• Anonym (Dagens fråga)

    Skulle du kunna tänka dig att dela en man med en annan kvinna?

    Tänk dig att du träffar en man som du snart blir störtförälskad i. Men han är gift och vill inte lämna sin fru. Men utöver dig och sin fru lovar han att vara dig trogen.

    Efter flera år med den här mannen tar mannens fru kontakt med dig och hon vet att ni är ett par. Hon är inte arg på dig konstigt nog, och säger att du är 100ggr bättre än hans tidigare älskarinna, inte en golddigger och att det kunde vart värre. Ni kommer aldrig bli vänner men för att vara någon som knullar med hennes man så är du rätt ok ändå, och håller det honom från att vara med andra kvinnor som spenderar massor av deras pengar så på det sättet tycker hon att du är jättebra.

    Så ni kommer inte bli vänner eller dela honom på det viset. Men hon vet om dig och respekterar dig på sätt och vis. Eller accepterar dig.

    Med honom är du lycklig, du känner dig hel och älskad. Även om du inte kan få honom för dig själv är det här det näst bästa. Du tar honom inte från sin familj eller fru men du får åtminstone en del av honom. Det är samtidigt skönt att er otrohetsaffär har kommit fram och alla är överens om att locket är på.

    Hade du accepterat ett sådant arrangemang? 

     

  • Svar på tråden Skulle du kunna tänka dig att dela en man med en annan kvinna?
  • Catnap
    Anonym (Dagens fråga) skrev 2019-11-14 19:01:07 följande:

    Jag vill inte ha någon annan. Skulle jag ändå träffa någon som jag ville ha barn med och vara med hade jag lämnat min nuvarande relation. Jag älskar honom och skulle aldrig vänstra mot honom.Jag vet. Om 5-10 år kan jag bara hoppas på att ha det som jag har det idag. Han älskar oss bägge men på lite olika sätt. De har ju barn, liv ihop, gemensamma vänner, pengar, villa, bekanta, fin stor släkt osv osv. Men med mig kan han vara sig själv, behöver inte förställa sig. Vill han gråta så får han gråta Vill han berätta om sina komplex, sin stress för att aldrig duga eller hur dåligt han mår så lyssnar jag. Vill han göra vissa saker sexuellt som han inte får göra med henne så får han mer än gärna göra dem med mig. Han behöver mig också, jag fyller en funktion i hans liv och han kan inte fungera eller ens orka med att leva utan mig. Det säger och skriver han hela tiden. Han älskar mig det vet jag, men han älskar ändå sin fru mer. Om hon tvingar honom att välja så försvinner jag. Men kanske skulle hon lämna honom? Tröttna på honom, hitta någon annan osv. Det är inte alls omöjligt och då skulle han bara vara min.  Han både stjäl de bästa åren och har givit mig de bästa åren av mitt liv. Jag har aldrig varit så lycklig som med honom, aldrig känt mig så älskad, så behövd. Jag älskar honom och jag vet inte vilket liv jag skulle leva utan honom. "Lev livet istället!" Vilket liv? Vad är det som lockar så med det livet? Ett liv utan honom är ett liv där jag bara saknar honom så mycket att det gör fysiskt ont, hela tiden och gråter varje dag. Jag har försökt. 

    Det blir nog aldrig barn och jag kommer antagligen må dåligt över det. Men vad är alternativet?


    Bara ni två blir det ju aldrig. Om hon lämnar honom så skaffar han väl en till flickvän? Du verkar ju inte räcka för honom, tyvärr. Av det du beskriver låter det ju som att han bara utnyttjar dig. Att träffa någon för sex och för att få lite känslomässigt omhändertagande när man självömkar låter ju inte som kärlek. Vad gör han för dig? Du har nämnt att han köper eller erbjuder sig att köpa saker åt dig samt att han hejar på dig när du utövar idrott.

    Hoppas innerligt att du är ett troll, för hela situationen är så fruktansvärt patetisk.
  • Anonym (Xyz)

    Köper du verkligen precis allt han säger?

    Har du nån gång kollat sanningen i allt han påstår?

    Att vara älskarinna är ju just det att det handlar om smussel och verklighetsflykt och lögner. Det är ju liksom själva grejen att man blir lurad och förd bakom ljuset.

    Hur vet du att det verkligen var frun du mailade med?

    Självklart älskar han sin fru så självklart kallar han henne för älskvärda saker, är förtrolig med, gråter ut hos, känner sig bekväm med osv... Precis som han gör med dig. Glöm inte att det är hans fru och att han valde att få barn med henne. Hon är allt det du aldrig kan bli. Hon har allt du inte kan få.

    Han vill inte ha dig som sin fru och vill inte ha barn med dig. Du är bara bra sex för honom. Det är allt du är och kommer att vara.

    Ha kommer fortsätta ligga med andra för att han inte vill ha dig och inte kommer lämna sin fru.

    Och du vet det!

