• Wed 6 Nov 2019 01:13
    55092 visningar
    2518 svar
    2518
    55092

    Ivf 2020 - ofrivillig barnlöshet

    Jag och sambon har försökt 1 år på egen hand, undersökt oss och vi har enl läkaren goda prognoser att bli gravida i framtiden. Oförklarlig barnlöshet där det inte hittas något "fel". Läkaren har nu skrivit en remiss till Akademiska i Uppsala och nu börjar väntan....

    Är det fler som väntar på ivf? Hur lång väntetid har/hade ni? Vad händer egentligen när det är ens tur och hur fort går det sen?

  • Svar på tråden Ivf 2020 - ofrivillig barnlöshet
  • Mon 13 Jan 2020 17:39

    Jag fick veta att jag får gå på läkarbesök på arbetstid utan att söka ledigt/tjänstledigt (visste inte det tidigare) . Däremot undrar jag hur ni andra löst det vid äggplock/återföring? Ringer ni in er "sjuka" då?

  • Anonym (anony­m)
    Mon 13 Jan 2020 20:02

    Någon som vet chansen för blastocyster klarar upptiningen och chansen för bli gravid?

  • Mon 13 Jan 2020 20:07
    Kiiwii90 skrev 2020-01-13 17:39:21 följande:

    Jag fick veta att jag får gå på läkarbesök på arbetstid utan att söka ledigt/tjänstledigt (visste inte det tidigare) . Däremot undrar jag hur ni andra löst det vid äggplock/återföring? Ringer ni in er "sjuka" då?


    Jag har tagit semester men mest för att jag inte vill bli av med lön
  • Anonym (#2)
    Mon 13 Jan 2020 21:31
    Kiiwii90 skrev 2020-01-13 17:39:21 följande:

    Jag fick veta att jag får gå på läkarbesök på arbetstid utan att söka ledigt/tjänstledigt (visste inte det tidigare) . Däremot undrar jag hur ni andra löst det vid äggplock/återföring? Ringer ni in er "sjuka" då?


    Jag kommer sjuka mig, vis av erfarenheten hur jag mått efter tidigare plock.
  • Mon 13 Jan 2020 21:45
    Anonym (anonym) skrev 2020-01-13 20:02:50 följande:

    Någon som vet chansen för blastocyster klarar upptiningen och chansen för bli gravid?


    På vår klinik så säger dom att chansen för att klara upptining är 97%, chansen för att sedan bli gravid vet jag tyvärr inte.
  • Tue 14 Jan 2020 08:35

    Börjar bli skapligt nervös inför första mötet på kliniken om två veckor. Någon som varit på första mötet? Vet ni om man blir invägd då? Ligger just nu 1-2 kg över bmi gränsen. (Har pco och har svårt att hålla vikten. Men har gått ner 35kg sedan jag var som störst)

  • Tue 14 Jan 2020 08:56
    Kiiwii90 skrev 2020-01-13 17:39:21 följande:

    Jag fick veta att jag får gå på läkarbesök på arbetstid utan att söka ledigt/tjänstledigt (visste inte det tidigare) . Däremot undrar jag hur ni andra löst det vid äggplock/återföring? Ringer ni in er "sjuka" då?


    Tänker mig semester den här gången då jag har sparade dagar. Annars kommer jag sjukanmäla mig. Börjar med sprutor idag! När start du? :)
  • Tue 14 Jan 2020 08:59
    Patronsaint skrev 2020-01-14 08:35:39 följande:

    Börjar bli skapligt nervös inför första mötet på kliniken om två veckor. Någon som varit på första mötet? Vet ni om man blir invägd då? Ligger just nu 1-2 kg över bmi gränsen. (Har pco och har svårt att hålla vikten. Men har gått ner 35kg sedan jag var som störst)


    Vi hade vårt strax innan jul! Jag blev inte invägd utan det gör man nog först senare. Ska tilläggas att jag har något förhöjt BMI. De frågade nog endast om vikten stämde (i förhållande till det som stod i pappren från utredningen). Att gå ner 35 kg är så bra gjort. Heja! Vilken gräns är det du ligger 1-2 kg över? Spännande med uppstartsmöte för er!
  • Tue 14 Jan 2020 09:04
    Clemmentina skrev 2020-01-14 08:56:23 följande:

    Tänker mig semester den här gången då jag har sparade dagar. Annars kommer jag sjukanmäla mig. Börjar med sprutor idag! När start du? :)


    I slutet av Februari 25e ish när min mens kommer, är bortrest till Egypten veckan innan så jag hoppas inte den kommer tidigare för då måste jag vänta till Mars. Låter ändå rimligt att sjukanmäla sig. Va spännande att du börjar idag :D
  • Tue 14 Jan 2020 09:18
    Clemmentina skrev 2020-01-14 08:59:12 följande:

    Vi hade vårt strax innan jul! Jag blev inte invägd utan det gör man nog först senare. Ska tilläggas att jag har något förhöjt BMI. De frågade nog endast om vikten stämde (i förhållande till det som stod i pappren från utredningen). Att gå ner 35 kg är så bra gjort. Heja! Vilken gräns är det du ligger 1-2 kg över? Spännande med uppstartsmöte för er!


    Har dock bara gått ner 6 kg sedan första mötet på utredningen tills de sickade remissen och remissen gick igenom. Har 35,4 i Bmi just nu här är ju gränsen 35. När jag pratade med kliniken för att boka mötet lät det som om jag skulle börja behandlingen samma vecka mer eller mindre. Blir orolig att dom ska skjuta på allt nu.
Svar på tråden Ivf 2020 - ofrivillig barnlöshet