• Anonym (Dagens fråga)

    Skulle du kunna tänka dig att dela en man med en annan kvinna?

    Tänk dig att du träffar en man som du snart blir störtförälskad i. Men han är gift och vill inte lämna sin fru. Men utöver dig och sin fru lovar han att vara dig trogen.

    Efter flera år med den här mannen tar mannens fru kontakt med dig och hon vet att ni är ett par. Hon är inte arg på dig konstigt nog, och säger att du är 100ggr bättre än hans tidigare älskarinna, inte en golddigger och att det kunde vart värre. Ni kommer aldrig bli vänner men för att vara någon som knullar med hennes man så är du rätt ok ändå, och håller det honom från att vara med andra kvinnor som spenderar massor av deras pengar så på det sättet tycker hon att du är jättebra.

    Så ni kommer inte bli vänner eller dela honom på det viset. Men hon vet om dig och respekterar dig på sätt och vis. Eller accepterar dig.

    Med honom är du lycklig, du känner dig hel och älskad. Även om du inte kan få honom för dig själv är det här det näst bästa. Du tar honom inte från sin familj eller fru men du får åtminstone en del av honom. Det är samtidigt skönt att er otrohetsaffär har kommit fram och alla är överens om att locket är på.

    Hade du accepterat ett sådant arrangemang? 

     

  • Svar på tråden Skulle du kunna tänka dig att dela en man med en annan kvinna?
  • Anonym (Dagens fråga)
    Catnap skrev 2019-11-14 17:02:15 följande:
    Hur gammal är du, TS? Hur länge har detta förhållande pågått?
    Vill inte säga exakt men vi kan säga att jag är 30. I c:a 7 år har vi vart ihop.
  • Anonym (sådär)
    Anonym (Dagens fråga) skrev 2019-11-14 16:20:29 följande:

    Som i tidigare trådar är det mycket om att han är en dålig man...det är han inte alls. Han har gjort vissa dåliga saker, men han är verkligen helt underbar som person. Omtänksam, genomsnäll, spontan, rolig... jag har inget som helst intresse till andra män. När jag försökte bryta med honom och dejtade så satt jag bara under dejten och tänkte på honom. Hur trevligt detta hade vart att göra med honom istället. inte för att det var några fel på killarna jag dejtade, det var jättebra killar, men helt ointressanta.

    Jag tävlar på hög nivå i en idrott, när han kan är han där och hejar högst av alla. När jag är sjuk köper han skräpmat till mig. Jag älskar skräpmat när jag är sjuk. jag frågar inte efter det, han bara vet det Kommer han inte med den själv så kan det plinga på dörren och en av hans anställda levererar det. Vem annars skulle bry sig så pass att han skickar sin anställde från sitt ganska så kvalificerade jobb för att istället köra ut hämtmat till någon? Han är på många sätt än en fantastisk man och inte alls urtypen för någon som vänstrar och knullar runt.


    1) Han har gjort vissa dåliga saker, men han är ändå en underbar person... hmm hur får du ihop det där? Tror du personerna som han gjorde de där dåliga sakerna mot skulle hålla med dig? Eller menar du att så länge han är schysst mot dig så spelar det ingen roll vad han gör mot andra? Att han är snäll mot dig är väl ganska självklart, det är ju så han köper sig sex. Om han vore taskig skull du dra och han skulle inte kunna knulla två kvinnor. Men mer än så har han ju inte att erbjuda.

    2) Det är väl klart att han inte är den typiska vänstraren eftersom han vänstrar  med sin frus tillåtelse (som jag förstått det). Annars är han en ganska typisk egoist och du är en ganska typisk älskarinna som nöjer dig med smulor.

    Det finns väl inte så mycket att säga egentligen då du redan har bestämt dig. Personlige tycker jag det är tragiskt med människor som inte anser sig vara värda mer än andras smulor.
  • Anonym (M)

    Har du slösat 7 år av ditt liv på något som aldrig kan bli något riktigt?! Du lever i en fantasivärld. Fy fan så tragiskt!

