• Anonym (Undra­n)
    Fri 8 Nov 2019 17:47
    14013 visningar
    107 svar
    107
    14013

    Varför visar man intresse/flirtar när man har partner?

    Jag undrar alltså hur man tänker när man visar otvetydiga tecken på attraktion gentemot en annan när man redan har partner? Är det för att man inte kan låta bli, att liksom kroppen styr? Om man dessutom anar att "mottagaren" är intresserad, är det då inte lite taskigt att låta den personen tro att man vill något mer?

    Många frågor men försöker förstå.

  • Svar på tråden Varför visar man intresse/flirtar när man har partner?
  • Anonym (mmm)
    Fri 8 Nov 2019 17:51
    #1

    Ja det undrar jag med. Jag känner aldrig så när jag är i en relation. Mitt fokus är helt på den jag är kär i. 

  • Anonym (Undra­n) Trådstartaren
    Fri 8 Nov 2019 18:13
    #2
    +1
    Anonym (mmm) skrev 2019-11-08 17:51:09 följande:

    Ja det undrar jag med. Jag känner aldrig så när jag är i en relation. Mitt fokus är helt på den jag är kär i. 


    Kanske är det ett tecken på att något är fel med förhållandet om man visar intresse för en annan? Speciellt om "en annan" är intresserad och den upptagna personen anar det..
  • Anonym (Hm)
    Fri 8 Nov 2019 18:22
    #3

    I en relation skulle jag aldrig göra så, förstår inte varför man gör så.

  • Fri 8 Nov 2019 18:24
    #4

    Det handlar väl kanske om att folk vill testa sin tjusningskraft. I andra fall vill de kanske ha något vid sidan av. Huruvida om det är taskigt eller ej mot motparten (den dom flirtar med) att flirta/visa intresse kan det handla om att folk skiter i andras känslor, att personen testar om motparten är villig av att vara något vid sidan av, alternativt antar att motparten förstår att det hela är konversation/interagerande med glimten i ögat som inte är menad att gå längre. Kan oxå handla om att personen är intresserad och att det ofrivilligt lyser igenom.

    Blev lite rörigt, haha.

  • Fri 8 Nov 2019 18:28
    #5
    +2

    Det handlar väl om bekräftelse och spänning, man vill känna och kolla av om man fortfarande är attraktiv. Men det brukar stanna därvid, om motparten vill träffas i enrum brukar den upptagne dra sig tillbaka. Det är mer ett spel än en allvarligt menad flirt. 

  • Anonym (op)
    Fri 8 Nov 2019 18:31
    #6
    Anonym (Undran) skrev 2019-11-08 18:13:21 följande:
    Kanske är det ett tecken på att något är fel med förhållandet om man visar intresse för en annan? Speciellt om "en annan" är intresserad och den upptagna personen anar det..
    Tror det är fel på personerna, eftersom många upprepar beteendet i alla relationer.
  • Anonym (Kanin­)
    Fri 8 Nov 2019 18:35
    #7

    Många människor är inte monogama även om de uppfostrats till att vara det.

  • Anonym (Undra­n) Trådstartaren
    Fri 8 Nov 2019 18:39
    #8

    I det här fallet är det tydligt att den upptagna personen uppskattar spänningen men liksom inte är helt säker på att den andre är intresserad. Upprepad ögonkontakt över bordet även om man pratar med andra, ögonkontakt där den upptagna personen inte släpper blicken först utan låter den stanna kvar. Det är attraktion i luften helt klart och lätt att avläsa i blicken.

  • Fri 8 Nov 2019 18:56
    #9
    +1
    Anonym (Undran) skrev 2019-11-08 18:39:37 följande:

    I det här fallet är det tydligt att den upptagna personen uppskattar spänningen men liksom inte är helt säker på att den andre är intresserad. Upprepad ögonkontakt över bordet även om man pratar med andra, ögonkontakt där den upptagna personen inte släpper blicken först utan låter den stanna kvar. Det är attraktion i luften helt klart och lätt att avläsa i blicken.


    Personen tankar sitt ego genom att flirta för att få bekräftelse. Det betyder absolut ingenting utan är bara på skoj. Det är min erfarenhet av upptagna som flirtar.
  • Anonym (Undra­n) Trådstartaren
    Fri 8 Nov 2019 19:03
    #10
    smulpaj01 skrev 2019-11-08 18:56:14 följande:

    Personen tankar sitt ego genom att flirta för att få bekräftelse. Det betyder absolut ingenting utan är bara på skoj. Det är min erfarenhet av upptagna som flirtar.


    Men det är så konstigt för detta verkar vara en genuint trevlig person och ingen typisk tvålfager flirtare som blinkar med ögat osv. Jag tror heller inte den upptagna personen medvetet vill såra den andra.
Svar på tråden Varför visar man intresse/flirtar när man har partner?