• Anonym (Vad händer­)
    Thu 7 Nov 2019 22:29
    1155 visningar
    60 svar
    +1
    60
    1155

    Det här med att vräka ur sig hemskheter om sina barn

    På senaste har det blivit så himla poppis att klaga på hur "jobbigt" det är med barn. Visst, det är till stor del positivt att det blir mer och mer accepterat att belysa de "inte-lika-ljusa" sidorna av att ha barn - det är för de flesta jobbigt ibland, mer eller mindre. 

    Men det stannar liksom inte där. Många går "snäppet längre" än vad som kan anses ligga inom ramen för normal frustration - och vräker ut inlägg på div. sociala medier och forum om hur de "inte ORKAR MED sina barn längre". Det har dykt upp reportage och foruminlägg om/av människor som uttrycker att de ångrar sina barn, med rubriker som VI FINNS, VI SOM ÅNGRAR VÅRA BARN!", där de släpper ut alla sina känslor kring detta och kräver att känslorna ska accepteras som vilken annan "tabubelagd" känsla som helst. Precis som om det skulle vara en naturlig del i samhällsutvecklingen att det blir okej att öppet säga att man ångrar sina barn? Någon la upp ett inlägg här nyligen om att de "inte älskar" ett av sina barn längre.

    Än mer sorgligt än detta är att se kommentarer som "åh det är en helt normaaal känsla, kram till dig!".

    Börjar folk bli totalt empatistörda eller vad händer?
     Kan inte låta bli att undra hur mycket av dessa känslor deras barn får "ta del av" hemma. Kan ju bara hoppas att dessa föräldrar är SUPERBRA på att dölja sina känslor. För något som är viktigare än dessa människors behov av "förståelse" är väl ändå deras stackars barns behov av kärleksfulla föräldrar och framförallt att känna sig önskade. 
  • Svar på tråden Det här med att vräka ur sig hemskheter om sina barn
  • Anonym (t)
    Thu 7 Nov 2019 22:35
    #1
    +1

    Att ångra sina barn betyder dock inte att man inte älskar dom.

  • Anonym (tina)
    Thu 7 Nov 2019 22:39
    #2

    En kollega till mig sa härom dagen att - "det är så skönt att min son inte har några kompisar så man slipper ha kalas när han fyller år eller fara runt på andra ungars kalas eftersom han aldrig blir bjuden!"

    Trodde att hon skämtade, men var helt seriös!

  • Anonym (tina)
    Thu 7 Nov 2019 22:40
    #3
    Anonym (t) skrev 2019-11-07 22:35:50 följande:

    Att ångra sina barn betyder dock inte att man inte älskar dom.


    Hur menar du då??

    Vet du vad ångra betyder? Att man önskar att man aldrig fått dem!! Hur kan du få det till att man älskar sina barn?
  • Anonym (f)
    Thu 7 Nov 2019 22:41
    #4

    Det är egoism.

  • Anonym (Javad­å)
    Thu 7 Nov 2019 22:44
    #5
    -1
    Anonym (tina) skrev 2019-11-07 22:40:28 följande:

    Hur menar du då??

    Vet du vad ångra betyder? Att man önskar att man aldrig fått dem!! Hur kan du få det till att man älskar sina barn?


    Lätt!

    Älskar mina MEN, ge mitt sinne en enkelbiljett 15 år bak i tiden och vissa val kommer inte ske, i teorin kommer mina barn fortsätta existera i sin tidslinje, men jag kommer vara barnfri i den nya tidslinjen
  • Anonym (t)
    Thu 7 Nov 2019 22:46
    #6
    +1
    Anonym (tina) skrev 2019-11-07 22:40:28 följande:
    Hur menar du då??

    Vet du vad ångra betyder? Att man önskar att man aldrig fått dem!! Hur kan du få det till att man älskar sina barn?
    Man ångrar att man fått barn. Att de inser att de aldrig ville ha barn utan föll för utomstående press. Det motsäger inte att man älskar det barn som faktiskt finns. Så brukar det vara i dessa berättelser och jag tycker att det är viktigt att dessa sprids. För pressen kan vara väldigt hög på kvinnor att skaffa barn och "man ångrar inga barn" används som argument.
  • Anonym (t)
    Thu 7 Nov 2019 22:47
    #7
    +1
    Anonym (tina) skrev 2019-11-07 22:39:09 följande:

    En kollega till mig sa härom dagen att - "det är så skönt att min son inte har några kompisar så man slipper ha kalas när han fyller år eller fara runt på andra ungars kalas eftersom han aldrig blir bjuden!"

    Trodde att hon skämtade, men var helt seriös!


    Detta var dock en vidrig kommentar från kollegan. Antar att du ifrågasatte.
  • Anonym (olika­)
    Thu 7 Nov 2019 22:49
    #8
    Anonym (tina) skrev 2019-11-07 22:40:28 följande:
    Hur menar du då??

    Vet du vad ångra betyder? Att man önskar att man aldrig fått dem!! Hur kan du få det till att man älskar sina barn?
    Det är två helt olika känslor. Jag förstår att det är svårt att förstå och att det kan låta ologiskt men känslor är inte logiska.
  • Anonym (Borts­känkes­)
    Thu 7 Nov 2019 22:51
    #9
    +1

    Jag brukar fundera på att skänka bort min unge på blocket

  • Anonym (Vad händer­) Trådstartaren
    Thu 7 Nov 2019 23:03
    #10

    Ok. Ni som använder argumentet ?Ångrar men älskar mina barn? - skulle ni kunna förklara det konceptet för era barn?

    Eller hoppas ni helt enkelt på att de aldrig ska höra er säga att ni ångrar dem?

Svar på tråden Det här med att vräka ur sig hemskheter om sina barn