• Anonym (Dagen­s fråga)
    Sun 10 Nov 2019 09:20
    2180 visningar
    151 svar
    151
    2180

    Skulle du kunna tänka dig att dela en man med en annan kvinna?

    Tänk dig att du träffar en man som du snart blir störtförälskad i. Men han är gift och vill inte lämna sin fru. Men utöver dig och sin fru lovar han att vara dig trogen.

    Efter flera år med den här mannen tar mannens fru kontakt med dig och hon vet att ni är ett par. Hon är inte arg på dig konstigt nog, och säger att du är 100ggr bättre än hans tidigare älskarinna, inte en golddigger och att det kunde vart värre. Ni kommer aldrig bli vänner men för att vara någon som knullar med hennes man så är du rätt ok ändå, och håller det honom från att vara med andra kvinnor som spenderar massor av deras pengar så på det sättet tycker hon att du är jättebra.

    Så ni kommer inte bli vänner eller dela honom på det viset. Men hon vet om dig och respekterar dig på sätt och vis. Eller accepterar dig.

    Med honom är du lycklig, du känner dig hel och älskad. Även om du inte kan få honom för dig själv är det här det näst bästa. Du tar honom inte från sin familj eller fru men du får åtminstone en del av honom. Det är samtidigt skönt att er otrohetsaffär har kommit fram och alla är överens om att locket är på.

    Hade du accepterat ett sådant arrangemang? 

     

  • Svar på tråden Skulle du kunna tänka dig att dela en man med en annan kvinna?
  • Anonym (NnN)
    Sun 10 Nov 2019 17:38
    #81
    +2
    Anonym (Dagens fråga) skrev 2019-11-10 13:38:59 följande:
    Jag skulle aldrig göra så mot honom. Skulle jag råka, inte "råka" bli gravid hade jag gjort abort utan att säga till honom för att bespara honom detta som situationen ser ut nu. Han är stressad som det är.
    Hur gammal är du?

    Han låter jättehemsk som berövar dig att få barn. Du kommer ångra dig!
  • Anonym (G)
    Sun 10 Nov 2019 17:44
    #82

    Det skulle jag inte.

  • Anonym (w)
    Sun 10 Nov 2019 23:56
    #83

    Nej

  • Pentra
    Mon 11 Nov 2019 00:23
    #84

    Ja, antagligen så hade jag gått med på det. Han älskar uppenbarligen, och värnar om, båda sina kvinnor i sitt liv. Hade det varit tillåtet med två fruar så hade han antagligen gift sig med båda, men enligt lagen så får han inte och därför så uppstår dessa trista frågeställningar. Men, upplägget här är ändå inte optimalt, i förhållande till utgångsläget, eftersom de båda kvinnorna eg behöver förstå att även en vänskap mellan just dem verkligen är att föredra i sammanhanget, för att än mer stärka banden och bibehålla tryggheten och konstellationen. ... Med vänlig hälsning, Pentra

  • Anonym (själv­bedräg­eri)
    Mon 11 Nov 2019 07:17
    #85
    +1

    Ts, du lurar dig själv om du nöjer dig med älskarinnerollen eftersom du egentligen vill ha mer av förhållandet. Det kommer att bli ohållbart i längden.

  • Anonym (själv­bedräg­eri)
    Mon 11 Nov 2019 07:22
    #86
    Anonym (NnN) skrev 2019-11-10 17:38:38 följande:

    Hur gammal är du?

    Han låter jättehemsk som berövar dig att få barn. Du kommer ångra dig!


    Fast det är ts val att vara kvar i förhållandet fast hon vet om att hon inte kommer att få barn med honom.
  • Anonym (oj)
    Mon 11 Nov 2019 07:24
    #87
    Anonym (Dagens fråga) skrev 2019-11-10 13:24:42 följande:
    Det är svårt. Jag kan inte få allt, men jag kan få något väldigt bra. En del av mannen jag älskar är bättre än inget av mannen jag älskar?
    Oj, så skulle jag aldrig kunna tänka. Att alltid, hela ens liv ska behöva anpassas efter när han kan ses, du kan aldrig planera något egentligen, eller hur? 
    och detta med barn, du verkar ju egentligen väldigt klar över att du vill ha barn, men du trycker ner den känslan för att du är så kär i honom? 

    Nu vet jag inte hur gammal du är, men kanske växer sig den längtan allt starkare pga den biologiska klockan, och då kanske du till slut väljer en annan man där du kan få hela paketet med en egen familj osv. Jag hoppas det är så det kommer gå för dig för jag tror inte i längden att någon kan hantera att vara andrafiolen. 
  • Anonym (Xyz)
    Mon 11 Nov 2019 07:36
    #88
    +1

    En notoriskt otrogen man, det är alltså din bild av den perfekta partnern?

  • Mon 11 Nov 2019 08:01
    #89
    +6

    Så som jag tolkar det du skriver står du t.o.m lägre i kurs än en älskarinna.

    Det är väldigt beklämmande att läsa dina ord om hur extremt lågt du värderar dig själv

    Han springer förbi upp till dig för ett snabbt kn*ll på väg hem från jobbet till sin fru. Mer värd en än hora på gatan är du inte, bara billigare/gratis.

    Han har även fler "älskarinnor" bland annat en vän till dig.

    Du offrar massor (barn, familj, fira helgdagar, semestrar m.m med en partner som älskar dig) för att vara denna man till lags enbart på hans villkor.

    Har du funderat på att prata med någon professionell gällande denna situation? Känns hemskt att du slösar bort så mycket tid av ditt liv på en relation utan framtid.

    Kanske skrev jag hårda ord nu, men om detta är på riktigt behöver du vakna innan det är för sent och du börjar må dåligt av att ha blivit utnyttjad av denna man under flera år.

  • Lainie Kenned­y
    Mon 11 Nov 2019 11:08
    #90
    Anonym (Dagens fråga) skrev 2019-11-10 09:20:05 följande:

    Tänk dig att du träffar en man som du snart blir störtförälskad i. Men han är gift och vill inte lämna sin fru. Men utöver dig och sin fru lovar han att vara dig trogen.

    Efter flera år med den här mannen tar mannens fru kontakt med dig och hon vet att ni är ett par. Hon är inte arg på dig konstigt nog, och säger att du är 100ggr bättre än hans tidigare älskarinna, inte en golddigger och att det kunde vart värre. Ni kommer aldrig bli vänner men för att vara någon som knullar med hennes man så är du rätt ok ändå, och håller det honom från att vara med andra kvinnor som spenderar massor av deras pengar så på det sättet tycker hon att du är jättebra.

    Så ni kommer inte bli vänner eller dela honom på det viset. Men hon vet om dig och respekterar dig på sätt och vis. Eller accepterar dig.

    Med honom är du lycklig, du känner dig hel och älskad. Även om du inte kan få honom för dig själv är det här det näst bästa. Du tar honom inte från sin familj eller fru men du får åtminstone en del av honom. Det är samtidigt skönt att er otrohetsaffär har kommit fram och alla är överens om att locket är på.

    Hade du accepterat ett sådant arrangemang? 

     


    Jag hade tyckt att det var ett perfekt arrangemang. Jag skulle inte behöva bråka om vardagstrams, bo ihop eller ha några liknande skyldigheter, och han skulle inte kunna ställa några krav på mig utöver sådana som vänner generellt har på varandra.
Svar på tråden Skulle du kunna tänka dig att dela en man med en annan kvinna?