• Anonym (Dagen­s fråga)
    Sun 10 Nov 2019 09:20
    2177 visningar
    151 svar
    151
    2177

    Skulle du kunna tänka dig att dela en man med en annan kvinna?

    Tänk dig att du träffar en man som du snart blir störtförälskad i. Men han är gift och vill inte lämna sin fru. Men utöver dig och sin fru lovar han att vara dig trogen.

    Efter flera år med den här mannen tar mannens fru kontakt med dig och hon vet att ni är ett par. Hon är inte arg på dig konstigt nog, och säger att du är 100ggr bättre än hans tidigare älskarinna, inte en golddigger och att det kunde vart värre. Ni kommer aldrig bli vänner men för att vara någon som knullar med hennes man så är du rätt ok ändå, och håller det honom från att vara med andra kvinnor som spenderar massor av deras pengar så på det sättet tycker hon att du är jättebra.

    Så ni kommer inte bli vänner eller dela honom på det viset. Men hon vet om dig och respekterar dig på sätt och vis. Eller accepterar dig.

    Med honom är du lycklig, du känner dig hel och älskad. Även om du inte kan få honom för dig själv är det här det näst bästa. Du tar honom inte från sin familj eller fru men du får åtminstone en del av honom. Det är samtidigt skönt att er otrohetsaffär har kommit fram och alla är överens om att locket är på.

    Hade du accepterat ett sådant arrangemang? 

     

  • Svar på tråden Skulle du kunna tänka dig att dela en man med en annan kvinna?
  • Thu 14 Nov 2019 21:27
    +2

    Snälla du, om några år kommer han att lämna dig för någon som är yngre och fräschare... gör inte så här mot dig själv.

  • Anonym (Xyz)
    Fri 15 Nov 2019 09:52
    +1

    Något jag brukar säga i andra otrohetstrådar, jag tror faktiskt att jag sagt det i nån av dina andra trådar -

    Enda chansen du har att han väljer dig är att du är fan så mycket bättre än hans fru. Att välja dig måste vara värt konsekvenserna för honom.

    En högt uppsatt man med pengar har ju givetvis ett fett äktenskapsförord. Att skiljas för honom innebär inte bara att dela hus och pengar utan förmodligen att hans fru är aktieägare/delägare och inblandad i hans företag/affärer på något sätt.

    Att skiljas innebär förödande konsekvenser helt enkelt och det är du inte värd.

    Tror knappast att hans fru är så himla förstående vid en eventuell skilsmässa utan det tar nog hus i helsike då.

    Samt att han självklart aldrig skulle få för sig att presentera en älskarinna som en ny fru. Icke.

    Han har givetvis ett äss i rockärmen och har självklart en presentabel kvinna i sin omgivning som blir hans nya fru och hon har givetvis inte varit älskarinna utan är en kvinna med rätt bakgrund som matchar honom.

    Det är ju förmodligen konsekvenserna av skilsmässa som gör att han kan leka runt med älskarinnor. Han kommer aldrig välja en sådan, han vet vad det kommer att kosta honom.

  • Miss Skywal­ker
    Fri 15 Nov 2019 10:42
    +2
    Anonym (Dagens fråga) skrev 2019-11-14 19:01:07 följande:

    Jag vill inte ha någon annan. Skulle jag ändå träffa någon som jag ville ha barn med och vara med hade jag lämnat min nuvarande relation. Jag älskar honom och skulle aldrig vänstra mot honom.Jag vet. Om 5-10 år kan jag bara hoppas på att ha det som jag har det idag. Han älskar oss bägge men på lite olika sätt. De har ju barn, liv ihop, gemensamma vänner, pengar, villa, bekanta, fin stor släkt osv osv. Men med mig kan han vara sig själv, behöver inte förställa sig. Vill han gråta så får han gråta Vill han berätta om sina komplex, sin stress för att aldrig duga eller hur dåligt han mår så lyssnar jag. Vill han göra vissa saker sexuellt som han inte får göra med henne så får han mer än gärna göra dem med mig. Han behöver mig också, jag fyller en funktion i hans liv och han kan inte fungera eller ens orka med att leva utan mig. Det säger och skriver han hela tiden. Han älskar mig det vet jag, men han älskar ändå sin fru mer. Om hon tvingar honom att välja så försvinner jag. Men kanske skulle hon lämna honom? Tröttna på honom, hitta någon annan osv. Det är inte alls omöjligt och då skulle han bara vara min.  Han både stjäl de bästa åren och har givit mig de bästa åren av mitt liv. Jag har aldrig varit så lycklig som med honom, aldrig känt mig så älskad, så behövd. Jag älskar honom och jag vet inte vilket liv jag skulle leva utan honom. "Lev livet istället!" Vilket liv? Vad är det som lockar så med det livet? Ett liv utan honom är ett liv där jag bara saknar honom så mycket att det gör fysiskt ont, hela tiden och gråter varje dag. Jag har försökt. 