  • Anonym (Livia)
    Anonym (Dagens fråga) skrev 2019-11-14 17:30:22 följande:
    Vill inte säga exakt men vi kan säga att jag är 30. I c:a 7 år har vi vart ihop.
    Så du har slösat bort sju år på en man du inte har någon framtid med och aldrig kommer ha ett faktiskt förhållande med? Hur länge tänker du låta den här tomma fantasin styra ditt liv? Kommer du känna att det här var ett bra val när du är gammal och grå?
  • Catnap
    Anonym (Dagens fråga) skrev 2019-11-14 17:30:22 följande:

    Vill inte säga exakt men vi kan säga att jag är 30. I c:a 7 år har vi vart ihop.


    Om du är runt 30 så är du ju på tok för gammal för att hålla på såhär. Om du gör slut nu kanske du fortfarande hinner träffa en vettig man att bilda familj och starta ett liv med. Var tänker du att du annars är om 5 år? 10 år?
  • Miss Skywalker
    Anonym (Dagens fråga) skrev 2019-11-14 17:30:22 följande:

    Vill inte säga exakt men vi kan säga att jag är 30. I c:a 7 år har vi vart ihop.


    Om ni ändå har det upplägget finns det väl inget som hindrar att du också gifter dig med en annan och skaffar barn innan du slutar som dumpad och ersatt av en ny älskarinna. Bitter och barnlös? Eller?
  • Anonym (Bästa åren)
    Anonym (Dagens fråga) skrev 2019-11-14 17:30:22 följande:

    Vill inte säga exakt men vi kan säga att jag är 30. I c:a 7 år har vi vart ihop.


    Akta dig! Han håller på att stjäla de bästa åren av ditt liv!

    Min väninna hade en relation med en man som var deprimerad från och till. Allt skedde på hans villkor. Hon gav honom sitt liv mellan 28 och 38 år. Sedan tröttnade hon av att vänta.

    Resultatet är min barnlösa väninna, som har sagt att när hon sitter på hemmet har hon inga barn och barnbarn som kommer hälsa på.

    Skit i honom! Lev livet istället!
  • Anonym (Dagens fråga)
    Miss Skywalker skrev 2019-11-14 18:10:06 följande:
    Om ni ändå har det upplägget finns det väl inget som hindrar att du också gifter dig med en annan och skaffar barn innan du slutar som dumpad och ersatt av en ny älskarinna. Bitter och barnlös? Eller?
    Jag vill inte ha någon annan. Skulle jag ändå träffa någon som jag ville ha barn med och vara med hade jag lämnat min nuvarande relation. Jag älskar honom och skulle aldrig vänstra mot honom.
    Catnap skrev 2019-11-14 18:02:10 följande:
    Om du är runt 30 så är du ju på tok för gammal för att hålla på såhär. Om du gör slut nu kanske du fortfarande hinner träffa en vettig man att bilda familj och starta ett liv med. Var tänker du att du annars är om 5 år? 10 år?
    Jag vet. Om 5-10 år kan jag bara hoppas på att ha det som jag har det idag. Han älskar oss bägge men på lite olika sätt. De har ju barn, liv ihop, gemensamma vänner, pengar, villa, bekanta, fin stor släkt osv osv. Men med mig kan han vara sig själv, behöver inte förställa sig. Vill han gråta så får han gråta Vill han berätta om sina komplex, sin stress för att aldrig duga eller hur dåligt han mår så lyssnar jag. Vill han göra vissa saker sexuellt som han inte får göra med henne så får han mer än gärna göra dem med mig. Han behöver mig också, jag fyller en funktion i hans liv och han kan inte fungera eller ens orka med att leva utan mig. Det säger och skriver han hela tiden. Han älskar mig det vet jag, men han älskar ändå sin fru mer. Om hon tvingar honom att välja så försvinner jag. Men kanske skulle hon lämna honom? Tröttna på honom, hitta någon annan osv. Det är inte alls omöjligt och då skulle han bara vara min.
      
    Anonym (Bästa åren) skrev 2019-11-14 18:14:09 följande:
    Akta dig! Han håller på att stjäla de bästa åren av ditt liv!

