• Sat 9 Nov 2019 17:36
    17082 visningar
    1502 svar
    1502
    17082

    BIM December 2019

    Hittade ingen BIM-tråd för december så här kommer en ! Ingen bebis här än efter 7 försök, nu går vi in för åttonde gången!

    13/12 - Tjoppa12

  • Svar på tråden BIM December 2019
  • Sat 9 Nov 2019 20:05
    #1

    Får väll glida in här då antar jag, bim imorgon men fick bruna flytningar vid 11 tiden imorse och satte i en tampong men flera timmar senare var det knappt något på den så kör trosskydd nu. Har inte kommit mer men tog ett test för någon timme sen som var tokblankt så väntar nu på att mensen ska dra igång ordentligt. Ska jag knappa in att mensen startade idag eller ska man vänta med att knappa in tills den kommit ordentligt?

  • Anonym (Först­a försök­et)
    Sat 9 Nov 2019 20:59
    #2

    Jag är också gärna med i denna tråden! Jag hoppas på att december blir första månaden då vi försöker få en bebis. Jag har slutat med p-piller och hoppas på att mensen kommer komma denna månad och att första bim blir i December. Så spännande detta!

  • Sat 9 Nov 2019 21:14
    #3
    saran92 skrev 2019-11-09 20:05:13 följande:

    Får väll glida in här då antar jag, bim imorgon men fick bruna flytningar vid 11 tiden imorse och satte i en tampong men flera timmar senare var det knappt något på den så kör trosskydd nu. Har inte kommit mer men tog ett test för någon timme sen som var tokblankt så väntar nu på att mensen ska dra igång ordentligt. Ska jag knappa in att mensen startade idag eller ska man vänta med att knappa in tills den kommit ordentligt?


    Vänta tills den drar igång ordentligt ! Det brukar iallafall jag göra. Förhoppningsvis blir det inte mer "mens" än så för dig !!

    Min mens ska inte komma förrän om två dagar men jag har tvääärblankt på test, mina gamla vanliga pms-symtom. Räknar bort november och siktar på december..
  • Sat 9 Nov 2019 21:26
    #4
    Anonym (Första försöket) skrev 2019-11-09 20:59:32 följande:

    Jag är också gärna med i denna tråden! Jag hoppas på att december blir första månaden då vi försöker få en bebis. Jag har slutat med p-piller och hoppas på att mensen kommer komma denna månad och att första bim blir i December. Så spännande detta!


    Åh hoppas att den drag igång så ni för börja testa! Är det första barnet?
  • Sat 9 Nov 2019 22:04
    #5
    Tjoppa12 skrev 2019-11-09 21:14:50 följande:

    Vänta tills den drar igång ordentligt ! Det brukar iallafall jag göra. Förhoppningsvis blir det inte mer "mens" än så för dig !!

    Min mens ska inte komma förrän om två dagar men jag har tvääärblankt på test, mina gamla vanliga pms-symtom. Räknar bort november och siktar på december..


    Känns orimligt att jag skulle vara gravid med både det och negativt test dessutom men knappar in det i appen när mensen börjar ordentligt :)

    Har du barn sen innan? En av mina närmsta vänner försökte länge innan dom plussa och hon fick spottings och pms symtom och även minus på Bim med morgonurin, men mensen kom aldrig och Bim+4 fick hon ett tydligt plus. Vet ju dock att hon har kort lutealfas så det var nog inte så konstigt att hon fick minus på Bim men..

    Vill typ inte hoppas utan bara sikta på december nu men det är svårt när mensen inte kommit.
  • Sat 9 Nov 2019 22:41
    #6
    saran92 skrev 2019-11-09 22:04:45 följande:

    Känns orimligt att jag skulle vara gravid med både det och negativt test dessutom men knappar in det i appen när mensen börjar ordentligt :)

    Har du barn sen innan? En av mina närmsta vänner försökte länge innan dom plussa och hon fick spottings och pms symtom och även minus på Bim med morgonurin, men mensen kom aldrig och Bim+4 fick hon ett tydligt plus. Vet ju dock att hon har kort lutealfas så det var nog inte så konstigt att hon fick minus på Bim men..

    Vill typ inte hoppas utan bara sikta på december nu men det är svårt när mensen inte kommit.


    Förstår det.. :(

    Nej vi har inga barn, så det här blir åttonde försöket till första. Visste att det kunde ta tid men det tog hårdare den här gången. Trodde verkligen :( jag har ju en lutealfas på 14 dagar, men vem vet..så länge mensen håller sig borta ska man väl hålla hoppet uppe. Hoppas jag är lika som din kompis haha, men just nu känns det kört. Tråkigaste och drygaste känslan, när man vet att nu ska man vänta på nästa äl och blabla.. men vi kör på. Tänkte prova bidrottninggele den här gången, läst lite om det..
  • Sat 9 Nov 2019 23:30
    #7
    Tjoppa12 skrev 2019-11-09 22:41:39 följande:

    Förstår det.. :(

    Nej vi har inga barn, så det här blir åttonde försöket till första. Visste att det kunde ta tid men det tog hårdare den här gången. Trodde verkligen :( jag har ju en lutealfas på 14 dagar, men vem vet..så länge mensen håller sig borta ska man väl hålla hoppet uppe. Hoppas jag är lika som din kompis haha, men just nu känns det kört. Tråkigaste och drygaste känslan, när man vet att nu ska man vänta på nästa äl och blabla.. men vi kör på. Tänkte prova bidrottninggele den här gången, läst lite om det..


    Ja alltså tekniskt sett är det inte över förens mensen kommer, grav symtom kan vara exakt samma som pms så. Haha ja jag har redan fällt några tårar idag över 'mensen' som kom men det var ju fan ingen mens som kom, känner mig löjlig när jag får upp hoppet för jag kommer ju sörja igen när mensen väl kommer..Vi är inne på femte försöket med nr. 2 och varje månad är det samma visa och jag lipar lika mycket över negativa test och mensen. Är testnarkoman dessutom så dyrt blir det.. Vad är det bidrottninggele ska göra då?
  • Sat 9 Nov 2019 23:52
    #8

    Hoppar in här :) har BIM 2 dec. Har haft hormonspiral i 4-5 år och tog ut den för 3 månader sedan. Har sen dess haft regelbunden mens men väldigt korta(2 dagar) och bara en liten blödning. Vet inte om min kropp har kommit igång ordentligt med att bilda slemhinnan inne i livmodern så att ägget fäster lättare? Tänkte börja med ägglossningstest i början på nästa vecka för att se när den sker.. Trodde jag va gravid nu för 1 vecka sedan när min mens kom men den var bara 2 dagar sen..

  • Sun 10 Nov 2019 00:12
    #9

    7/12 - Hoppas96

    13/12 - Tjoppa12

    Hoppar in här då min mens kom idag. Oktober var första försöket men tyvärr lyckades vi inte pricka ägglossningen, så vi håller tummarna för december och ett jul-plus :)

  • Sun 10 Nov 2019 05:30
    #10

    Hade inte tänkt vara med i en BIM-grupp till men saknade FL så ändrade mig ändå haha.

    Blir åttonde försöket nu. Tycker känslan av besvikelse blir större efter varje månad som vi inte lyckats på. Börjar kännas tungt. Och då har vi "bara" hållit på i sju månader. Jag vet att många har väntat mycket längre och fortfarande väntar på det där efterlängtade plusset.

    Försöker tagga till för snart är det ÄL-tider. Lite mer än en vecka bort! :)

    5/12 - boshab

    7/12 - Hoppas96

    13/12 - Tjoppa12

Svar på tråden BIM December 2019