• Wed 6 Nov 2019 11:49
    1558 visningar
    2 svar
    2
    1558

    Samfrakt på tradera

    Jag är ny på tradera och har inte förstått hur samfrakt fungerar. Bestämmer varje säljare själv eller finns det någon form av tabell? Har sett tex att ett barnplagg i en annonsen har frakt på 18kr och två barnplagg i samma annons har frakt på 36kr vilket ju bara är dubbelt så mycket. Säg att man köper två grejer från samma säljare som vardera har en frakt på 18kr och säljaren accepterar samfrakt, blir den då 36kr eller brukar det bli mindre? Vad är meningen med samfrakt om man ändå betalar summan av båda frakterna?

  • Svar på tråden Samfrakt på tradera
  • Wed 6 Nov 2019 12:36
    #1
    Andreasvan skrev 2019-11-06 11:49:49 följande:

    Jag är ny på tradera och har inte förstått hur samfrakt fungerar. Bestämmer varje säljare själv eller finns det någon form av tabell? Har sett tex att ett barnplagg i en annonsen har frakt på 18kr och två barnplagg i samma annons har frakt på 36kr vilket ju bara är dubbelt så mycket. Säg att man köper två grejer från samma säljare som vardera har en frakt på 18kr och säljaren accepterar samfrakt, blir den då 36kr eller brukar det bli mindre? Vad är meningen med samfrakt om man ändå betalar summan av båda frakterna?


    Varje säljare bestämmer i princip själv vad frakten skall kosta. Sett helt orimliga fraktpriser ibland! 

    Samfrakten baseras också vad sakerna väger. Går du in på postens hemsida kan du läsa exakt vad saker kostar beroende på vikten.

    Skickar man tex något större, som ett paket så är Schenker bättre än Postnord. (enligt mig)

    Men i ditt fall låter det som ett postpaket med postnord. 
  • Wed 6 Nov 2019 12:44
    #2

    Det är ju ingen mening med samfrakt om de bara dubblar priset, man brukar ju tjäna på samfrakt. Sen får man se upp lite för säljare som väljer dyra alternativ och som lägger på en massa för emballaget.

Svar på tråden Samfrakt på tradera