• Anonym (Dagen­s fråga)
    Sun 10 Nov 2019 09:20
    2195 visningar
    151 svar
    151
    2195

    Skulle du kunna tänka dig att dela en man med en annan kvinna?

    Tänk dig att du träffar en man som du snart blir störtförälskad i. Men han är gift och vill inte lämna sin fru. Men utöver dig och sin fru lovar han att vara dig trogen.

    Efter flera år med den här mannen tar mannens fru kontakt med dig och hon vet att ni är ett par. Hon är inte arg på dig konstigt nog, och säger att du är 100ggr bättre än hans tidigare älskarinna, inte en golddigger och att det kunde vart värre. Ni kommer aldrig bli vänner men för att vara någon som knullar med hennes man så är du rätt ok ändå, och håller det honom från att vara med andra kvinnor som spenderar massor av deras pengar så på det sättet tycker hon att du är jättebra.

    Så ni kommer inte bli vänner eller dela honom på det viset. Men hon vet om dig och respekterar dig på sätt och vis. Eller accepterar dig.

    Med honom är du lycklig, du känner dig hel och älskad. Även om du inte kan få honom för dig själv är det här det näst bästa. Du tar honom inte från sin familj eller fru men du får åtminstone en del av honom. Det är samtidigt skönt att er otrohetsaffär har kommit fram och alla är överens om att locket är på.

    Hade du accepterat ett sådant arrangemang? 

     

  • Svar på tråden Skulle du kunna tänka dig att dela en man med en annan kvinna?
  • Anonym (.)
    Mon 11 Nov 2019 11:17
    #91
    Anonym (Dagens fråga) skrev 2019-11-10 09:20:05 följande:
    Tänk dig att du träffar en man som du snart blir störtförälskad i. Men han är gift och vill inte lämna sin fru. Men utöver dig och sin fru lovar han att vara dig trogen.

    Efter flera år med den här mannen tar mannens fru kontakt med dig och hon vet att ni är ett par. Hon är inte arg på dig konstigt nog, och säger att du är 100ggr bättre än hans tidigare älskarinna, inte en golddigger och att det kunde vart värre. Ni kommer aldrig bli vänner men för att vara någon som knullar med hennes man så är du rätt ok ändå, och håller det honom från att vara med andra kvinnor som spenderar massor av deras pengar så på det sättet tycker hon att du är jättebra.

    Så ni kommer inte bli vänner eller dela honom på det viset. Men hon vet om dig och respekterar dig på sätt och vis. Eller accepterar dig.

    Med honom är du lycklig, du känner dig hel och älskad. Även om du inte kan få honom för dig själv är det här det näst bästa. Du tar honom inte från sin familj eller fru men du får åtminstone en del av honom. Det är samtidigt skönt att er otrohetsaffär har kommit fram och alla är överens om att locket är på.

    Hade du accepterat ett sådant arrangemang? 

     
    Nej, jag hade inte accepterat det därför att jag inte är poly.

    Det är ingen otrohetsaffär därför att frun är med på det, det är alltså inget svek gentemot henne. 

  • Mon 11 Nov 2019 11:40
    #92

    Låter svårt att bilda familj i den situationen, så nej.

  • Mon 11 Nov 2019 12:19
    #93
    +1
    Anonym (Dagens fråga) skrev 2019-11-10 09:20:05 följande:

    Tänk dig att du träffar en man som du snart blir störtförälskad i. Men han är gift och vill inte lämna sin fru. Men utöver dig och sin fru lovar han att vara dig trogen.

    Efter flera år med den här mannen tar mannens fru kontakt med dig och hon vet att ni är ett par. Hon är inte arg på dig konstigt nog, och säger att du är 100ggr bättre än hans tidigare älskarinna, inte en golddigger och att det kunde vart värre. Ni kommer aldrig bli vänner men för att vara någon som knullar med hennes man så är du rätt ok ändå, och håller det honom från att vara med andra kvinnor som spenderar massor av deras pengar så på det sättet tycker hon att du är jättebra.

    Så ni kommer inte bli vänner eller dela honom på det viset. Men hon vet om dig och respekterar dig på sätt och vis. Eller accepterar dig.

    Med honom är du lycklig, du känner dig hel och älskad. Även om du inte kan få honom för dig själv är det här det näst bästa. Du tar honom inte från sin familj eller fru men du får åtminstone en del av honom. Det är samtidigt skönt att er otrohetsaffär har kommit fram och alla är överens om att locket är på.

    Hade du accepterat ett sådant arrangemang? 

     


    Jag kan inte tänka mig att jag skulle acceptera det. Jag tror inte att det finns en enda "the one". Hur underbar och fantastisk han än är skulle jag... ja, dels skulle jag inte kunna respektera honom fullt om han bedragit sin fru med mig (jag kanske skulle kunna tänka mig någon slags polylösning om han varit rakryggad och ärlig mot henne från början).