    Det blir nog aldrig barn och jag kommer antagligen må dåligt över det. Men vad är alternativet?


    Alternativet är att inte vara någons andrahandsval utan någon som älskar dig mest och vill dela sitt liv med dig och få barn med dig istället för att leva på standby för en egoist som uppenbarligen inte värdesätter dig mer. Du vet att du kommer att ångra dig så varför inte ta dig ur innan det är försent? Börja i terapi och ta reda på varför du har så låg självrespekt?
  • Anonym (Xyz)
    Fri 15 Nov 2019 11:29
    +1

    Att desperat klänga sig fast vid en upptagen man är ju egentligen bara ett fegt sätt att slippa fejsa sanningen och slippa deala med hjärtesorg i vardagen. Att vara kär i en upptagen man är bekvämt att skylla på för att undvika att bli den bedragna frun...

    De flesta älskarinnor har nån form av svek bakom sig i tidigare relation och för att slippa hamna där igen kastar man sig villigt ut med en man man inte kan få och där man från början har en stukad självkänsla.

    Och det blir ju inte direkt bättre självkänsla av det faktum att älskarinnor står lågt i kurs hos singelmän....

  • Fri 15 Nov 2019 12:03

    [quote=80034977][quote-nick]Anonym (Dagens fråga) skrev 2019-11-14 20:49:10 följande:[/quote Det här är ganska privat men han längtar så mycket efter mig att det första han gör är att ta mig precis innanför dörren. Bara överöser mig med kyssar och kommer nästan direkt när vi börjar. Om han inte hade älskat mig och inte hade vart väldigt attraherad av mig hade han väl haft lite mer självkontroll än så??  

    [/quote]

  • Fri 15 Nov 2019 12:12
    +1
    smulpaj01 skrev 2019-11-15 12:03:01 följande:

    [quote=80034977][quote-nick]Anonym (Dagens fråga) skrev 2019-11-14 20:49:10 följande:[/quote Det här är ganska privat men han längtar så mycket efter mig att det första han gör är att ta mig precis innanför dörren. Bara överöser mig med kyssar och kommer nästan direkt när vi börjar. Om han inte hade älskat mig och inte hade vart väldigt attraherad av mig hade han väl haft lite mer självkontroll än så??  


    [/quote]

    Detta är så extremt respektlöst beteende mot dig och det är djupt tragiskt att du inte inser det utan inbillar dig att det är kärlek. Nej han älskar inte dig det minsta, du är mindre värd än en gatuhora. Han tar för sig en snabbis i hallen för att han har bråttom hem till sin familj. Dig fullkomligt skiter han i!

    Du delar inte en man med en annan kvinna, du är enbart ett billigt/gratis ligg han snedkn*llar med.
  • Anonym (Kk)
    Fri 15 Nov 2019 12:19
    +1
    smulpaj01 skrev 2019-11-15 12:12:20 följande:
    [/quote]

    Detta är så extremt respektlöst beteende mot dig och det är djupt tragiskt att du inte inser det utan inbillar dig att det är kärlek. Nej han älskar inte dig det minsta, du är mindre värd än en gatuhora. Han tar för sig en snabbis i hallen för att han har bråttom hem till sin familj. Dig fullkomligt skiter han i!