    Min väninna hade en relation med en man som var deprimerad från och till. Allt skedde på hans villkor. Hon gav honom sitt liv mellan 28 och 38 år. Sedan tröttnade hon av att vänta.

    Resultatet är min barnlösa väninna, som har sagt att när hon sitter på hemmet har hon inga barn och barnbarn som kommer hälsa på.

    Skit i honom! Lev livet istället!

    Han både stjäl de bästa åren och har givit mig de bästa åren av mitt liv. Jag har aldrig varit så lycklig som med honom, aldrig känt mig så älskad, så behövd. Jag älskar honom och jag vet inte vilket liv jag skulle leva utan honom. "Lev livet istället!" Vilket liv? Vad är det som lockar så med det livet? Ett liv utan honom är ett liv där jag bara saknar honom så mycket att det gör fysiskt ont, hela tiden och gråter varje dag. Jag har försökt. 

    Det blir nog aldrig barn och jag kommer antagligen må dåligt över det. Men vad är alternativet?
  • Anonym (Xyz)
    Anonym (Dagens fråga) skrev 2019-11-14 19:01:07 följande:

    Jag vill inte ha någon annan. Skulle jag ändå träffa någon som jag ville ha barn med och vara med hade jag lämnat min nuvarande relation. Jag älskar honom och skulle aldrig vänstra mot honom.Jag vet. Om 5-10 år kan jag bara hoppas på att ha det som jag har det idag. Han älskar oss bägge men på lite olika sätt. De har ju barn, liv ihop, gemensamma vänner, pengar, villa, bekanta, fin stor släkt osv osv. Men med mig kan han vara sig själv, behöver inte förställa sig. Vill han gråta så får han gråta Vill han berätta om sina komplex, sin stress för att aldrig duga eller hur dåligt han mår så lyssnar jag. Vill han göra vissa saker sexuellt som han inte får göra med henne så får han mer än gärna göra dem med mig. Han behöver mig också, jag fyller en funktion i hans liv och han kan inte fungera eller ens orka med att leva utan mig. Det säger och skriver han hela tiden. Han älskar mig det vet jag, men han älskar ändå sin fru mer. Om hon tvingar honom att välja så försvinner jag. Men kanske skulle hon lämna honom? Tröttna på honom, hitta någon annan osv. Det är inte alls omöjligt och då skulle han bara vara min.  Han både stjäl de bästa åren och har givit mig de bästa åren av mitt liv. Jag har aldrig varit så lycklig som med honom, aldrig känt mig så älskad, så behövd. Jag älskar honom och jag vet inte vilket liv jag skulle leva utan honom. "Lev livet istället!" Vilket liv? Vad är det som lockar så med det livet? Ett liv utan honom är ett liv där jag bara saknar honom så mycket att det gör fysiskt ont, hela tiden och gråter varje dag. Jag har försökt. 

    Det blir nog aldrig barn och jag kommer antagligen må dåligt över det. Men vad är alternativet?


    Nej du har inte försökt. För då hade du faktiskt lyssnat på din längtan efter familj och äktenskap och förstått att han inte kommer ge dig det.

    Att bryta upp från någon man älskar är alltid svårt. För alla. Det är inget du liksom kommer undan.

    Han har tillbringat 7 år med att tala om att han inte kommer välja dig. Vad i detta är det du inte förstår?
  • Physalis

    Ts det låter som den här mannen ljuger för dig. Varför skulle han skicka sina anställda att leverera mat till hans älskarinna? Speciellt när det går att betala några kronor extra för att få mat hemlevererat till någon. Varför skulle han vilja involvera andra i hans smussleri? Och varför skulle någon anställd i huvudtaget gå med på att skickas på ett sånt ärende, ifall de är välutbildade människor.

    Tycker du inte att flera av sakerna du berättar låter väldigt tveksamma? Jag tror du blir grundlurad på flera punkter. Var rädd om dig.


    Korrekturläser som en kratta
Svar på tråden Skulle du kunna tänka dig att dela en man med en annan kvinna?