• Anonym (Hmmmm­)
    Fri 8 Nov 2019 18:25
    656 visningar
    19 svar
    +1
    19
    656

    Känner inte mig särskilt kvinnlig. Fler som känner likadant?

    Alla är vi olika. Alla kvinnor är inte stöpa i samma form, men jag tycker att jag har blivit stöpt i en helt annan form än mina väninnor.

    Jag tycker det är tråkigt att prata relationer. Jag klarar inte av när folk ska prata av sig om ett problem, då kommer jag med konkreta lösningar på problemet, men då visar det sig att hon bara vill prata och få medlidande.

    Inredning är för tråkigt. När mina väninnor skickar bilder på dukar, lampor, golv, ljusstakar eller vad det än är måste jag komma på någon positiv kommentar som känns genuin.

    Skor är heller inte min kopp te. Jag köper bara skor som är bekväma att gå i.

    Tycker många mönster och klädesplagg på damavdelningen är för jobbiga.

    Jag är inte bebiscrazy. Jag märker inte ens av ungar när jag är ute, medan mina vänner kan sitta och aaaa och ooooa bara de ser en bebis.

    Helt ointresserad av bröllop, förlovningar, dop/namngivningar och tycker romantiska filmer oftast är tråkiga. Avskyr program som the Bachelor, Bonde söker fru och allt vad det heter.

    Kan säkert fylla på listan med fler "okvinnliga" egenskaper, hehe. Nu får ni dela med er av era "okvinnliga" egenskaper och drag.

  • Svar på tråden Känner inte mig särskilt kvinnlig. Fler som känner likadant?
  • Anonym (Hej)
    Fri 8 Nov 2019 18:49
    #1

    Jag är precis som du på alla punkter, förutom att jag gillar skor (sneakers).

    Jag har dock barn men det var en 'olycka', jag hade ingen önskan eller intresse i och om barn innan.

    Men, jag är superkvinnlig och älskar att vara kvinna. Att du inte uppfyller veckomagasinens smala bild om kvinnlighet betyder inte att du är mindre kvinna!

  • Anonym (Hmmmm­) Trådstartaren
    Fri 8 Nov 2019 19:28
    #2
    Anonym (Hej) skrev 2019-11-08 18:49:37 följande:

    Jag är precis som du på alla punkter, förutom att jag gillar skor (sneakers).

    Jag har dock barn men det var en 'olycka', jag hade ingen önskan eller intresse i och om barn innan.

    Men, jag är superkvinnlig och älskar att vara kvinna. Att du inte uppfyller veckomagasinens smala bild om kvinnlighet betyder inte att du är mindre kvinna!


    Jag tackar. Jag känner inte mig som en man, och känner inte heller att jag vill göra något könsbyte, därför fortsätter jag att vara en icke stereotypisk kvinna, hehe.
  • Anonym (samma mamma)
    Fri 8 Nov 2019 19:32
    #3

    Jag är som du ts. Jag vill inte älta problem, jag vill lösa problem. Inredningen ska vara funktionell i första hand och kläderna också. Jag vill inte gifta mig eller förlova mig, dop/namngivningar är alldeles för puttenuttiga och långtråkiga och relationsprogram på tv och romcoms är det värsta jag vet.

    Fast jag är nog lite bebiscrazy just nu, eftersom jag själv ska ha den 11 december. Lite inredningsintresserad är jag också just nu pga flytt där vi bestämt att det mest åker ut så vi behöve nytt.

  • Anonym (poppi­s)
    Fri 8 Nov 2019 19:37
    #4

    Vad har du för umgänge? Tips flytta till en storstad och börja plugga på universitetet om du inte redan gör det. Alla brudar diskuterar inte inredning och bonde söker fru.

  • Anonym (Hmmmm­) Trådstartaren
    Fri 8 Nov 2019 19:40
    #5
    Anonym (poppis) skrev 2019-11-08 19:37:12 följande:

    Vad har du för umgänge? Tips flytta till en storstad och börja plugga på universitetet om du inte redan gör det. Alla brudar diskuterar inte inredning och bonde söker fru.


