• Anonym (Jobbi­gt)
    Fri 8 Nov 2019 11:09
    6347 visningar
    272 svar
    -4 +2
    272
    6347

    Mannen har sin bortgånga ex bilder uppe..

    Hej!

    Jag och min sambo har varit ett par i 3 år och har ett barn tillsammans. Han har ett barn sedan tidigare, mamman gick bort för 6 år sedan.

    Jag förstår att han vill bevara minnet för sitt barns skull, självklart. Hon har bilder i sitt rum på mamman, inget fel eller konstigt tycker jag. Men vi har även bild av henne i vardagsrummet och ett i köket, det i köket är på dottern och mamman och tycker det är okej men jag vet inte att ha enskilda foton på mamman upphängt?

    Hade ni tyckt detta var skumt..?

  • Svar på tråden Mannen har sin bortgånga ex bilder uppe..
  • Fri 8 Nov 2019 11:11
    #1
    +2

    Nope.

    Jobba med dig själv.

    Dottern behöver få ha detta anser jag.

  • Anonym (-)
    Fri 8 Nov 2019 11:12
    #2
    +2

    Ser inget fel med det.

  • Anonym (mmm)
    Fri 8 Nov 2019 11:12
    #3
    -2

    Jag hade tyckt att det räcker att barnet har bilder i sitt rum 

    Har han satt upp lika många bilder på dig? 

  • Fri 8 Nov 2019 11:12
    #4
    +2

    Inte ett dugg skumt. Dotterns fördelar med detta går före dig.

  • neverp­reggo
    Fri 8 Nov 2019 11:12
    #5
    +1

    Nej, jag tycker inte att det är konstigt alls.

  • Fri 8 Nov 2019 11:14
    #6
    +1

    Varför skulle det vara skumt? Det är väl hans stora kärlek och hans dotters mamma. Fint tycker jag.

  • Anonym (o)
    Fri 8 Nov 2019 11:19
    #7
    +1

    Nej, jag tycker inte alls det är skumt. Det har varit en mycket viktig person i deras liv. Tycker det är fint att hon fortfarande har en plats i er familj.
    Tycker du har hanterat det bra hittills och tillåtet fotografierna. Inte minst för barnens skull är det viktigt att de får ha sin mamma.
    Det är en del av sorgeprocessen och att sakna någon. Man mår bättre av inte totalt radera ut en viktig person. En del säger att man måste lära sig leva med de döda. och jag tycker det ligger något i det.
    Det betyder också mycket för mor-och farföräldrar att de att barnens mamma inte är utraderad.
    Kanske kommer de själva ta initiativ till att flytta fotot. Men låt det vara deras initiativ.
    Ibland får man hantera en bonusmorsa, du får hantera att deras mamma gått bort och hur de minnas henne. Du har allt att vinna på att de får minnas henne på sitt sätt.

  • Anonym (Q)
    Fri 8 Nov 2019 11:22
    #8
    +1

    Mina barns pappa och hans fru har ett stort foto på mig och honom och våra två barn sitter i vardagsrummet bredvid fotot på honom och henne och deras tre barn, aldrig hört eller ens funderat på att det skulle vara konstigt? Och jag lever dessutom..

    Jösses liksom, det är ju dotterns döda mamma vi snackar om här! Hade varit mer konstigt att INTE ha bilder på henne!

  • Anonym (Jobbi­gt) Trådstartaren
    Fri 8 Nov 2019 11:23
    #9

    Jag har alltså inte tagit upp detta med mannen. Då jag känner mig kluven. Jag vill såklart att dottern ska minnas sin mamma, självklart. Jag tycker det är bra att hon har foton i sitt rum och pratar om sin mamma.

    Jag vet som sagt inte själv riktigt vad jag tycker? Just det att det hänger foton i vardagsrummet. Ja kanske är det inget konstigt?

  • Fri 8 Nov 2019 11:27
    #10
    +2
    Anonym (Jobbigt) skrev 2019-11-08 11:23:05 följande:

    Jag har alltså inte tagit upp detta med mannen. Då jag känner mig kluven. Jag vill såklart att dottern ska minnas sin mamma, självklart. Jag tycker det är bra att hon har foton i sitt rum och pratar om sin mamma.

    Jag vet som sagt inte själv riktigt vad jag tycker? Just det att det hänger foton i vardagsrummet. Ja kanske är det inget konstigt?


    Det är inte konstigt.

    Som sagt du måste ju jobba med dig själv här.
    Kvinnan ifråga är död.
    Jag får vibbarna av att du känner henne som ett hot mot dig?
Svar på tråden Mannen har sin bortgånga ex bilder uppe..