• Anonym (Dagen­s fråga)
    Sun 10 Nov 2019 09:20
    2193 visningar
    151 svar
    151
    2193

    Skulle du kunna tänka dig att dela en man med en annan kvinna?

    Tänk dig att du träffar en man som du snart blir störtförälskad i. Men han är gift och vill inte lämna sin fru. Men utöver dig och sin fru lovar han att vara dig trogen.

    Efter flera år med den här mannen tar mannens fru kontakt med dig och hon vet att ni är ett par. Hon är inte arg på dig konstigt nog, och säger att du är 100ggr bättre än hans tidigare älskarinna, inte en golddigger och att det kunde vart värre. Ni kommer aldrig bli vänner men för att vara någon som knullar med hennes man så är du rätt ok ändå, och håller det honom från att vara med andra kvinnor som spenderar massor av deras pengar så på det sättet tycker hon att du är jättebra.

    Så ni kommer inte bli vänner eller dela honom på det viset. Men hon vet om dig och respekterar dig på sätt och vis. Eller accepterar dig.

    Med honom är du lycklig, du känner dig hel och älskad. Även om du inte kan få honom för dig själv är det här det näst bästa. Du tar honom inte från sin familj eller fru men du får åtminstone en del av honom. Det är samtidigt skönt att er otrohetsaffär har kommit fram och alla är överens om att locket är på.

    Hade du accepterat ett sådant arrangemang? 

     

  • Svar på tråden Skulle du kunna tänka dig att dela en man med en annan kvinna?
  • Anonym (Kk)
    Sun 10 Nov 2019 13:09
    #51
    Anonym (Dagens fråga) skrev 2019-11-10 12:56:58 följande:

    Problemet är lite tvivel. Jag vill ibland ha mer än det jag har. Jag hade fantasier om att gifta mig osv. Vi firar jul, jag får en fin present, jag ger honom något...vi har sex och det är jättetrevligt. Men det kanske ett par timmar 21,22 eller mellandagarna. Sådana saker. Små saker egentligen, men det blir inte riktigt som det skall vara, borde vara 24:e. Jag borde kunna somna i hans famn efter vi har haft sex och sedan inte vakna ensam utan fortfarande i hans famn. Det gör jag ibland...men ärligt talat det är kanske 10 dagar på ett år jag vaknar bredvid honom efter att ha somnat bredvid honom.

    Sånt där svider ibland.

     


    Du har valt detta. Lev med smulorna

    Eller så hittar du en riktig partner som har dig som prio ett hela tiden.
  • Sun 10 Nov 2019 13:13
    #52
    Anonym (Dagens fråga) skrev 2019-11-10 12:56:58 följande:
    Problemet är lite tvivel. Jag vill ibland ha mer än det jag har. Jag hade fantasier om att gifta mig osv. Vi firar jul, jag får en fin present, jag ger honom något...vi har sex och det är jättetrevligt. Men det kanske ett par timmar 21,22 eller mellandagarna. Sådana saker. Små saker egentligen, men det blir inte riktigt som det skall vara, borde vara 24:e. Jag borde kunna somna i hans famn efter vi har haft sex och sedan inte vakna ensam utan fortfarande i hans famn. Det gör jag ibland...men ärligt talat det är kanske 10 dagar på ett år jag vaknar bredvid honom efter att ha somnat bredvid honom.

    Sånt där svider ibland.

     
    Varför nöjer du dig med det då?
  • Anonym (Fröke­n)
    Sun 10 Nov 2019 13:14
    #53

    TS, vill du inte ha barn eller avstår du för hans skull?

  • Anonym (Dagen­s fråga) Trådstartaren
    Sun 10 Nov 2019 13:22
    #54
    Anonym (Fröken) skrev 2019-11-10 13:14:04 följande:

    TS, vill du inte ha barn eller avstår du för hans skull?


    Jag vet inte riktigt. I den bästa av världar skulle jag gifta mig och ha barn med honom, och ha honom helt för mig själv. Då skulle jag gärna vilja ha barn. 
  • Anonym (Dagen­s fråga) Trådstartaren
    Sun 10 Nov 2019 13:24
    #55
    molly50 skrev 2019-11-10 13:13:11 följande:
    Varför nöjer du dig med det då?
    Det är svårt. Jag kan inte få allt, men jag kan få något väldigt bra. En del av mannen jag älskar är bättre än inget av mannen jag älskar?
  • Sun 10 Nov 2019 13:28
    #56
    Anonym (Dagens fråga) skrev 2019-11-10 11:00:54 följande:
    Jag är inte en hora. Tvärtom. Jag har vart med tre olika män totalt i livet. men jag är olik frun och kanske "smutsig" på ett annat sätt? De har pengar, villa, dyra resor, märkeskläder osv. Jag bryr mig inte om sådana saker något speciellt. Han säger ofta att jag kan handla precis vad jag vill om vi är ute men jag vill inte ha något. Handlade en sport bh och 2 par tights när vi var i London eftersom han propsade. Jag visste inte det då inte han heller men frun följde vilka transaktioner vi gjorde och tyckte det var roligt. Hon visste på något sätt att han skulle säga att jag kunde handla vad jag ville och var orolig för att jag skulle göra av med jättemycket men det var 500 kronor i svenska.
    Har inte läst hela tråden så jag upprepar kanske vad någon annan redan skrivit - men skulle ni inte kunna någon sådan där polyamorös relation, du, mannen och hans fru? 

    Själv skulle jag aldrig vara intresserad av något liknande. 
  • Anonym (Never­)
    Sun 10 Nov 2019 13:34
    #57

    Vad händer om du "råkar" bli gravid? Gör du då abort för hans skull?

    Jag hade aldrig klarat av ett sådant arrangemang om jag haft äkta känslor för personen. 

  • Anonym (Xyz)
    Sun 10 Nov 2019 13:35
    #58
    +1
    Anonym (Dagens fråga) skrev 2019-11-10 13:24:42 följande:

    Det är svårt. Jag kan inte få allt, men jag kan få något väldigt bra. En del av mannen jag älskar är bättre än inget av mannen jag älskar?


    Fast du får ju inget annat än hans kuk och nån present, det är väl knappast kärlek?
  • Anonym (Dagen­s fråga) Trådstartaren
    Sun 10 Nov 2019 13:36
    #59
    Pope Joan II skrev 2019-11-10 13:28:26 följande:
    Har inte läst hela tråden så jag upprepar kanske vad någon annan redan skrivit - men skulle ni inte kunna någon sådan där polyamorös relation, du, mannen och hans fru? 

    Själv skulle jag aldrig vara intresserad av något liknande. 
    Nej. Jag hade kunnat gå med på det, hade jag vart tvungen att vara med en kvinna hade det gärna fått vara henne. Men det skulle isåfall vara för hans skull om hon också gick med på det. Men hon vill nog helst inte veta av mig alls. 
  • Sun 10 Nov 2019 13:37
    #60
    +2

    Du inser väl att er relation inte alls skulle vara så "bra" (...) eller spännande om ni faktiskt hade vardag?
    Du lurar dig själv att det här är mer än vad det är (sex och trevligt mellansnack) och lägger krokben för dig själv att faktiskt hitta en livspartner (inte allas tekopp, men låter som ngt du vill).

Svar på tråden Skulle du kunna tänka dig att dela en man med en annan kvinna?