• Wed 6 Nov 2019 01:13
    55939 visningar
    2518 svar
    2518
    55939

    Ivf 2020 - ofrivillig barnlöshet

    Jag och sambon har försökt 1 år på egen hand, undersökt oss och vi har enl läkaren goda prognoser att bli gravida i framtiden. Oförklarlig barnlöshet där det inte hittas något "fel". Läkaren har nu skrivit en remiss till Akademiska i Uppsala och nu börjar väntan....

    Är det fler som väntar på ivf? Hur lång väntetid har/hade ni? Vad händer egentligen när det är ens tur och hur fort går det sen?

  • Svar på tråden Ivf 2020 - ofrivillig barnlöshet
  • Anonym (Kanel­)
    Wed 1 Apr 2020 10:56
    Mudcakemonster skrev 2020-04-01 10:46:55 följande:

    Ååååh spännande!!!! :) vårt embryo är väl 11dagar nu om jag räknar rätt! Tog också ett äl test och det är NÄSTAN lika starkt. Vad tror du?

    Synd att Cb har gett falska svar. Tror ändå jag skall testa mitt i nåt skede. Stickorna är bra :)

    Gravtest övre/ äl undre

    www.bilddump.se/bilder/20200401103106-2001:14bb:90:b37d:450:8618:3d47:2e17.jpeg


    Vad jag tror, helt klart gravid :) Även ägglossningstestet är ju starkt. Jag brukar kolla först med ägglossningstest och om det börjar vara starkt tar jag graviditetstest, då har det alltid visar svagt plus.

    Cb är säkert bra, men jag skulle inte längre lita på att gravid 2-3 eller gravid 3+ stämmer. Men den visar säkert iaf pålitligt skillnaden på gravid/inte gravid :) Menar bara att jag själv blev så besviken att jag inte använder dem mer iaf inte för att kolla om ?veckorna går framåt?....
  • Wed 1 Apr 2020 11:27
    Anonym (Kanel) skrev 2020-04-01 10:56:21 följande:

    Vad jag tror, helt klart gravid :) Även ägglossningstestet är ju starkt. Jag brukar kolla först med ägglossningstest och om det börjar vara starkt tar jag graviditetstest, då har det alltid visar svagt plus.

    Cb är säkert bra, men jag skulle inte längre lita på att gravid 2-3 eller gravid 3+ stämmer. Men den visar säkert iaf pålitligt skillnaden på gravid/inte gravid :) Menar bara att jag själv blev så besviken att jag inte använder dem mer iaf inte för att kolla om ?veckorna går framåt?....


    Åååh vad glad jag blir! Min fästman tror inte förrän han ser det på testdagen! Hahha! Man blir väl lite paranoid efter att ha drömt om detta plus i typ 10 år nu.
  • Wed 1 Apr 2020 11:43
    Mudcakemonster skrev 2020-04-01 11:27:36 följande:

    Åååh vad glad jag blir! Min fästman tror inte förrän han ser det på testdagen! Hahha! Man blir väl lite paranoid efter att ha drömt om detta plus i typ 10 år nu.


    Roligt för er!

    Är det första plusset på 10 år?
  • Wed 1 Apr 2020 11:56
    Astrid40 skrev 2020-04-01 11:43:31 följande:

    Roligt för er!

    Är det första plusset på 10 år?


    Jepp! Några spöstreck har jag inbillat mig under vår resa. Men aldrig såhär! Känns helt overkligt! Hoppas att det stannar och blir starkare :)
  • Wed 1 Apr 2020 12:38
    Mudcakemonster skrev 2020-04-01 11:56:14 följande:

    Jepp! Några spöstreck har jag inbillat mig under vår resa. Men aldrig såhär! Känns helt overkligt! Hoppas att det stannar och blir starkare :)


    Åhhh, då förstår jag att mannen inte riktigt heller vågar tro på det. Jättekul för er!
  • Anonym (Kanel­)
    Wed 1 Apr 2020 12:56
    Mudcakemonster skrev 2020-04-01 11:27:36 följande:

    Åååh vad glad jag blir! Min fästman tror inte förrän han ser det på testdagen! Hahha! Man blir väl lite paranoid efter att ha drömt om detta plus i typ 10 år nu.


    Jamen det är ju helt klart att du är gravid nu :) Visst kan man ha tidiga och sena missfall, jag tror klinikerna ber en testa så sent bara för att kemiska graviditeter ofta hinner gå förbi då och testet blir negativt igen. Jag tycker i varje fall det är viktigt att veta om något ens försökt ske, jämfört med att testa först så sent som på klinikens testdag och missa om embryot försökt fästa. Allt kan ju hända senare, innan eller efter klinikens testdag, men onödigt att spekulera i det, just nu är du gravid!:)
  • Wed 1 Apr 2020 13:22
    Mudcakemonster skrev 2020-04-01 11:56:14 följande:

    Jepp! Några spöstreck har jag inbillat mig under vår resa. Men aldrig såhär! Känns helt overkligt! Hoppas att det stannar och blir starkare :)


    Wow, så spännande och kul! Grattis :) Jag hade väntat någon dag med det digitala. Mina test var lite starkare när jag fick 1-2 veckor med CB.
  • Wed 1 Apr 2020 14:25
    Anonym (Kanel) skrev 2020-04-01 12:56:45 följande:

    Jamen det är ju helt klart att du är gravid nu :) Visst kan man ha tidiga och sena missfall, jag tror klinikerna ber en testa så sent bara för att kemiska graviditeter ofta hinner gå förbi då och testet blir negativt igen. Jag tycker i varje fall det är viktigt att veta om något ens försökt ske, jämfört med att testa först så sent som på klinikens testdag och missa om embryot försökt fästa. Allt kan ju hända senare, innan eller efter klinikens testdag, men onödigt att spekulera i det, just nu är du gravid!:)


    Ja men precis! Om man inte testar innan så vet man inte att det hänt nåt som ger lite hopp. Skall testa vahe morgon med billiga tester och sen ta en cb på lördag.
  • Wed 1 Apr 2020 14:26
    Clemmentina skrev 2020-04-01 13:22:12 följande:

    Wow, så spännande och kul! Grattis :) Jag hade väntat någon dag med det digitala. Mina test var lite starkare när jag fick 1-2 veckor med CB.


    Vet inte om jag vågar tacka ännu! Men det ser ju nog positivt ut :) jihhuuuuuuu! Jo jag tror jag väntar till testdag på lördag med att ta cb. Om jag orkar hålla mej! Hihii helt otroligt känns dethär redan!
  • Wed 1 Apr 2020 16:09
    Mudcakemonster skrev 2020-04-01 14:26:33 följande:

    Vet inte om jag vågar tacka ännu! Men det ser ju nog positivt ut :) jihhuuuuuuu! Jo jag tror jag väntar till testdag på lördag med att ta cb. Om jag orkar hålla mej! Hihii helt otroligt känns dethär redan!


    Tycker absolut att det ser positivt ut! Mitt var svagare än ditt på testdagen. Tror på att du får gravid på lördag. Håller tummarna för att allt utvecklas bra nu!
Svar på tråden Ivf 2020 - ofrivillig barnlöshet