• Anonym (Dagen­s fråga)
    Sun 10 Nov 2019 09:20
    2253 visningar
    151 svar
    151
    2253

    Skulle du kunna tänka dig att dela en man med en annan kvinna?

    Tänk dig att du träffar en man som du snart blir störtförälskad i. Men han är gift och vill inte lämna sin fru. Men utöver dig och sin fru lovar han att vara dig trogen.

    Efter flera år med den här mannen tar mannens fru kontakt med dig och hon vet att ni är ett par. Hon är inte arg på dig konstigt nog, och säger att du är 100ggr bättre än hans tidigare älskarinna, inte en golddigger och att det kunde vart värre. Ni kommer aldrig bli vänner men för att vara någon som knullar med hennes man så är du rätt ok ändå, och håller det honom från att vara med andra kvinnor som spenderar massor av deras pengar så på det sättet tycker hon att du är jättebra.

    Så ni kommer inte bli vänner eller dela honom på det viset. Men hon vet om dig och respekterar dig på sätt och vis. Eller accepterar dig.

    Med honom är du lycklig, du känner dig hel och älskad. Även om du inte kan få honom för dig själv är det här det näst bästa. Du tar honom inte från sin familj eller fru men du får åtminstone en del av honom. Det är samtidigt skönt att er otrohetsaffär har kommit fram och alla är överens om att locket är på.

    Hade du accepterat ett sådant arrangemang? 

     

  • Svar på tråden Skulle du kunna tänka dig att dela en man med en annan kvinna?
  • Anonym (Fröke­n)
    Sun 10 Nov 2019 11:06
    #21
    +1
    Anonym (Dagens fråga) skrev 2019-11-10 10:26:41 följande:
    Barn får jag vara utan.
    Är det ett val du gjort med en annan partner också?
  • Anonym (Usch och blä)
    Sun 10 Nov 2019 11:10
    #22

    Aldrig i hela helvetet. Jag hade aldrig accepterat det och jag hade aldrig fallit för en sån man. Jag vill vara nummer ett för min partner, inte nummer två. Svartsjukan hade ätit upp mig inifrån och jag hade aldrig utsatt mig för sådant självplågeri.

  • Anonym (Xyz)
    Sun 10 Nov 2019 11:11
    #23
    Anonym (Dagens fråga) skrev 2019-11-10 11:00:54 följande:

    Jag är inte en hora. Tvärtom. Jag har vart med tre olika män totalt i livet. men jag är olik frun och kanske "smutsig" på ett annat sätt? De har pengar, villa, dyra resor, märkeskläder osv. Jag bryr mig inte om sådana saker något speciellt. Han säger ofta att jag kan handla precis vad jag vill om vi är ute men jag vill inte ha något. Handlade en sport bh och 2 par tights när vi var i London eftersom han propsade. Jag visste inte det då inte han heller men frun följde vilka transaktioner vi gjorde och tyckte det var roligt. Hon visste på något sätt att han skulle säga att jag kunde handla vad jag ville och var orolig för att jag skulle göra av med jättemycket men det var 500 kronor i svenska.


    Det blir en form av "lyxhora" (förlåt uttrycket) i och med att han betalar för dig när ni reser, shoppar, middagar etc. Du knullar och han betalar.
  • Anonym (Usch och blä)
    Sun 10 Nov 2019 11:12
    #24

    Och att dessutom inte ens få bo med sin partner? Att han ska bo i ett annat hus med sin fru och jag får aldrig starta en riktig familj med honom. Nej tack.

  • Sun 10 Nov 2019 11:13
    #25
    +1

    Hade den här mannen varit lika spännande och bländande om han varit undersköterska på äldreomsorgen med dålig lön?

  • Sun 10 Nov 2019 11:20
    #26

    Nej det är inte något jag är intresserad av.

    Om jag skulle vilja ha en deltidsman och varit ok med att han hade någon annan så hade det ändå varit viktigt för mig att alla var fullt insatta i situationen och med på tåget från början.

    Hela situationen låter fullständigt förnedrande för båda kvinnorna och mannen låter vidrig.


    Korrekturläser som en kratta
  • Anonym (Dagen­s fråga) Trådstartaren
    Sun 10 Nov 2019 11:29
    #27
    Anonym (Xyz) skrev 2019-11-10 11:11:21 följande:
    Det blir en form av "lyxhora" (förlåt uttrycket) i och med att han betalar för dig när ni reser, shoppar, middagar etc. Du knullar och han betalar.
    Det är ju saker han vill göra. Om han skall åka vill han att jag följer med. Jag gör det för att få tid med honom, inte för att vi åker iväg. Jag lagar hellre middag åt honom hemma hos mig, eller hemma hos honom när fru och barn inte är där, än blir bjuden på restaurang.  