    Bor redan i en storstad, och jag är färdigutbildad. Märkte att mina kvinnliga kurskamrater var som jag. Jag kände mig helt plötsligt väldigt normal ;)
  • Anonym (Najs)
    Fri 8 Nov 2019 19:42
    #6
    Anonym (Hmmmm) skrev 2019-11-08 18:25:57 följande:

    Alla är vi olika. Alla kvinnor är inte stöpa i samma form, men jag tycker att jag har blivit stöpt i en helt annan form än mina väninnor.

    Jag tycker det är tråkigt att prata relationer. Jag klarar inte av när folk ska prata av sig om ett problem, då kommer jag med konkreta lösningar på problemet, men då visar det sig att hon bara vill prata och få medlidande.

    Inredning är för tråkigt. När mina väninnor skickar bilder på dukar, lampor, golv, ljusstakar eller vad det än är måste jag komma på någon positiv kommentar som känns genuin.

    Skor är heller inte min kopp te. Jag köper bara skor som är bekväma att gå i.

    Tycker många mönster och klädesplagg på damavdelningen är för jobbiga.

    Jag är inte bebiscrazy. Jag märker inte ens av ungar när jag är ute, medan mina vänner kan sitta och aaaa och ooooa bara de ser en bebis.

    Helt ointresserad av bröllop, förlovningar, dop/namngivningar och tycker romantiska filmer oftast är tråkiga. Avskyr program som the Bachelor, Bonde söker fru och allt vad det heter.

    Kan säkert fylla på listan med fler "okvinnliga" egenskaper, hehe. Nu får ni dela med er av era "okvinnliga" egenskaper och drag.


    Låter ju som en drömkvinna. Ändra dig inte.
  • Anonym (Hmmmm­) Trådstartaren
    Fri 8 Nov 2019 19:42
    #7
    Anonym (samma mamma) skrev 2019-11-08 19:32:28 följande:

    Jag är som du ts. Jag vill inte älta problem, jag vill lösa problem. Inredningen ska vara funktionell i första hand och kläderna också. Jag vill inte gifta mig eller förlova mig, dop/namngivningar är alldeles för puttenuttiga och långtråkiga och relationsprogram på tv och romcoms är det värsta jag vet.

    Fast jag är nog lite bebiscrazy just nu, eftersom jag själv ska ha den 11 december. Lite inredningsintresserad är jag också just nu pga flytt där vi bestämt att det mest åker ut så vi behöve nytt.


    En till problemlösare :D välkommen. Grattis till graviditeten. Jag är inte babycrazy, men jag gratulerar alltid för jag förstår att det är en big deal för dig.
  • Anonym (Hon)
    Fri 8 Nov 2019 19:43
    #8

    Mina vänninor och jag pratar aldrig relationer, inredning, skor, bebisar eller bonde söker fru. Vi är inte okvinnliga för det.

  • Anonym (Hmmmm­) Trådstartaren
    Fri 8 Nov 2019 19:43
    #9
    Anonym (Najs) skrev 2019-11-08 19:42:13 följande:

    Låter ju som en drömkvinna. Ändra dig inte.


    Tackar för det.
  • Anonym (TT)
    Fri 8 Nov 2019 19:44
    #10
    Anonym (Hmmmm) skrev 2019-11-08 19:40:25 följande:

    Bor redan i en storstad, och jag är färdigutbildad. Märkte att mina kvinnliga kurskamrater var som jag. Jag kände mig helt plötsligt väldigt normal ;)


    Det låter väldigt normalt, utom svårigheten att läsa av om någon behöver prata eller serveras en lösning. Kan omöjligt tro att alla kursare hade svårt med det :)
  • Anonym (kvinn­lighet­en sitter inte i gardin­erna)
    Fri 8 Nov 2019 19:50
    #11

    De sakerna du drar upp är ju så gäspiga...Extremt tråkigt med såna kvinnor. Jag kan dock smalltalka väldigt bra om jag måste men det tar på krafterna. Jag kan gilla kläder, skor och design och så där men föredrar tusen gånger att prata politik, samhälle, litteratur, konst, känslor och sånt. Blir lätt uttråkad ovh avskyr allt "parigt"

    Är nog vad många skulle kalla väldigt kvinnlig i mitt utseende och gillar smink och att göra mig sexig ibland, men hade önskat att min kropp var lite kvinnligare. Har fått en ganska rak och lite trisst form, och hade gärna haft lite härliga bröst och rumpa att matcha resten med. Men man kan ju inte få allt!

