• Anonym (Dagen­s fråga)
    Sun 10 Nov 2019 09:20
    2190 visningar
    151 svar
    151
    2190

    Skulle du kunna tänka dig att dela en man med en annan kvinna?

    Tänk dig att du träffar en man som du snart blir störtförälskad i. Men han är gift och vill inte lämna sin fru. Men utöver dig och sin fru lovar han att vara dig trogen.

    Efter flera år med den här mannen tar mannens fru kontakt med dig och hon vet att ni är ett par. Hon är inte arg på dig konstigt nog, och säger att du är 100ggr bättre än hans tidigare älskarinna, inte en golddigger och att det kunde vart värre. Ni kommer aldrig bli vänner men för att vara någon som knullar med hennes man så är du rätt ok ändå, och håller det honom från att vara med andra kvinnor som spenderar massor av deras pengar så på det sättet tycker hon att du är jättebra.

    Så ni kommer inte bli vänner eller dela honom på det viset. Men hon vet om dig och respekterar dig på sätt och vis. Eller accepterar dig.

    Med honom är du lycklig, du känner dig hel och älskad. Även om du inte kan få honom för dig själv är det här det näst bästa. Du tar honom inte från sin familj eller fru men du får åtminstone en del av honom. Det är samtidigt skönt att er otrohetsaffär har kommit fram och alla är överens om att locket är på.

    Hade du accepterat ett sådant arrangemang? 

     

  • Svar på tråden Skulle du kunna tänka dig att dela en man med en annan kvinna?
  • Anonym (Xyz)
    Sun 10 Nov 2019 15:53
    #71
    +1
    Anonym (Dagens fråga) skrev 2019-11-10 13:38:59 följande:

    Jag skulle aldrig göra så mot honom. Skulle jag råka, inte "råka" bli gravid hade jag gjort abort utan att säga till honom för att bespara honom detta som situationen ser ut nu. Han är stressad som det är.


    Och du är en del av den stressen....

    Apropå abort..

    Det är dock inget du känner säkert eller vet förrän du är gravid. Underskatta aldrig moderskänslor och gravidhormoner. Nästan alla älskarinnor som blir gravid väljer att föda barnet... "om han inte kan välja mig kan jag i alla fall välja att föda vårt kärleksbarn..".. Typ så..
  • Anonym (Kk)
    Sun 10 Nov 2019 15:55
    #72
    molly50 skrev 2019-11-10 15:44:02 följande:

    Vilken tråd är det? Kan du länka?


    Inlägg nr 38
  • Sun 10 Nov 2019 16:11
    #73
    Anonym (Dagens fråga) skrev 2019-11-10 09:58:10 följande:

    Det där med andrahandsval kan jag förstå men det är så att mannens fru är extremt vacker och väldigt fin. Hon är liksom helt perfekt. Så du är inte ett andrahandsval efter vem som helst, utan du är andrahandsval efter någon du på sätt och vis verkligen ser upp till. Att samma man som redan har en sådan vacker perfekt fru vill ha dig är inget som skadar ditt ego tvärtom. För det betyder att du är nästan lika bra som någon som är perfekt.

    Det är som att vinna silver på OS i någon sport du gillar. Du hade hellre velat ha guld förstås men näst bäst är inte dåligt det heller. 


    Det är du som skrivit tidigare om hur du beundrar din älskares fru, hur han köpte dig en likadan väska(?) som frun har och tog med dig till deras hem när hon var bortrest och du gick runt i hennes garderob?
  • Sun 10 Nov 2019 16:18
    #74
    Anonym (Kk) skrev 2019-11-10 15:55:54 följande:
    Inlägg nr 38
    Ok. Tack! 
  • Sun 10 Nov 2019 16:22
    #75
    Anonym (Kk) skrev 2019-11-10 14:48:10 följande:

    Citat från andra tråden

    "Men jag har kommit på honom med att bedra mig med tre andra kvinnor där en är min kompis..."


