• Anonym (Dagen­s fråga)
    Sun 10 Nov 2019 09:20
    2271 visningar
    151 svar
    151
    2271

    Skulle du kunna tänka dig att dela en man med en annan kvinna?

    Tänk dig att du träffar en man som du snart blir störtförälskad i. Men han är gift och vill inte lämna sin fru. Men utöver dig och sin fru lovar han att vara dig trogen.

    Efter flera år med den här mannen tar mannens fru kontakt med dig och hon vet att ni är ett par. Hon är inte arg på dig konstigt nog, och säger att du är 100ggr bättre än hans tidigare älskarinna, inte en golddigger och att det kunde vart värre. Ni kommer aldrig bli vänner men för att vara någon som knullar med hennes man så är du rätt ok ändå, och håller det honom från att vara med andra kvinnor som spenderar massor av deras pengar så på det sättet tycker hon att du är jättebra.

    Så ni kommer inte bli vänner eller dela honom på det viset. Men hon vet om dig och respekterar dig på sätt och vis. Eller accepterar dig.

    Med honom är du lycklig, du känner dig hel och älskad. Även om du inte kan få honom för dig själv är det här det näst bästa. Du tar honom inte från sin familj eller fru men du får åtminstone en del av honom. Det är samtidigt skönt att er otrohetsaffär har kommit fram och alla är överens om att locket är på.

    Hade du accepterat ett sådant arrangemang? 

     

  • Svar på tråden Skulle du kunna tänka dig att dela en man med en annan kvinna?
  • Anonym (Fröke­n Lind)
    Thu 14 Nov 2019 16:49
    Anonym (Dagens fråga) skrev 2019-11-14 16:20:29 följande:

    Jag tävlar på hög nivå i en idrott, när han kan är han där och hejar högst av alla. När jag är sjuk köper han skräpmat till mig. Jag älskar skräpmat när jag är sjuk. jag frågar inte efter det, han bara vet det Kommer han inte med den själv så kan det plinga på dörren och en av hans anställda levererar det. Vem annars skulle bry sig så pass att han skickar sin anställde från sitt ganska så kvalificerade jobb för att istället köra ut hämtmat till någon? Han är på många sätt än en fantastisk man och inte alls urtypen för någon som vänstrar och knullar runt.


    Det här börjar ju likna en gammal svensk pilsnerfilm. Hans anställda kommer hem till dig med mat som han beställt när du är sjuk? Herregud hur genant är inte det? Vad tror du att hans anställda tycker om dig? Du är deras chefs knull och de får uträtta hans snaskiga ärenden. Jag lovar, det snackas om dig ordentligt på hans arbete och det är inte med respekt.

    Och, hört talas om online-tjänster av olika slag? det är bara att klicka hem egen mat. Förresten har jag faktiskt väldigt svårt att han ber anställda köra hem mat till dig. Möjligtvis att han ber dem beställa från en onlinetjänst vars anställda sedan levererar maten till din dörr. Är du säker på att det är hans anställda verkligen?

    I vart fall, med den ena absurda detaljen ovanpå den andra, så känns det som om den här berättelsen blir mer och mer otrolig.
    Hans fru vet om dig, kollar era räkningar från London, kontaktar dig och kommenterar ditt utseende (och detaljer som att du skall färga utväxten och bli mindre tacky) och nu att hans anställda tar tid från sina vanliga arbetsuppgifter (när det finns speciella matleveranstjänster) för att komma hem till dig med mat. Nej, nej,,,,,,,


  • Anonym (Dagen­s fråga) Trådstartaren
    Thu 14 Nov 2019 16:53

    Han är förövrigt en fin man. Jag kan nästan lova att även du hade tyckt jättebra om honom om du träffade honom och pratade med honom i fem minuter. Väldigt charmig, rolig och sympatisk. Lätt att tycka om.  