    Jag är inte helt immun mot lyx. jag älskar att vara hos honom, stort kök, stort badrum, stor säng, härliga soffor, trädgård... väldigt fint. Så jag kanske är lite av en lyxhora då men det är inte så viktigt. Jag hade älskat honom även om han var utfattig.

    Presenter gillar jag men priset på dem spelar ingen roll. Jag blir lika glad om han köper med sig juice och ägg som när han köper ett halsband eller dyra örhängen. Han ger mig dyra saker ändå, för att han vill ge mig det. Han tycker att jag är värd att få allt jag vill ha, och vill jag inte ha någonting så kommer han köpa saker åt mig ändå. För att han inte kan ge mig en riktig relation. Så jag vet att om jag skulle behöva hjälp ekonomisk, bli av med jobbet osv. så kan jag ändå känna mig trygg.
  • Sun 10 Nov 2019 11:29
    #28
    +1
    Anonym (Dagens fråga) skrev 2019-11-10 11:00:54 följande:

    Jag är inte en hora. Tvärtom. Jag har vart med tre olika män totalt i livet. men jag är olik frun och kanske "smutsig" på ett annat sätt? De har pengar, villa, dyra resor, märkeskläder osv. Jag bryr mig inte om sådana saker något speciellt. Han säger ofta att jag kan handla precis vad jag vill om vi är ute men jag vill inte ha något. Handlade en sport bh och 2 par tights när vi var i London eftersom han propsade. Jag visste inte det då inte han heller men frun följde vilka transaktioner vi gjorde och tyckte det var roligt. Hon visste på något sätt att han skulle säga att jag kunde handla vad jag ville och var orolig för att jag skulle göra av med jättemycket men det var 500 kronor i svenska.


    Jag menar inte att du bokstavligen är en hora men jag är inne på att älskarinnor som tror att dom på något vis är inne och tävlar på fruns domäner är helt ute och cyklar. Det kan absolut vara en fetisch för honom att frun tex är vacker och välartikulerad medans han finner det porrigt att älskarinnan är en naiv förortsbrud. En motpol vill säga.

    Jag kan däremot tycka att det här låter helskruvat, låter som att det här är något sjukt förspel mannen och frun emellan. Ungefär som två kåta katter som leker med den dumma lilla stackars musen som inte fattar att den snart är mat och kaputt.
  • Anonym (Kk)
    Sun 10 Nov 2019 11:33
    #29
    +1
    Anonym (Dagens fråga) skrev 2019-11-10 11:29:01 följande:

    Det är ju saker han vill göra. Om han skall åka vill han att jag följer med. Jag gör det för att få tid med honom, inte för att vi åker iväg. Jag lagar hellre middag åt honom hemma hos mig, eller hemma hos honom när fru och barn inte är där, än blir bjuden på restaurang.  

    Jag är inte helt immun mot lyx. jag älskar att vara hos honom, stort kök, stort badrum, stor säng, härliga soffor, trädgård... väldigt fint. Så jag kanske är lite av en lyxhora då men det är inte så viktigt. Jag hade älskat honom även om han var utfattig.

    Presenter gillar jag men priset på dem spelar ingen roll. Jag blir lika glad om han köper med sig juice och ägg som när han köper ett halsband eller dyra örhängen. Han ger mig dyra saker ändå, för att han vill ge mig det. Han tycker att jag är värd att få allt jag vill ha, och vill jag inte ha någonting så kommer han köpa saker åt mig ändå. För att han inte kan ge mig en riktig relation. Så jag vet att om jag skulle behöva hjälp ekonomisk, bli av med jobbet osv. så kan jag ändå känna mig trygg.


    Så länge han har gott om pengar. Tar pengarna slut kommer han prioritera familjen

    Blir man sjuk, flyttar, börjar jobba mycket och sexet försvinner eller minskar kommer han hitta en ny älskarinna.

    Nej tack!
  • Anonym (Livia­)
    Sun 10 Nov 2019 11:38
    #30
    +2

    Haha, en otrogen man som lovar att vara trogen till både hans fru och älskarinnan? Jo, tjena. Skulle aldrig i livet slösa energi, än mindre flera år, på en sån man. Jag förtjänar mer än att vara nån snubbes älskarinna. Herregud. Snacka om att kasta bort sitt liv.

Svar på tråden Skulle du kunna tänka dig att dela en man med en annan kvinna?