• Anonym (Anony­men)
    Sun 10 Nov 2019 13:30
    22071 visningar
    30 svar
    +1
    30
    22071

    Frågor till er som gjort vasektomi

    Det finns tydligen lite olika sätt att försluta sädesledarna på såsom bränna, knyta mm
    I infon som följde med min kallelse står det att de ska både förslutas med en tråd som inte försvinner och brännas. Är det vanligt att man gör både och? Känns lite synd att behöva ha främmande material i kroppen som inte försvinner...

    Är det standard att båda ändarna försluts? Läste från en osäker källa att man kunde få mindre obehag om ledaren från testikeln lämnas öppen...

    Är det spermierna som koagulerar och gör satsen så klistrig vid kontakt med vatten? Dvs slipper man detta efter vasektomi?

    Tack på förhand

  • Svar på tråden Frågor till er som gjort vasektomi
  • Sun 10 Nov 2019 13:34
    #1

    Ja, det är standard och din källa verkar inte tillförlitlig. Din sats kommer förbli lika kladdig. Lycka till!

  • Pentra
    Sun 10 Nov 2019 21:24
    #2

    En nära vän till mig har gjort vasektomi. Tyvärr. Han har fått problem med huvudvärk, minnesproblem, smärtor och strömstötsliknande känslor i kroppen. Dessa är alla vanligt förekommande biverkningar. Om spermierna når blodbanan blir det än värre... ... Med vänlig hälsning, Pentra

  • Sun 10 Nov 2019 21:40
    #3
    Pentra skrev 2019-11-10 21:24:28 följande:

    En nära vän till mig har gjort vasektomi. Tyvärr. Han har fått problem med huvudvärk, minnesproblem, smärtor och strömstötsliknande känslor i kroppen. Dessa är alla vanligt förekommande biverkningar. Om spermierna når blodbanan blir det än värre... ... Med vänlig hälsning, Pentra


    "Spermierna når blodbanan"...

    Det där är INTE vanligt förekommande biverkningar av vasektomi, du måste blanda ihop det med något annat ingrepp. 

    Har själv genomgått en vasektomi, pungen var lite svullen ett par dagar, i övrigt inga biverkningar, allt känns precis som förut och det går inte att se någon skillnad på sperman. 
    Skönt att slippa kondom och bara kunna köra på! 
  • Anonym (Baksi­mmare)
    Sun 10 Nov 2019 21:42
    #4
    Pentra skrev 2019-11-10 21:24:28 följande:

    En nära vän till mig har gjort vasektomi. Tyvärr. Han har fått problem med huvudvärk, minnesproblem, smärtor och strömstötsliknande känslor i kroppen. Dessa är alla vanligt förekommande biverkningar. Om spermierna når blodbanan blir det än värre... ... Med vänlig hälsning, Pentra


    Tror din "vän" tar i lite där .... eller så är det en känslig jävel
    som kopplar även en snuva till kapade slangar??
    Jag gör det inte då jag tror det skulle kunna påverka min lust/känsla??
    Gör inget då min kvinna har stängt äggfabriken sedan år tillbaka.
  • Anonym (Man47­)
    Sun 10 Nov 2019 21:43
    #5

    Jag gjorde det för fem-sex år sedan och inga biverkningar överhuvudtaget. Märker ingen skillnad på varken sats eller lust.

  • Anonym (man)
    Sun 10 Nov 2019 22:15
    #6

    Jag gjorde min vasektomi för mer än 10 år sedan. Jag har inte märkt av en endaste biverkning förutom lite ömhet i pungen några dagar efter ingreppet. Det är skönt att inte behöva lita på att kvinnan skyddar sig eller att behöva mecket med kondom.

  • Sun 10 Nov 2019 22:25
    #7

    Gjorde detta för 2 år sedan. Mycket lindrigt ingrepp och lite öm några dagar annars inga biverkningar alls.

    Man 43år, har de barn jag vill ha och kan nu tillsammans med min älskling njuta av att slippa skydda oss.

  • Anonym (Baksi­mmare)
    Sun 10 Nov 2019 22:28
    #8

    Nåja .. skjuter skarpt men som sagt min gumma har stängt fabriken..
    För min del så ... vill ju gärna veta att ... säkert löjligt men - bara för att liksom.

  • Sun 10 Nov 2019 22:43
    #9

    Gör 500 000 lyckade ingrepp per år, 98% är väldigt nöjda.

  • Pentra
    Sun 10 Nov 2019 23:49
    #10
    Ascendere skrev 2019-11-10 21:40:39 följande:
    "Spermierna når blodbanan"... Det där är INTE vanligt förekommande biverkningar av vasektomi, du måste blanda ihop det med något annat ingrepp.  Har själv genomgått en vasektomi, pungen var lite svullen ett par dagar, i övrigt inga biverkningar, allt känns precis som förut och det går inte att se någon skillnad på sperman.  Skönt att slippa kondom och bara kunna köra på! 

    Anonym (Baksimmare) skrev 2019-11-10 21:42:02 följande:
    Tror din "vän" tar i lite där .... eller så är det en känslig jävel som kopplar även en snuva till kapade slangar?? Jag gör det inte då jag tror det skulle kunna påverka min lust/känsla?? Gör inget då min kvinna har stängt äggfabriken sedan år tillbaka.

    Jag skrev inte att det var vanligt att spermierna nådde blodbanan. Hur vanligt/ovanligt det är det vet jag inte, men det leder med tiden till en form av demens och Parkinson. Jag skrev alltså att OM spermierna når blodbanan så blir det än värre. ... Smärtor, huvudvärk och strömstötsliknande känslor i kroppen ÄR vanliga. ... Och, vidare, biverkningarna av vasektomi kan vänta på sig i flera år, och i årtionden, men då är det verkligen för sent att få skadestånd, för sjukvården vägrar sannolikt att härleda problemen till vasektomi-ingreppet. Dvs. man lämnas åt sitt eget öde... ... Inom tysktalande länder är dessa biverkningar både kända och erkända. ... Med vänlig hälsning, Pentra
Svar på tråden Frågor till er som gjort vasektomi