  • Thu 14 Nov 2019 16:58
    +2
    Anonym (Dagens fråga) skrev 2019-11-14 16:20:29 följande:

    Som i tidigare trådar är det mycket om att han är en dålig man...det är han inte alls. Han har gjort vissa dåliga saker, men han är verkligen helt underbar som person. Omtänksam, genomsnäll, spontan, rolig... jag har inget som helst intresse till andra män. När jag försökte bryta med honom och dejtade så satt jag bara under dejten och tänkte på honom. Hur trevligt detta hade vart att göra med honom istället. inte för att det var några fel på killarna jag dejtade, det var jättebra killar, men helt ointressanta.

    Jag tävlar på hög nivå i en idrott, när han kan är han där och hejar högst av alla. När jag är sjuk köper han skräpmat till mig. Jag älskar skräpmat när jag är sjuk. jag frågar inte efter det, han bara vet det Kommer han inte med den själv så kan det plinga på dörren och en av hans anställda levererar det. Vem annars skulle bry sig så pass att han skickar sin anställde från sitt ganska så kvalificerade jobb för att istället köra ut hämtmat till någon? Han är på många sätt än en fantastisk man och inte alls urtypen för någon som vänstrar och knullar runt.


    Han är EXAKT urtypen för en som har pengar och knullar runt. Och det är ju exakt det han gör. Du är fortfarande bara en i raden. Alla i hans omgivning vet vad du är. Ett ligg. Varken mer eller mindre. De har sett allt förut. Han behandlar ju dig på samma sätt som alla andra före dig. Det finns inget unikt i det. Varje sak han gör med dig har han redan gjort med någon annan. Varför tror du annars hans fru inte bryr sig så mycket?

    Har du aldrig funderat på varför han väljer dig som älskarinna och inte som fru?
  • Anonym (M)
    Thu 14 Nov 2019 17:00

    TS har du verkligen ingen självrespekt?

  • Thu 14 Nov 2019 17:02
    Anonym (Dagens fråga) skrev 2019-11-14 16:53:29 följande:

    Han är förövrigt en fin man. Jag kan nästan lova att även du hade tyckt jättebra om honom om du träffade honom och pratade med honom i fem minuter. Väldigt charmig, rolig och sympatisk. Lätt att tycka om.  


    Hur gammal är du, TS? Hur länge har detta förhållande pågått?
  • Anonym (Fröke­n Lind)
    Thu 14 Nov 2019 17:06
    Fjäril kär skrev 2019-11-14 16:58:25 följande:
    Han är EXAKT urtypen för en som har pengar och knullar runt. Och det är ju exakt det han gör. Du är fortfarande bara en i raden. Alla i hans omgivning vet vad du är. Ett ligg. Varken mer eller mindre. De har sett allt förut. Han behandlar ju dig på samma sätt som alla andra före dig. Det finns inget unikt i det. Varje sak han gör med dig har han redan gjort med någon annan. Varför tror du annars hans fru inte bryr sig så mycket?

    Har du aldrig funderat på varför han väljer dig som älskarinna och inte som fru?

    Ts har ju redan konstruerat ett jättefint svar på den frågan.....


    Frun är ju en sådan "fantastisk person", snygg, sexig, utbildad, har god smak vad gäller inredning (och män), har snygga kläder, ett fint hem och hon dessutom "respekterar ts på något vis". När ts pratar om frun verkar det nästan som om ts är stolt över att frun på något sjukt vis också accepterar just ts som extra-vänster prassel.

    Jag tycker uppriktigt synd om ts. Ts behöver kbt och all möjlig hjälp med sin självkänsla. Hon förlät ju tom att en av hennes vänner knullade mannen. Jag önskar verkligen att ts kan få hjälp till en bättre självkänsla.

  • Thu 14 Nov 2019 17:10
    Anonym (Dagens fråga) skrev 2019-11-14 16:53:29 följande:

    Han är förövrigt en fin man. Jag kan nästan lova att även du hade tyckt jättebra om honom om du träffade honom och pratade med honom i fem minuter. Väldigt charmig, rolig och sympatisk. Lätt att tycka om.  


