• Anonym (Varit där...­)
    Sat 9 Nov 2019 14:42
    1664 visningar
    8 svar
    8
    1664

    Hur kom ni på att er partner varit otrogen?

    Bara undrar hur det gick till när ni kom på att er partner varit otrogen mot er? Och hur gick det efter det? Kunde ni fortsätta ert förhållande?

  • Svar på tråden Hur kom ni på att er partner varit otrogen?
  • Anonym (Mjo)
    Sat 9 Nov 2019 14:55
    #1

    Jag visste om det, min magkänsla skrek det men min partner förnekade det. Till slut erkände personen min partner varit otrogen med.

    Vi lever fortfarande ihop.

  • Anonym (-)
    Sat 9 Nov 2019 15:04
    #2

    Jag förstod direkt när han pratade oavbrutet om den nya kollegan på jobbet. Eller då förstod jag att han var förtjust i henne. När han sedan slutade prata om henne så visste jag att de inlett något.

    Klassiska tecken.

    Jag följde efter honom en kväll när han skulle ut och springa i några timmar...han gick en promenad på 10 minuter och in i hennes lägenhet. Jag gick hem och packade och hade flyttat när han kom tillbaka.

    Som tur var så hade vi inga barn och inga gemensamma möbler och annat som jag ville ha. Jag tog bara mina kläder och privata tillhörigheter och drog. Jag har aldrig pratat med honom sedan dess.

    Jag såg honom på Ica några veckor senare. Han stod längst bak i kön när jag packade mina varor. Jag tittade bara på honom, lite drygt, packade ner det sista och gick ut ur butiken.

    Han har mailat, smsat, ringt och facebookat. Jag har raderat allt utan att läsa det. Blockerat honom på Facebook, bytt nummer och spärrat hans mail.

    Såna där typer lägger jag inte en minuts krut på. Hos mig får man EN chans. Sumpar man den så kan man se sig själv som rökt hos mig.

  • Anonym (Narco­ffer)
    Sat 9 Nov 2019 15:28
    #3

    Jag hade vetat länge att något var fel, men jag visste inte vad. Att han var otrogen kom jag på av en slump. Först kom jag på honom med en ren lögn om var han varit en hel dag. Sedan var det en massa småsaker som jag inte fattade, t ex att han måste ta på sig snygga kläder, fixa håret och lukta gott när han skulle till en kompis och hjälpa till att skruva i en bil. Så var det att han skulle hjälpa vår vuxna dotter med olika saker. Viktiga saker, som han lovade henne att fixa. Han trodde visst att vi inte pratade med varandra, men hon ringde förstås till mig och efterlyste honom när han aldrig kom. Jag pusslade i hop allting och bara visste.

    Jag väntade tills jag hade bevis, men sedan tog jag ut skilsmässa.

  • Anonym (B)
    Sat 9 Nov 2019 15:40
    #4

    Tog ex-frun på bar gärning genom att komma hem en dag för tidigt från en tjänsteresa. Sa inget för jag ville överraska henne. Så fort jag öppnade ytterdörren hörde jag hennes högljudda stönande (som övergick i gallskrik när hon såg mig i dörröppningen).

    Hon gjorde pinsamma försök att få mig att förlåta henne men det tog förstås tvärstopp på en gång.

  • Anonym (Varit där...­) Trådstartaren
    Sat 9 Nov 2019 18:05
    #5
    Anonym (B) skrev 2019-11-09 15:40:21 följande:

    Tog ex-frun på bar gärning genom att komma hem en dag för tidigt från en tjänsteresa. Sa inget för jag ville överraska henne. Så fort jag öppnade ytterdörren hörde jag hennes högljudda stönande (som övergick i gallskrik när hon såg mig i dörröppningen).

    Hon gjorde pinsamma försök att få mig att förlåta henne men det tog förstås tvärstopp på en gång.


    Wow... det låter som värsta möjliga sätt att få reda på det. Hur var reaktionerna när du kommit på dem?

  • Anonym (FYI)
    Sun 10 Nov 2019 00:30
    #6
    Anonym (-) skrev 2019-11-09 15:04:39 följande:

    Jag förstod direkt när han pratade oavbrutet om den nya kollegan på jobbet. Eller då förstod jag att han var förtjust i henne. När han sedan slutade prata om henne så visste jag att de inlett något.

    Klassiska tecken.

    Jag följde efter honom en kväll när han skulle ut och springa i några timmar...han gick en promenad på 10 minuter och in i hennes lägenhet. Jag gick hem och packade och hade flyttat när han kom tillbaka.

    Som tur var så hade vi inga barn och inga gemensamma möbler och annat som jag ville ha. Jag tog bara mina kläder och privata tillhörigheter och drog. Jag har aldrig pratat med honom sedan dess.

    Jag såg honom på Ica några veckor senare. Han stod längst bak i kön när jag packade mina varor. Jag tittade bara på honom, lite drygt, packade ner det sista och gick ut ur butiken.

    Han har mailat, smsat, ringt och facebookat. Jag har raderat allt utan att läsa det. Blockerat honom på Facebook, bytt nummer och spärrat hans mail.

    Såna där typer lägger jag inte en minuts krut på. Hos mig får man EN chans. Sumpar man den så kan man se sig själv som rökt hos mig.


  • Anonym (Jag fick en chock)
    Sun 10 Nov 2019 12:31
    #7

    Älskarinnan ringde mig i hopp om att jag skulle ta ut skilsmässa så hon kunde håva in min man.

    Jag och min man lever flera år senare tillsammans. Älskarinnan är fortfarande singel.

  • Anonym (Kross­ad)
    Tue 19 Nov 2019 14:27
    #8

    Han berättade. Vi är fortfarande ihop.

Svar på tråden Hur kom ni på att er partner varit otrogen?