    Du delar inte en man med en annan kvinna, du är enbart ett billigt/gratis ligg han snedkn*llar med.
    Inte ett billigt ligg, utan ett av flera billiga ligg, de andra är bla en kompis och sen ett okänt antal till.
  • Anonym (???)
    Fri 15 Nov 2019 13:55
    Anonym (Kk) skrev 2019-11-15 12:19:18 följande:

    Inte ett billigt ligg, utan ett av flera billiga ligg, de andra är bla en kompis och sen ett okänt antal till.


  • Fri 15 Nov 2019 14:45
    +1
    Anonym (Dagens fråga) skrev 2019-11-14 20:49:10 följande:

    Det är väldigt mycket positivt också. Det handlar inte om att stå ut med honom, utan att stå ut utan honom.

    Som jag sa tidigare hade du träffat honom bara i fem minuter, så lite räcker så kan jag nästan lova att du hade gillat honom jättemycket sedan.

    Jag blir glad varje gång telefonen plingar till om han messar, överlycklig när vi ses...hur skulle jag kunna vara utan detta i livet? Sen om det är dålig självrespekt så är det väl så då:(Nej. Jag vet att han ljuger ofta. För mig, för sin fru osv. Men hans kärlek för mig är äkta. Han grät som ett barn och fick panikångestattacker när jag bröt upp tidigare. Han låg på mitt golv i fosterställning och bara grät. Ringde och grät och berättade hur mycket han älskar mig och längtade efter mig...

    Han skickar SMS där han beskriver hur tråkigt allt är på jobbet med möten och sånt och hur han bara längtar efter att få vara med mig. Det här är ganska privat men han längtar så mycket efter mig att det första han gör är att ta mig precis innanför dörren. Bara överöser mig med kyssar och kommer nästan direkt när vi börjar. Om han inte hade älskat mig och inte hade vart väldigt attraherad av mig hade han väl haft lite mer självkontroll än så??  


    Är du verkligen så naiv att du inte har erfarenhet av kåthet och män?

    Att vara kåt är inte samma sak som att vara kär.

    Klart som fan att han längtar efter dig när han vet att han har läxläsning och barn som väntar hemma. Men det är fortfarande inte kärlek.

    Kärlek är allt det där han har med sin fru.
  • Anonym (Xyz)
    Fri 15 Nov 2019 18:31
    +1
    Anonym (Dagens fråga) skrev 2019-11-14 19:01:07 följande:

    Jag vill inte ha någon annan. Han både stjäl de bästa åren och har givit mig de bästa åren av mitt liv. Jag har aldrig varit så lycklig som med honom, aldrig känt mig så älskad, så behövd. Jag älskar honom och jag vet inte vilket liv jag skulle leva utan honom. "Lev livet istället!" Vilket liv? Vad är det som lockar så med det livet? Ett liv utan honom är ett liv där jag bara saknar honom så mycket att det gör fysiskt ont, hela tiden och gråter varje dag. Jag har försökt. 

    Det blir nog aldrig barn och jag kommer antagligen må dåligt över det. Men vad är alternativet?


    Men skärp dig!

    Hur tror du hans familj kommer må vid en skilsmässa? Garanterat 1000 gånger värre än ditt gråtdrama.

    Du ÄR ju redan utan honom 97% av din tid. Och det går ju alldeles utmärkt, eller hur? . Resterande tre procent är vad du stjäl från hans fru.. Han är 100% aldrig din.
  • Anonym (Fröke­n Lind)
    Fri 15 Nov 2019 19:37

    Om nu ts är närmare 30 (runt 30?) är jag rätt säker på att den rike, välutbildade mannen redan letar efter den som skall ersätta henne. Att han väntar med att byta ut ts beror säkert på att ts kräver absolut ingenting! Inte tid och inte heller ens materiella gåvor (förutom lite billig skräpmat och möjligheten att få gå i fruns garderob och titta lite nu och då).

    Det som är sorgligt också är att ts misstar att mannens felparkering och rusande upp till henne för att knulla henne i hallen betyder att han älskar henne så mycket.

    Ts, borde tänka på att mannen har ju lika bråttom med att lämna henne sedan.

Svar på tråden Skulle du kunna tänka dig att dela en man med en annan kvinna?