• Wed 6 Nov 2019 01:13
    55137 visningar
    2518 svar
    2518
    55137

    Ivf 2020 - ofrivillig barnlöshet

    Jag och sambon har försökt 1 år på egen hand, undersökt oss och vi har enl läkaren goda prognoser att bli gravida i framtiden. Oförklarlig barnlöshet där det inte hittas något "fel". Läkaren har nu skrivit en remiss till Akademiska i Uppsala och nu börjar väntan....

    Är det fler som väntar på ivf? Hur lång väntetid har/hade ni? Vad händer egentligen när det är ens tur och hur fort går det sen?

  • Svar på tråden Ivf 2020 - ofrivillig barnlöshet
  • Tue 7 Jan 2020 02:28

    Ni är säkert flera som redan hört om dessa men passar på att tipsa om en fb-sida och två poddar som hjälp mig med mycket frågor, tankar och funderingar.

    Gruppen: IVF Sverige, på Facebook (hemlig grupp så era vänner ser inte om ni går med eller skriver där)

    Poddarna: ivfpodden & Ruvarpodden - En podd om längtan

    År 2020 är vårt år tjejer!

  • Tue 7 Jan 2020 11:11

    Hej!

    Vill supergärna haka på här, vi har försökt i lite över ett år. Fertilitetsutredningen visade på troligtvis blockerade äggledare hade även ett ganska lågt amh värde men inom det normala spannet. Remissen gör ivf till Huddinge skickades i mitten av december. Nu väntar vi bara svar från dom. Känns som allt går sjukt långsamt.????

    Håller ALLA tummar att vi får komma igång i mars? Om vi har tur.

  • Tue 7 Jan 2020 11:11

    Hej!

    Vill supergärna haka på här, vi har försökt i lite över ett år. Fertilitetsutredningen visade på troligtvis blockerade äggledare hade även ett ganska lågt amh värde men inom det normala spannet. Remissen gör ivf till Huddinge skickades i mitten av december. Nu väntar vi bara svar från dom. Känns som allt går sjukt långsamt.????

    Håller ALLA tummar att vi får komma igång i mars? Om vi har tur.

  • Tue 7 Jan 2020 11:20

    Följer gärna med, har hängt i liknande trådar sedan maj förra året. Hoppas att få göra fet om ca två veckor, sen blir det my ivf-behandling. Också oförklarligt barnlös. Är 36 och graviditetsbeskeden haglar i min närhet.

  • Anonym (Önske­barn)
    Tue 7 Jan 2020 12:44

    Hej, hoppar också in här. Hade i 2019 en ET, några Fet, varav en biokemisk graviditet, och MA med påföljande medicinsk abort och en skrapning. Tuff höst. Blir ny FET i naturlig cykel i Januari om allt går efter planen. Fortfarande ett par på frys. Har inte så stora förhoppningar men hellre en del rädsla för att behöva gå igenom missfall igen. Blir fint att ha kontakt med andra i liknande situation.

  • Anonym (Önske­barn)
    Tue 7 Jan 2020 12:46

    Till poddförslag kan jag lägga till «barn ønskes» om ni tycker det går bra med norska.

  • Tue 7 Jan 2020 13:12
    Reflexgarn skrev 2020-01-04 11:14:08 följande:
    Jag har berättat, men det är för att jag jobbar på ett sådant sätt att jag måste få godkänt innan jag går iväg på arbetstid (jobbar i vården). 
    Angående behandlingen så beror det ju på program du kommer gå efter, vet du vilket de tänkt för dig? Oavsett så startar du ju inte behandlingen förrän första menstruationsdag så beror ju också på om mensen verkligen kommer den helgen, tidigare, eller senare. 
    När jag körde endast sprutor så tog det tio dagar från sprutstart tills äggen skulle plockas så då kan det gå, förutsatt att du hinner med återinsättning innan du åker. Men det bästa är att ringa till dem och kolla om du är osäker eller ta det vid besöket.
    Tog mod till mig och berättade för min närmsta chef och fick ett helt underbart bemötande med full förståelse. Hon sa bland annat att jag inte skulle tänka på arbetet det löser vi med komp och semester osv så det behövde jag inte vara orolig för. Snacka om lättnad! Har varit så orolig över vad dom skulle säga.

    Gällande podd tips kan jag bara signa under på ruvarpodden. Tycker dom förklarar mycket om och under IVF på ett bra sätt. Men nu har jag lyssnat slut på den buhu och skulle vilja hitta någon annan bra podd  
  • Tue 7 Jan 2020 19:49

    Finns det någon här i tråden som går/ska börja på IVF i Sthlm? Isf vilken klinik har ni valt? :)

  • Tue 7 Jan 2020 19:49

    Finns det någon här i tråden som går/ska börja på IVF i Sthlm? Isf vilken klinik har ni valt? :)

  • Tue 7 Jan 2020 21:58
    Ölandstoka skrev 2020-01-07 11:20:18 följande:

    Följer gärna med, har hängt i liknande trådar sedan maj förra året. Hoppas att få göra fet om ca två veckor, sen blir det my ivf-behandling. Också oförklarligt barnlös. Är 36 och graviditetsbeskeden haglar i min närhet.


    Minns dig från 30+ tråden! Här är en 36-åring till. Tråkigt att det inte funkar för er ännu. Håller tummarna för att 2020 är vårt år!
Svar på tråden Ivf 2020 - ofrivillig barnlöshet