• Anonym (Dagen­s fråga)
    Sun 10 Nov 2019 09:20
    2179 visningar
    151 svar
    151
    2179

    Skulle du kunna tänka dig att dela en man med en annan kvinna?

    Tänk dig att du träffar en man som du snart blir störtförälskad i. Men han är gift och vill inte lämna sin fru. Men utöver dig och sin fru lovar han att vara dig trogen.

    Efter flera år med den här mannen tar mannens fru kontakt med dig och hon vet att ni är ett par. Hon är inte arg på dig konstigt nog, och säger att du är 100ggr bättre än hans tidigare älskarinna, inte en golddigger och att det kunde vart värre. Ni kommer aldrig bli vänner men för att vara någon som knullar med hennes man så är du rätt ok ändå, och håller det honom från att vara med andra kvinnor som spenderar massor av deras pengar så på det sättet tycker hon att du är jättebra.

    Så ni kommer inte bli vänner eller dela honom på det viset. Men hon vet om dig och respekterar dig på sätt och vis. Eller accepterar dig.

    Med honom är du lycklig, du känner dig hel och älskad. Även om du inte kan få honom för dig själv är det här det näst bästa. Du tar honom inte från sin familj eller fru men du får åtminstone en del av honom. Det är samtidigt skönt att er otrohetsaffär har kommit fram och alla är överens om att locket är på.

    Hade du accepterat ett sådant arrangemang? 

     

  • Svar på tråden Skulle du kunna tänka dig att dela en man med en annan kvinna?
  • Sun 10 Nov 2019 09:37
    #1
    +5

    Verkligen inte! Om det är något ställe där man verkligen vill stå i centrum på så är det i sin egna kärleksrelation så varför nöja sig med en biroll?

    Sedan så spontant - Skulle inte tända på en man som har en sådan skruvad relation till sin fru heller.

  • Sun 10 Nov 2019 09:38
    #2
    +2

    Nej absolut inte! Hade aldrig accepterat att vara ett andrahandsval! Jag vill vara the one and only för min man, annars lever jag ensam!

    Men för desperata kvinnor utan självrespekt som inte kan få något annat är säkert detta arrangemang okej.

  • terfje
    Sun 10 Nov 2019 09:42
    #3

    Absolut inte.

  • Sun 10 Nov 2019 09:50
    #4

    Det skulle kanske ha fungerat i teorin att ha en kk relation till mannen, men jag skulle inte se det som en romantisk relation. Fungerar ännu bättre om jag själv vore gift eller hade en sambo som jag har en egen kärleksrelation till.

    Men i praktiken med alla känslor som skulle kunna uppstå så hade jag inte satt mig i den situationen.

  • Sun 10 Nov 2019 09:50
    #5
    +1

    Nej, jag hade ständigt mått dåligt över att vara ett andrahandsval. Jag hade känt mig mindre värd och blivit ledsen

  • Sun 10 Nov 2019 09:52
    #6

    Nej. Och nått ?efter flera år? skulle aldrig kunna inträffa, är han inte singel blir det inget.

  • Sun 10 Nov 2019 09:53
    #7

    Ja, en kk-relation, men aldrig kärlek.

  • Sun 10 Nov 2019 09:57
    #8

    Skulle rent av föredra ett sådant arrangemang. Praktiskt att ha en man i sitt liv som kan hjälpa en med olika saker och som man kan få en lagom dos av utan att han skulle behöva hänga hemma hos mig hela jävla tiden.

  • Anonym (Dagen­s fråga) Trådstartaren
    Sun 10 Nov 2019 09:58
    #9

    Det där med andrahandsval kan jag förstå men det är så att mannens fru är extremt vacker och väldigt fin. Hon är liksom helt perfekt. Så du är inte ett andrahandsval efter vem som helst, utan du är andrahandsval efter någon du på sätt och vis verkligen ser upp till. Att samma man som redan har en sådan vacker perfekt fru vill ha dig är inget som skadar ditt ego tvärtom. För det betyder att du är nästan lika bra som någon som är perfekt.

    Det är som att vinna silver på OS i någon sport du gillar. Du hade hellre velat ha guld förstås men näst bäst är inte dåligt det heller. 

  • Sun 10 Nov 2019 10:03
    #10
    Anonym (Dagens fråga) skrev 2019-11-10 09:58:10 följande:

    Det där med andrahandsval kan jag förstå men det är så att mannens fru är extremt vacker och väldigt fin. Hon är liksom helt perfekt. Så du är inte ett andrahandsval efter vem som helst, utan du är andrahandsval efter någon du på sätt och vis verkligen ser upp till. Att samma man som redan har en sådan vacker perfekt fru vill ha dig är inget som skadar ditt ego tvärtom. För det betyder att du är nästan lika bra som någon som är perfekt.

    Det är som att vinna silver på OS i någon sport du gillar. Du hade hellre velat ha guld förstås men näst bäst är inte dåligt det heller. 


    Du har inte speciellt höga tankar om dig själv va? Och nej, det är inte som som att vinna silver. Det är som att äta någon annans överblivna rester, och stå och skrapa av sås från någons tallrik.

    Men gör det du om du inte tror du är värd mer.
Svar på tråden Skulle du kunna tänka dig att dela en man med en annan kvinna?