    Dels skulle jag inte kunna nedvärdera mig själv så. Jag kanske skulle kunna vara älskarinna vid sidan av, se det som en kul och långsiktig men tillfällig förbindelse, njuta av resor och middagar och fysisk närhet och uppskattning, men jag skulle inte kunna ge hela mig och känna mig trygg och älskad. Jag skulle se risker och problem. 
    Vad händer om du imorgon får ett allvarligt sjukdomsbesked och behöver din "älskade" vid din sida 100%?
    Vad händer om du vill ha barn eller oväntat upptäcker att du är gravid?
    Vad händer om du vill pussas med din "'älskade" på tolvslaget på nyårsafton, presentera honom för din familj, backpacka ihop en månad genom Asien, flytta till en annan stad? 
    Vad händer om någon annan får reda på det? Ni är på en romantisk weekend och  möter hans frus bror? 
    Vad händer om frun ångrar sig, sätter hårt mot hårt och kräver att han slutar träffa dig eller skilsmässa? 
    Vad händer om något händer med frun? Hon blir sjuk exempelvis eller får jobb i en helt annan stad? 

    Å andra sidan.
    Alla gör som de vill med sitt liv. 
    Om du är nöjd och glad och lycklig spelar det egentligen ingen roll om jag kan förstå eller skulle göra samma val. Alla är vi ansvariga för vårt eget liv.
  • Anonym (L)
    Mon 11 Nov 2019 13:50
    #94
    +2
    Anonym (Dagens fråga) skrev 2019-11-10 09:58:10 följande:

    Det där med andrahandsval kan jag förstå men det är så att mannens fru är extremt vacker och väldigt fin. Hon är liksom helt perfekt. Så du är inte ett andrahandsval efter vem som helst, utan du är andrahandsval efter någon du på sätt och vis verkligen ser upp till. Att samma man som redan har en sådan vacker perfekt fru vill ha dig är inget som skadar ditt ego tvärtom. För det betyder att du är nästan lika bra som någon som är perfekt.

    Det är som att vinna silver på OS i någon sport du gillar. Du hade hellre velat ha guld förstås men näst bäst är inte dåligt det heller. 


    I det här fallet hade jag inte velat ha guld heller, jag hade faktiskt inte ställt upp i grenen "vara tillsammans med ett otroget svin".
  • Mon 11 Nov 2019 14:01
    #95

    Aldrig i livet skulle jag dela en man med någon annan på det sättet. Man ska älska och vara med en inte hoppa här o där. Skulle aldrig börja ens snacka med en man som har fru. 

  • Anonym (Love)
    Mon 11 Nov 2019 15:07
    #96

    Nej.


    Jag kan absolut acceptera att min man ligger med andra, men jag skulle aldrig acceptera att inte vara primärpartner. 


     

  • Anonym (w)
    Mon 11 Nov 2019 15:14
    #97
    Pentra skrev 2019-11-11 00:23:34 följande:

    Ja, antagligen så hade jag gått med på det. Han älskar uppenbarligen, och värnar om, båda sina kvinnor i sitt liv. Hade det varit tillåtet med två fruar så hade han antagligen gift sig med båda, men enligt lagen så får han inte och därför så uppstår dessa trista frågeställningar. Men, upplägget här är ändå inte optimalt, i förhållande till utgångsläget, eftersom de båda kvinnorna eg behöver förstå att även en vänskap mellan just dem verkligen är att föredra i sammanhanget, för att än mer stärka banden och bibehålla tryggheten och konstellationen. ... Med vänlig hälsning, Pentra


    Men om alla tre inblandade hade velat leva tillsammans i en familj hade de ju kunnat göra det.
    Grundproblemet är ju inte att man inte kan gifta sig med två stycken. Frun hade inte varit med på noterna även om det var tillåtet för hennes man att gifta sig med två kvinnor
  • Miss Skywal­ker
    Mon 11 Nov 2019 15:31
    #98
    +2

    Kommer aldrig att fatta hur kvinnor kan ha så låg självrespekt att de ställer upp på detta frivilligt..

    Ts hade han varit så underbar som du säger hade han inte behandlat tvåkvinnor så pissigt. När han skaffar en till efter att nyförälskelsen med dig lagt sig kanske du fattar..

  • Lainie Kenned­y
    Mon 11 Nov 2019 15:42
    #99
    Miss Skywalker skrev 2019-11-11 15:31:33 följande:

    Kommer aldrig att fatta hur kvinnor kan ha så låg självrespekt att de ställer upp på detta frivilligt..

    Ts hade han varit så underbar som du säger hade han inte behandlat tvåkvinnor så pissigt. När han skaffar en till efter att nyförälskelsen med dig lagt sig kanske du fattar..


    Alla är inte intresserade av ha samma sorts relationer. Jag känner inte ts, så jag kan inte säga något om hennes självrespekt, men jag respekterar mig själv genom att ha relationer som innehåller det jag vill ha och saknar det jag inte önskar mig. En gift man vars fru inte skadas är perfekt för mig, eftersom ingen då behöver sakna sådant som jag är ointresserad av tex att vara sambo och leva tillsammans i vardagen.
  • Anonym (mysel­f)
    Mon 11 Nov 2019 15:58

    Nej, aldrig någonsin ska jag dela en man med en annan kvinna/man. Jag har för mycket respekt för mig själv, antagligen.

Svar på tråden Skulle du kunna tänka dig att dela en man med en annan kvinna?