    Ja just det, läste inte tråden innan jag svarade, men visst var det så att mannen dubbelparkerade utanför ts lägenhet efter jobbet och sprang in och knullade henne i hallen, (för att han längtade efter henne så han inte kunde hålla sig in till sängen,) och sedan drog direkt till krogen eller nåt för att hitta nästa ligg innan han åkte hem till frugan?
  • Sun 10 Nov 2019 16:28
    #76
    +2

    Jag tror att du behöver reflektera över varför han väljer dig som älskarinna och inte som fru...

  • Anonym (anony­m)
    Sun 10 Nov 2019 16:35
    #77

    Jag skulle aldrig ha en relation med en gift man. 

  • Anonym (Var man är i livet)
    Sun 10 Nov 2019 17:04
    #78

    Kanske beror på var man är i livet, också? På den tiden, när man var ung och barnlös och letade efter Mannen med stort M som man skulle gifta sig, skaffa barn och köpa hus med, så hade ju ett sådant arrangemang varit uteslutet. 

    ...men när man är 40+, frånskild, barnen är stora, man har haft Paketet Familjen och vill inte ha det igen... utan är nöjd med sin nya frihet, all egentid som man bara drömde om förr. Man vill inte bo ihop med någon, och kompromissa om allt i hushållet mer i livet - men saknar ändå sex ibland. Och blir kär i en man som är manlig och har en hel del tjusiga egenskaper (vilket maktens män ofta har, för annars kommer de inte så långt i karriären)... så kanske. 

    Det där med "Stora Kärleken", "första hand, andra hand", "hora-madonna-fru-älskarinna" etc. känns inte heller lika viktigt längre när man är 45 som när man var 20. (Eller - så känner jag det i alla fall.) Vi är ju alla människor, och ingen är mer märkvärdig än någon annan. 

  • Anonym (Fokus på mig)
    Sun 10 Nov 2019 17:10
    #79
    Anonym (Dagens fråga) skrev 2019-11-10 09:58:10 följande:

    Det där med andrahandsval kan jag förstå men det är så att mannens fru är extremt vacker och väldigt fin. Hon är liksom helt perfekt. Så du är inte ett andrahandsval efter vem som helst, utan du är andrahandsval efter någon du på sätt och vis verkligen ser upp till. Att samma man som redan har en sådan vacker perfekt fru vill ha dig är inget som skadar ditt ego tvärtom. För det betyder att du är nästan lika bra som någon som är perfekt.

    Det är som att vinna silver på OS i någon sport du gillar. Du hade hellre velat ha guld förstås men näst bäst är inte dåligt det heller. 


    Läs boken "Haggan" om att vara i andra hand i skuggan av en perfekt fru och en svinig man.
  • Anonym (NnN)
    Sun 10 Nov 2019 17:26
    #80
    Anonym (Dagens fråga) skrev 2019-11-10 09:20:05 följande:
    Tänk dig att du träffar en man som du snart blir störtförälskad i. Men han är gift och vill inte lämna sin fru. Men utöver dig och sin fru lovar han att vara dig trogen.

    Efter flera år med den här mannen tar mannens fru kontakt med dig och hon vet att ni är ett par. Hon är inte arg på dig konstigt nog, och säger att du är 100ggr bättre än hans tidigare älskarinna, inte en golddigger och att det kunde vart värre. Ni kommer aldrig bli vänner men för att vara någon som knullar med hennes man så är du rätt ok ändå, och håller det honom från att vara med andra kvinnor som spenderar massor av deras pengar så på det sättet tycker hon att du är jättebra.

    Så ni kommer inte bli vänner eller dela honom på det viset. Men hon vet om dig och respekterar dig på sätt och vis. Eller accepterar dig.

    Med honom är du lycklig, du känner dig hel och älskad. Även om du inte kan få honom för dig själv är det här det näst bästa. Du tar honom inte från sin familj eller fru men du får åtminstone en del av honom. Det är samtidigt skönt att er otrohetsaffär har kommit fram och alla är överens om att locket är på.

    Hade du accepterat ett sådant arrangemang? 

     
    Nej, men jag hade aldrig gett mig in i det från början heller.
    Hur kan man nöja sig med det? Är du van att vara dörrmatta? Har du dåligt självförtroende och tror att du inte är värd att vara nummer 1?
Svar på tråden Skulle du kunna tänka dig att dela en man med en annan kvinna?