2019-12-03 19:36:20 följande:

    Wow vad spännande att ni får börja så snart ????hur känns det för dig ? Är du nervös över ivf eller vara taggad ?


    Ja det är väldigt spännande! Nervös över sprutorna jag hört så mycket om bara... jag är spruträdd :(

    Men som vanligt går tiden såååå långsamt. Först en vecka till första, sen en vecka till andra mötet och sen blir det säkert ngt datum i januari som man ska vänta och längta efter men jag försöker underhålla hjärnan med massa annat så tiden går fortare. :)
  • Thu 5 Dec 2019 19:13
    #37

    Hej

    Vi har satt in ett tvådagarsembryo idag. Första försöket att få till ett syskon, storebror är född 2017 med hjälp av IVF.

    Det plockades 11 ägg, bara 3 var mogna. Har aldrig tidigare fått något till frysen så har inga förhoppningar denna gång heller, bara glad att det blev ett embryo att sätta in!

    Så nu har den evighetslånga väntan börjat, ska testa 21/12 enligt kliniken men lär ju testa innan dess (eller få mens..)

  • Thu 5 Dec 2019 23:05
    #38
    Försökermedivf skrev 2019-12-05 19:13:51 följande:

    Hej

    Vi har satt in ett tvådagarsembryo idag. Första försöket att få till ett syskon, storebror är född 2017 med hjälp av IVF.

    Det plockades 11 ägg, bara 3 var mogna. Har aldrig tidigare fått något till frysen så har inga förhoppningar denna gång heller, bara glad att det blev ett embryo att sätta in!

    Så nu har den evighetslånga väntan börjat, ska testa 21/12 enligt kliniken men lär ju testa innan dess (eller få mens..)


    Va spännande! Håller tummarna för dig

    Hur gick det till för dig med processen. Från när du träffade läkaren för att gå igenom ert upplägg till att ni fick sätta in? Tänker lite på hur lång tid mellan och vad du fick för sprutor osv.
  • Fri 6 Dec 2019 06:36
    #39
    Kiiwii90 skrev 2019-12-05 23:05:04 följande:

    Va spännande! Håller tummarna för dig

    Hur gick det till för dig med processen. Från när du träffade läkaren för att gå igenom ert upplägg till att ni fick sätta in? Tänker lite på hur lång tid mellan och vad du fick för sprutor osv.


    Det hela gick väldigt snabbt. Bestämdes på direkten att vi likt tidigare skulle köra långa protokollet (vi fick välja då vi testat både långa och korta med samma resultat).

    30/10 Första samtal

    6/11 Starta med nässpray (Synarela 2x2 spray/dag)

    21/11 Starta med sprutor (Menopur 450 enheter/dag)

    21/11 Dra ner på nässpray (2x1 spray/dag)

    1/12 Ägglossningsspruta (Ovitrelle)

    3/12 Uttag (11 ägg varav 3 mogna)

    5/12 Insättning av 1 ägg

    På den kliniken vi går (Livio, Stockholm) får man vanligtvis sätta igång på kommande cykel (enligt dem själva).

    Lyckas vi inte denna gång så komma jag få dubbel dos Ovitrelle nästa gång för att förhoppningsvis fler ägg ska mogna.
  • Fri 6 Dec 2019 16:08
    #40
    Försökermedivf skrev 2019-12-06 06:36:47 följande:

    Det hela gick väldigt snabbt. Bestämdes på direkten att vi likt tidigare skulle köra långa protokollet (vi fick välja då vi testat både långa och korta med samma resultat).

    30/10 Första samtal

    6/11 Starta med nässpray (Synarela 2x2 spray/dag)

    21/11 Starta med sprutor (Menopur 450 enheter/dag)

    21/11 Dra ner på nässpray (2x1 spray/dag)

    1/12 Ägglossningsspruta (Ovitrelle)

    3/12 Uttag (11 ägg varav 3 mogna)

    5/12 Insättning av 1 ägg

    På den kliniken vi går (Livio, Stockholm) får man vanligtvis sätta igång på kommande cykel (enligt dem själva).

    Lyckas vi inte denna gång så komma jag få dubbel dos Ovitrelle nästa gång för att förhoppningsvis fler ägg ska mogna.


    Tack för att delade med dig!
Svar på tråden Ivf 2020 - ofrivillig barnlöshet