    Så var även min exman som dock misshandlade mig. Alla var sååå charmad av hur snäll och uppfostrad han var och hur sympatisk han verkade. Men hemma var en annan historia.... Ingen ville tro att han slog mig... "jamen han som var så snäll och charmig"...

    Eeh... Ja han var ju charmig också givetvis men det kan man vara även fast man beter sig som ett rövhål mot sin fru..
  • Thu 14 Nov 2019 17:15
    +1
    Anonym (Dagens fråga) skrev 2019-11-14 16:20:29 följande:

    Som i tidigare trådar är det mycket om att han är en dålig man...det är han inte alls. Han har gjort vissa dåliga saker, men han är verkligen helt underbar som person. Omtänksam, genomsnäll, spontan, rolig... jag har inget som helst intresse till andra män. När jag försökte bryta med honom och dejtade så satt jag bara under dejten och tänkte på honom. Hur trevligt detta hade vart att göra med honom istället. inte för att det var några fel på killarna jag dejtade, det var jättebra killar, men helt ointressanta.

    Jag tävlar på hög nivå i en idrott, när han kan är han där och hejar högst av alla. När jag är sjuk köper han skräpmat till mig. Jag älskar skräpmat när jag är sjuk. jag frågar inte efter det, han bara vet det Kommer han inte med den själv så kan det plinga på dörren och en av hans anställda levererar det. Vem annars skulle bry sig så pass att han skickar sin anställde från sitt ganska så kvalificerade jobb för att istället köra ut hämtmat till någon? Han är på många sätt än en fantastisk man och inte alls urtypen för någon som vänstrar och knullar runt.


    Du begär inte mycket du. Han är så fin för att han kommer med skräpmat när du är sjuk?
    Fjäril kär skrev 2019-11-14 17:10:25 följande:
    Så var även min exman som dock misshandlade mig. Alla var sååå charmad av hur snäll och uppfostrad han var och hur sympatisk han verkade. Men hemma var en annan historia.... Ingen ville tro att han slog mig... "jamen han som var så snäll och charmig"...

    Eeh... Ja han var ju charmig också givetvis men det kan man vara även fast man beter sig som ett rövhål mot sin fru..
    Deltidsbrandmannen?
  • Anonym (Livia­)
    Thu 14 Nov 2019 17:19
    +1
    Anonym (Dagens fråga) skrev 2019-11-14 16:53:29 följande:

    Han är förövrigt en fin man. Jag kan nästan lova att även du hade tyckt jättebra om honom om du träffade honom och pratade med honom i fem minuter. Väldigt charmig, rolig och sympatisk. Lätt att tycka om.  


    Hur fin och "genomsnäll" är han egentligen om han är okej med att du offrar hela ditt liv, barn och ett vettigt förhållande för honom som du inte har någon framtid alls med? Är det snällt? Är han en schysst man som låter dig välja bort giftemål och barn, som du verkar vilja ha?
    Anonym (Dagens fråga) skrev 2019-11-14 16:46:25 följande:
    Vänner har jag, men ingen jag litar på (längre). Familj har jag men de har samma inställning som er i tråden numera. Inte först när jag trodde att det skulle bli vi på riktigt. Då var det positivt, förmodligen pga. pengarna...de är giriga.
    Det är ju inte ni "på riktigt" nu heller. Han är gift och väljer sin fru varje dag. Du är ett ligg.
  • Thu 14 Nov 2019 17:22
    Pope Joan II skrev 2019-11-14 17:15:11 följande:

    Du begär inte mycket du. Han är så fin för att han kommer med skräpmat när du är sjuk? Deltidsbrandmannen?


    Nix, min första man jag gifte mig med som 18-åring.
Svar på tråden Skulle du kunna tänka dig att dela en man med en annan kvinna?