• Fri 8 Nov 2019 20:05
    713 visningar
    6 svar
    6
    713

    Farligt med vatten i örat?

    Hejsan! Duschade precis och ''sköljer'' öronen som jag brukar. Märkte då att vänstra örat kändes igenproppat och försökte skaka ur vattnet vilket inte hjälpte. Börjar bli orolig och irriterad då jag knappt hör något i vänstra örat. Är det farligt? Och hur får jag bort det?

  • Svar på tråden Farligt med vatten i örat?
  • Fri 8 Nov 2019 23:02
    #1
    +1

    Kan vara dödligt helt klart..


    Simsalabim trosorna försvinn :)
  • Fri 8 Nov 2019 23:50
    #2

    Hade ingen aning att det var dödligt... Hur fan får man bort det då?

  • Fri 8 Nov 2019 23:53
    #3

    Man står på ett ben i sängen och låter som en tupp, efter det sover man och vaknar som en n ny människa..


    Simsalabim trosorna försvinn :)
  • Sat 9 Nov 2019 00:23
    #4

    Vet inte om tråden är ett skämt eller enbart svaren, men nej, det är inte farligt. Det brukar rinna ut förr eller senare när man lagt sig ner på ?rätt? sätt i förhållande till hur gången i örat är utformad. Testa. Eller avvakta till i morgon så har det nog löst sig under natten. Eller testa att spola igen. Ev med en blåsa som är för öron (tex till revaxör)

  • Sat 9 Nov 2019 00:58
    #5

    Nejdå tråden är inte ett skämt bara någon som försöker vara rolig och få mig ännu mer orolig. Googlade iaf på "Vatten i örat" så fick jag fram att det kan vara skadligt... vilket var därför jag gjorde denna tråd. Men ok då vet jag. Hoppas det försvinner under natten! Annars testar jag det andra du sa.

  • Sat 9 Nov 2019 22:17
    #6

    Skulle tro att du har mycket vax i örat och vattnet nu lagt sig bakom vaxet och inte kommer ut. Därför det känns igentäppt.

    Behandla med revaxör eller liknande till natten och prova skölj med örontuta på morgonen. Kan ibland behövas göras 3-4 nätter innan vaxet släpper. En del måste gå till vårdcentralen för att få örat spolat.

Svar på tråden Farligt med vatten i örat?