• Fri 8 Nov 2019 09:31
    467 visningar
    5 svar
    5
    467

    ”Göra” en flicka?

    Så vi är snart i startgroparna för att försöka få ett sista barn. Vi har redan ett gäng fantastiska pojkar, men skulle gärna önska en flicka denna gången.

     (Så klart att vi mest önskar ett friskt barn, men ni förstår ju vad vi tänker...)

    Pojkarna blev alla till vid ÄL så vi ska helt klart försöka att INTE pricka så bra nu, men vad kan man göra mer? Läste att kalcium kan ge fler döttrar åt vissa djur så inte skadligt att testa att äta lite mer sånt.


    Vad har ni som fött flickor gjort innan ni blev gravida? Ätit något speciellt ? Partnern tränat extra hårt och varma kalsonger?


    Jag vill höra alla knäppa myter, idéer och allt vad ni gjort!

  • Svar på tråden ”Göra” en flicka?
  • Fri 8 Nov 2019 10:02
    #1

    Har för mig att jag hört att man ska ligga innan ägglossningen så att spermierna liksom får ligga och vänta lite om man vill ha en flicka! Anledningen skulle vara att X-spermierna ("tjejspermierna") är mer livskraftiga så att Y-spermierna han att dö medan X-spermierna levde lite längre.

  • Fri 8 Nov 2019 10:20
    #2

    Mannen ska bada varmt innan. Då blir pojkarna slöa. Sex några dagar innan äl. Men som sagt bara teorier.

  • Fri 8 Nov 2019 10:21
    #3
    CitronTulo skrev 2019-11-08 10:02:17 följande:

    Har för mig att jag hört att man ska ligga innan ägglossningen så att spermierna liksom får ligga och vänta lite om man vill ha en flicka! Anledningen skulle vara att X-spermierna ("tjejspermierna") är mer livskraftiga så att Y-spermierna han att dö medan X-spermierna levde lite längre.


    Jag har också hört det. Att det oftare blir en flicka om man har sex typ två dagar innan ägglossning. Det är nog inget bevisat dock utan mer en teori. Kan ju vara värt att prova.
  • Fri 8 Nov 2019 15:11
    #4
    CitronTulo skrev 2019-11-08 10:02:17 följande:

    Har för mig att jag hört att man ska ligga innan ägglossningen så att spermierna liksom får ligga och vänta lite om man vill ha en flicka! Anledningen skulle vara att X-spermierna ("tjejspermierna") är mer livskraftiga så att Y-spermierna han att dö medan X-spermierna levde lite längre.


    Har också hört det, men när man försöker kolla vetenskapliga källor på det så verkar det inte finnas. Men vi ska helt klart testa!

    Finns det fler myter eller tips?
  • Sat 9 Nov 2019 19:14
    #5

    Min dotter (efter två pojkar) blev till genom att vi hade samlag EN gång och det var på själva ägglossningsdagen (alltså inget sex innan). Pojkarna kom till genom att vi hade sex flera dagar i rad runt äl.

Svar på tråden ”Göra” en flicka?