  • Anonym (självbedrägeri)
    Anonym (Dagens fråga) skrev 2019-11-14 17:30:22 följande:
    Vill inte säga exakt men vi kan säga att jag är 30. I c:a 7 år har vi vart ihop.
    7 år?! Jag fattar inte hur i helvete du står ut. Som någon annan skrev, har du ingen självrespekt?
  • Anonym (Dagens fråga)
    Anonym (självbedrägeri) skrev 2019-11-14 20:18:55 följande:
    7 år?! Jag fattar inte hur i helvete du står ut. Som någon annan skrev, har du ingen självrespekt?
    Det är väldigt mycket positivt också. Det handlar inte om att stå ut med honom, utan att stå ut utan honom.

    Som jag sa tidigare hade du träffat honom bara i fem minuter, så lite räcker så kan jag nästan lova att du hade gillat honom jättemycket sedan.

    Jag blir glad varje gång telefonen plingar till om han messar, överlycklig när vi ses...hur skulle jag kunna vara utan detta i livet? Sen om det är dålig självrespekt så är det väl så då:(
    Anonym (Xyz) skrev 2019-11-14 20:12:48 följande:

    Köper du verkligen precis allt han säger?

    Har du nån gång kollat sanningen i allt han påstår?

    Att vara älskarinna är ju just det att det handlar om smussel och verklighetsflykt och lögner. Det är ju liksom själva grejen att man blir lurad och förd bakom ljuset.

    Hur vet du att det verkligen var frun du mailade med?

    Självklart älskar han sin fru så självklart kallar han henne för älskvärda saker, är förtrolig med, gråter ut hos, känner sig bekväm med osv... Precis som han gör med dig. Glöm inte att det är hans fru och att han valde att få barn med henne. Hon är allt det du aldrig kan bli. Hon har allt du inte kan få.

    Han vill inte ha dig som sin fru och vill inte ha barn med dig. Du är bara bra sex för honom. Det är allt du är och kommer att vara.

    Ha kommer fortsätta ligga med andra för att han inte vill ha dig och inte kommer lämna sin fru.

    Och du vet det!


    Nej. Jag vet att han ljuger ofta. För mig, för sin fru osv. Men hans kärlek för mig är äkta. Han grät som ett barn och fick panikångestattacker när jag bröt upp tidigare. Han låg på mitt golv i fosterställning och bara grät. Ringde och grät och berättade hur mycket han älskar mig och längtade efter mig...

    Han skickar SMS där han beskriver hur tråkigt allt är på jobbet med möten och sånt och hur han bara längtar efter att få vara med mig. Det här är ganska privat men han längtar så mycket efter mig att det första han gör är att ta mig precis innanför dörren. Bara överöser mig med kyssar och kommer nästan direkt när vi börjar. Om han inte hade älskat mig och inte hade vart väldigt attraherad av mig hade han väl haft lite mer självkontroll än så??  

  • Pierott
    Anonym (Dagens fråga) skrev 2019-11-14 20:49:10 följande:

    Bara överöser mig med kyssar och kommer nästan direkt när vi börjar. Om han inte hade älskat mig och inte hade vart väldigt attraherad av mig hade han väl haft lite mer självkontroll än så??  


    Jag förstår att du måste vara grovt hjärntvättad. Men han är kåt o har bråttom. Hade han älskat dig så himla mycket hade han ALLTID tagit sig tid till att njuta med dig, inte knullat dig i hallen o gått.
  • Anonym (Livia)
    Anonym (Dagens fråga) skrev 2019-11-14 19:01:07 följande:
    Jag vill inte ha någon annan. Skulle jag ändå träffa någon som jag ville ha barn med och vara med hade jag lämnat min nuvarande relation. Jag älskar honom och skulle aldrig vänstra mot honom.
    Catnap skrev 2019-11-14 18:02:10 följande:
    Om du är runt 30 så är du ju på tok för gammal för att hålla på såhär. Om du gör slut nu kanske du fortfarande hinner träffa en vettig man att bilda familj och starta ett liv med. Var tänker du att du annars är om 5 år? 10 år?
    Jag vet. Om 5-10 år kan jag bara hoppas på att ha det som jag har det idag. Han älskar oss bägge men på lite olika sätt. De har ju barn, liv ihop, gemensamma vänner, pengar, villa, bekanta, fin stor släkt osv osv. Men med mig kan han vara sig själv, behöver inte förställa sig. Vill han gråta så får han gråta Vill han berätta om sina komplex, sin stress för att aldrig duga eller hur dåligt han mår så lyssnar jag. Vill han göra vissa saker sexuellt som han inte får göra med henne så får han mer än gärna göra dem med mig. Han behöver mig också, jag fyller en funktion i hans liv och han kan inte fungera eller ens orka med att leva utan mig. Det säger och skriver han hela tiden. Han älskar mig det vet jag, men han älskar ändå sin fru mer. Om hon tvingar honom att välja så försvinner jag. Men kanske skulle hon lämna honom? Tröttna på honom, hitta någon annan osv. Det är inte alls omöjligt och då skulle han bara vara min.
      