  • Fri 8 Nov 2019 21:43
    #12

    Samma här. Gillar inte smink, fest, klä upp mig, göra saker i grupp (tjejgäng) osv.

    Jag gillar att jobba. Karriären är allt.

    Har två barn men det är inte så big deal.

  • Anonym (Elin)
    Fri 8 Nov 2019 21:48
    #13

    Jag kan nog skriva under på alla saker som räknas upp i ts men känner mig inte minsta okvinnlig för det. (Gillar dock en riktigt bra romcom, fast de glrs knappt längre).

  • Anonym (Uggla­n)
    Fri 8 Nov 2019 21:54
    #14
    +2

    Kom med i matchen, hallå. Att kalla inredning och skor för kvinnligt och problemlösning för okvinnligt är riktigt dammigt.

    Vad gör du egentligen? Sitter här och dömer folk i koppling mellan kön och intresse. Är män som köper snygga skor omanliga också? Män som vill ha barn, ett fint bröllop, är de inte manliga?

    Du har en skev bild av kvinnlighet.

  • Anonym (6)
    Fri 8 Nov 2019 21:58
    #15

    Min kropp är oerhört kvinnlig. Gillar allt kvinnligt ni räknat upp. Men min sexualitet är som en mans.

  • Anonym (Hmmmm­) Trådstartaren
    Fri 8 Nov 2019 22:42
    #16
    Anonym (Ugglan) skrev 2019-11-08 21:54:53 följande:

    Kom med i matchen, hallå. Att kalla inredning och skor för kvinnligt och problemlösning för okvinnligt är riktigt dammigt.

    Vad gör du egentligen? Sitter här och dömer folk i koppling mellan kön och intresse. Är män som köper snygga skor omanliga också? Män som vill ha barn, ett fint bröllop, är de inte manliga?

    Du har en skev bild av kvinnlighet.


    Tråden är skriven med en glimt i ögat. Du kan ta det lugnt. Jag jämförde mig själv med mina väninnor och känner mig ibland lite som en alien när jag är i en stor grupp med kvinnor.
  • Sat 9 Nov 2019 00:31
    #17

    Tycker att du låter som vilken människa som helst. 


    Not Carnegie, Vanderbilt, and Astor together could have raised money enough to buy a quarter share in my little dog.
  • Anonym (S)
    Sat 9 Nov 2019 04:59
    #18

    Samma här.

    Jag är kvinna ca 30 år.

    *Jobbar som lastbilschaufför

    *Jag hatar att gå på badhus då jag måste vara i damernas omklädningsrum. Jag är sjukt obekväm att ducha och vara naken inför andra kvinnor. Jag känner att jag inte passar in där. Känns onaturlig!

    *sminkar mig inte

    *är stark

    *läser hellre vetenskap än damtidningar

    *herrkläder passar bättre på min kroppsform då jag inte har så kvinnliga former

    *har svårt för att prata känslor

    *försöker se lösningar på andras känsloproblem, jag klarar inte av tjejsnack.

    *Är inte intresserad av att skaffa kvinnliga vänner då jag har svårt att klicka med kvinnor. Pratar hellre med män

    *Ogillar shopping

    *Har aldrig vart speciellt intresserad av barn

    *Kan typ inget om mode

    *Älskar att köra bil

    *Som tonåring ritade jag bilder på volvobilar och hade bestämt mig att skaffa volvo 740.

  • Anonym (Ida)
    Sat 9 Nov 2019 06:50
    #19

    Fast din text säger ju ingenting om att vara "kvinnlig"
    Jag känner seriöst inte många kvinnor som är så som du beskriver det. 
    Ja, det finns en stereotyp bil av kvinnor, men den är ganska långt ifrån verkligheten så det handlar mer om oerfarenhet från din sida.
    95% av Sveriges kvinnor är inga stereotyper. Möter så mycket kvinnor i mitt yrke. Ja det finns en liten klick som är som du beskriver en "vanlig kvinna"

    Jag gillar heller inte att älta problem. Gillar inte skor eller smink.
    Hänger helst på gymmet eller är ute med hunden.
    Min man som är riktigt manlig har fler skor + mer kläder än jag.

    Men jag är väldigt kvinnlig. 

    Trött på dessa trådar

Svar på tråden Känner inte mig särskilt kvinnlig. Fler som känner likadant?