• Anonym (Jobbi­gt)
    Sun 10 Nov 2019 14:03
    1032 visningar
    26 svar
    26
    1032

    Hans fru är helt galen på mig efter otrohet.

    Hej!

    Vill börja med att säga att jag inte visste om att han inte hade fru. Verkligen inte! Då hade jag inte träffat honom!

    Hursom, detta har verkligen blivit jobbigt för mig.

    Jag träffade en kille i ett par månader, allt var bra, inget konstigt. Han jobbade i min stad och hade då en extra lägenhet här. Där frun då uppenbarligen aldrig var. Jag tänkte inte på att detta var något skumt, han behövde ju en lägenhet här eftersom han jobbade här. Inget konstigt.

    Det var hans fru som kom på honom, hon hade sett meddelande mellan oss och kontaktade mig. Jag berättade allt för henne, och att jag såklart inte visste. Jag pratade med mannen en sista gång för att göra slut och sedan inget mer, ville gå vidare.

    Frun skrev och frågade mig mycket och jag ville vara schysst och svara, så gott det gick. Ville inte såra ännu mer liksom. Hon uppskattade det. Sen vände det totalt. Hon har anklagat och hotat mig, att jag lurade in hennes man i detta, att jag är ful, han ville aldrig osv.

    Jag bara blockade henne, hon har gjort flera nya fb konton och fortsatt skriva till mig. Även ringer, smsar.

    Jag förstår verkligen att hon blivit förkrossad, men det var faktiskt inte mitt fel! På hennes fb verkade hon och mannen blivit sams.

    Jag vill bara att hon slutar. Vad gör jag?

  • Svar på tråden Hans fru är helt galen på mig efter otrohet.
  • Anonym (F)
    Sun 10 Nov 2019 14:08
    #1

    Ignorera henne

  • Anonym (Jobbi­gt) Trådstartaren
    Sun 10 Nov 2019 14:10
    #2
    Anonym (F) skrev 2019-11-10 14:08:20 följande:

    Ignorera henne


    Jo, tänkte hon skulle ge sig men detta har pågått ett tag nu och hon blir inte lugnare direkt. Jag tycker det börjar bli riktigt jobbigt.
  • Sun 10 Nov 2019 14:15
    #3
    -1 +2

    Det är en klassiker, hon vill inte dumpa mannen och letar därför en annan syndabock. Det är därför som man aldrig ska berätta för någon att dennes partner är otrogen, risken är stor att hon skjuter budbäraren istället. Det ovanliga här är att hon kontaktade dig, inte tvärtom.
    Ignorera. I värsta fall om hon inte lugnar ner sig så polisanmäl.

  • Anonym (Ej tillåt­et)
    Sun 10 Nov 2019 14:19
    #4

    Jag är ingen höjdare på lagar och regelverk i teorin, men visst fan låter detta som något du borde kunna anmäla?

    Olaga hot, förföljelse eller vad som helst.

    Det verkar som att din fd kille är en mespropp som inte kan säga ifrån, eller lämna henne. Detta är inte din orsak-verkan, det är hans soppa att reda upp. Han skyller kanske på dig för att släta över sitt samvete? Och hemma går frun och misstror minsta detalj och kan inte komma vidare från hans svek.

    Du är den siste som har med saken att göra. Anmäl, funkar inte det så får du ta i med hårdhandskarna och inte vara tillmötesgående fler gånger.

    Lycka till!

  • Anonym (Jonss­on)
    Sun 10 Nov 2019 14:20
    #5
    -1
    Anonym (Jobbigt) skrev 2019-11-10 14:10:20 följande:
    Jo, tänkte hon skulle ge sig men detta har pågått ett tag nu och hon blir inte lugnare direkt. Jag tycker det börjar bli riktigt jobbigt.
    Då får du väl blockera henne?
  • Anonym (Lisa)
    Sun 10 Nov 2019 14:45
    #6
    +1

    Kontakta mannen och be honom hålla ordning på sin fru, om han inte gör det så säg att du går vidare med det.

  • Sun 10 Nov 2019 15:16
    #7
    +3

    Det där är inget att göra åt. Råkade ut för samma sak själv. Frun som jag ej visste om fanns ringde och jag berättade allt hon ville veta.

    Slutade med att hon började anklaga MIG för att ljuga om att hennes man var otrogen för att jag tydligen ville förstöra deras relation.

    En del kvinnor är helt enkelt galna..

  • Anonym (Jobbi­gt) Trådstartaren
    Sun 10 Nov 2019 15:19
    #8

    Jag tror också att hon vill skylla allt på mig. Han ville, inte, jag tvingade honom osv, ska hon vara tillsammans med honom måste hon ju intala sig det. Att han egentligen inte ville.

    Jag har funderat på att anmäla då det inte tar slut, egentligen vill jag inte det då jag tycker det skulle bli ännu en jobbig grej. Jag har gång på gång blockat henne men hon skapar nya konton, ringer från annat nummer.

    Det stör verkligen mitt liv. Vill inte ha med dom att göra! Det är jag som får all skit fast jag egentligen inte gjort något.

  • Sun 10 Nov 2019 16:00
    #9

    Har du allting sparat och du tydligt bett henne sluta kontakta dig och hon ändå har fortsatt så kan du göra en polisanmälan. Kanske kan vetskapen att hon har blivit anmäld kan få henne att lägga av. Fortsätter hon ändå är hon nog rätt ostabil och då skulle jag varit orolig om jag var du.

    Förhoppningsvis får hon ett uppvaknande och börjar bearbeta sveket istället för att hoppa på dig.

  • Anonym (Mia)
    Sun 10 Nov 2019 16:12
    #10

    Jag hade sagt ifrån en gång. Ifrågasatt hennes beteende markerat att felet inte ligger hos dig men hon får välja själv hur hin hanterar allt men om hon kontaktar dig en gång till så kommer du att anmäla till polisen.

Svar på tråden Hans fru är helt galen på mig efter otrohet.