    Han både stjäl de bästa åren och har givit mig de bästa åren av mitt liv. Jag har aldrig varit så lycklig som med honom, aldrig känt mig så älskad, så behövd. Jag älskar honom och jag vet inte vilket liv jag skulle leva utan honom. "Lev livet istället!" Vilket liv? Vad är det som lockar så med det livet? Ett liv utan honom är ett liv där jag bara saknar honom så mycket att det gör fysiskt ont, hela tiden och gråter varje dag. Jag har försökt. 

    Det blir nog aldrig barn och jag kommer antagligen må dåligt över det. Men vad är alternativet?
    Han väljer alltså att ha en relation med sin fru och använda dig för sex och lite känslomässigt omhändertagande när det passar honom. Ni har inget förhållande. Du verkar ju knappt vara något mer än en kk. Älskade han dig skulle han inte göra såhär mot dig. Då hade han känt att du förtjänar bättre.

    Hoppas verkligen inte att du räknar med att han skulle komma till dig om frun lämnar honom. Han är ju inte intresserad av att ha en relation med dig.

    Så länge du vet vad du gör får du ju förstöra ditt liv bäst du vill. Hoppas att du känner att några leggings och lite hallsex var värt att kasta bort alla möjligheter för att skaffa en egen familj och ett förhållande med någon som faktiskt värderar och älskar dig.
  • Anonym (Xyz)
    Anonym (Dagens fråga) skrev 2019-11-14 20:49:10 följande:

    Det är väldigt mycket positivt också. Det handlar inte om att stå ut med honom, utan att stå ut utan honom.

    Som jag sa tidigare hade du träffat honom bara i fem minuter, så lite räcker så kan jag nästan lova att du hade gillat honom jättemycket sedan.

    Jag blir glad varje gång telefonen plingar till om han messar, överlycklig när vi ses...hur skulle jag kunna vara utan detta i livet? Sen om det är dålig självrespekt så är det väl så då:(Nej. Jag vet att han ljuger ofta. För mig, för sin fru osv. Men hans kärlek för mig är äkta. Han grät som ett barn och fick panikångestattacker när jag bröt upp tidigare. Han låg på mitt golv i fosterställning och bara grät. Ringde och grät och berättade hur mycket han älskar mig och längtade efter mig...

    Han skickar SMS där han beskriver hur tråkigt allt är på jobbet med möten och sånt och hur han bara längtar efter att få vara med mig. Det här är ganska privat men han längtar så mycket efter mig att det första han gör är att ta mig precis innanför dörren. Bara överöser mig med kyssar och kommer nästan direkt när vi börjar. Om han inte hade älskat mig och inte hade vart väldigt attraherad av mig hade han väl haft lite mer självkontroll än så??  


    Fortfarande är du tvärlurad för givetvis bedyrar han på sina bara knän gråtandes att han älskar sin fru när hon hotar med skilsmässa... Självklart bedyrade han sin exklusiva kärlek till de förra älskarinnorna före dig. Det här ingår i hans spel och manipulation för att ni ska stanna kvar. För givetvis går ni ju alla på det!

    Han charmar brallorna av sina älskarinnor för att det är så han är. Det är så han funkar. Det är just det som ÄR manipulation.

    Självklart har alla kvinnor före dig varit jättekär i honom. Alla hoppades på att hans kärlek skulle göra att han skiljer sig. Men det hände inte. Hur kär de än var i varandra just då.

    Hade han fortsatt med din vän hade han ju varit lika kär i henne, och hon i honom...

    Han kommer aldrig välja dig. Någonsin.
  • Anonym (Livia)
    Anonym (Dagens fråga) skrev 2019-11-14 20:49:10 följande:
    Det här är ganska privat men han längtar så mycket efter mig att det första han gör är att ta mig precis innanför dörren. Bara överöser mig med kyssar och kommer nästan direkt när vi börjar. Om han inte hade älskat mig och inte hade vart väldigt attraherad av mig hade han väl haft lite mer självkontroll än så??  

    Du, det där är inte ett tecken på att han älskar dig. Hade han älskat dig hade han väl tagit sin tid för att du också ska hinna njuta ordentligt? Det är inte direkt en komplimang att bli tagen precis innanför dörren och killen dessutom kommer på en gång...
  • Fjäril kär

    Skulle råda dig att ta kontakt med hans gamla ligg och fråga de hur det egentligen var. Jag garanterar att du får höra en helt annan sanning än vad han lurat i dig.

    Och ring hans fru så kan hon garanterat berätta om alla kvällar hon gråter och har ångest för att hans barn saknar sin pappa medans han knullar dig... Hur glad är hon egentligen över din närvaro i hennes äktenskap?

Svar på tråden Skulle du kunna tänka dig att dela en man med en annan kvinna?