• Anonym (Kåtis­)
    Sun 10 Nov 2019 21:27
    2744 visningar
    112 svar
    112
    2744

    Otillfredsställd

    Hej
    Skrev en tråd tidigare ikväll men det verkar som den inte längre finns. Hmm?

    Jag skrev om att jag saknar sex. Att det var längesedan jag hade sex och att jag känner både frustration och en ledsamhet runt detta.

    Jag och min partner har aldrig varit synkade sexuellt och vi har väldigt, väldigt  försiktigt vidrört ämnet att på ett eller annat sätt öppna upp vår relation.

    Finns det fler därute som lever i liknande situation?

  • Svar på tråden Otillfredsställd
  • Anonym (Kåtis­) Trådstartaren
    Mon 10 Feb 2020 23:03
    #51

    Ja, det blir en del onani. Det är bara så tråkigt att göra det. Särskilt när han är hemma och ligger bredvid och snarkar/sover. 


    Visst hade jag kanske kunnat utforska lite mer på egen hand men det har jag liksom redan gjort och dessutom är det inte optimalt med ungar i huset. 

  • Grossg­lanz
    Mon 10 Feb 2020 23:05
    #52
    Anonym (Kåtis) skrev 2020-02-10 22:47:06 följande:

    Vi har inget problem att prata om det. Det är det enda vi gör. Prata prata prata, jag vill knulla knulla knulla. 

    Det bara händer ingenting. 


    Du verkar trevlig :)
  • Grossg­lanz
    Mon 10 Feb 2020 23:05
    #53
    Anonym (Kåtis) skrev 2020-02-10 22:47:06 följande:

    Vi har inget problem att prata om det. Det är det enda vi gör. Prata prata prata, jag vill knulla knulla knulla. 

    Det bara händer ingenting. 


    Du verkar trevlig :)
  • Anonym (Kåtis­) Trådstartaren
    Mon 10 Feb 2020 23:13
    #54
    Anonym (Man gör vad man tycker om) skrev 2020-02-10 23:00:00 följande:

    Ni har särbo relation och du behöver ha sex men han kan inte erbjuda detta, då får du skaffa det på egen hand tycker jag.

    Jag gjorde slut med min tjej efter en ganska lång bråkig relation om sex för hon ville ha mindre sex, hon var lat å ville duscha efter varje ligg och jag ville ligga med henne flera gånger om dan sån hon blev trött på att duscha tre eller fyra gånger. Gör som du vill och tänk inte på konsekvenserna.


    Ja visst det kan en tycka men vi har ju en relation som bygger på att vi litar på varandra. Jag skulle mycket väl kunna ta upp detta med honom men då är det som att det inte finns någon återvändo. Om jag säger att jag vill ha en öppen relation och han säger nej det vill jag inte då står vi där. Jaha... Så antingen min olycka eller hans olycka och däremellan kommer barnen.


    För min del hade det räckt med sex tillsammans de gånger han kommer hem. Men att ha sexlust som är närapå noll är ju givetvis ytterligare en dimension till det hela. Lägg därtill dåligt sex samt prematur ejakulation så har du det hela klart för dig. Jag vet att det inte kommer att bli bättre, inget hopp alls om det.

  • Anonym (Kåtis­) Trådstartaren
    Mon 10 Feb 2020 23:18
    #55
    Anonym (Känner igen) skrev 2020-02-10 22:24:56 följande:
    Så har jag tänkt om min man. Att han kanske är gay. Inget sex på 6 år nu!!
    Vad är er största anledning till att ni ändå hänger ihop fortfarande? Finns det andra starka band mellan er som väger upp detta?
  • Anonym (Kåtis­) Trådstartaren
    Mon 10 Feb 2020 23:19
    #56
    Grossglanz skrev 2020-02-10 23:05:20 följande:
    Du verkar trevlig :)
    Jag är rätt trevlig. :)
  • Grossg­lanz
    Mon 10 Feb 2020 23:35
    #57
    Anonym (Kåtis) skrev 2020-02-10 23:19:50 följande:

    Jag är rätt trevlig. :)


    Me likes
  • Anonym (kille­)
    Tue 11 Feb 2020 03:02
    #58

    Ställ frågan till dig själv, kan du tänka dig att ha cancer bara för att du inte onanerar 3 ggr om dagen?


    Tror svaret är ganska självklart, så man finner helt enkelt tiden, sen så går det ganska snabbt, inte som det är med en partner. en kvart fördelat på dagen. 


     


    Till TS


    Ok men om ni bara pratar och pratar, varför pratar ni bara, vad hindrar er från att bara ha sex? 


    Tar du initiativ först eller väntar du på att han skall ta det?


    Det verkar ju ligga som jag sa tidigare, djupare problem om intet annat. Och då kanske det är dags att gå i parterapi, alternativt att om han känner att det är problem gå lösa det. 


    Så är det ju när man är vuxen, är det något som hindrar en själv att må bra, så får man ta itu med det oavsett hur jobbigt det är för utdelningen kan ge otroligt mycket mer tillbaka. Problemet är ju att insikten måste ju infinna sig.


    Och om du, inte är delaktig, och inte förstår honom, och han inte kan säga varför han inte vill ha sex med dig så är det något han döljer för dig. 


    Han kanske inte får upp den för att han är stressad och skäms över det. Något jag aldrig gjort personligen. Men det är ju något kvinnor kan flippa ur över. Samt många killar som skäms över.

    Viktigaste är att inte stigmatisera vad det nu än är. För det är det redan. Vad det nu är. Det verkar ju på dig som om att du i brist på andra ord, är desperat, och han någon annanstans mentalt.


    Men ta den där sexuella energin du har i dig, och omvandla det till något annat, för du kommer bara må sämre, även om du onanerar. Dvs du måste kanalisera om det. För om en person mår dåligt, så måste den andra kämpa för att hålla sig stark och må bra. 


     

  • Anonym (Känne­r igen)
    Tue 11 Feb 2020 08:24
    #59
    Anonym (kille) skrev 2020-02-11 03:02:28 följande:

    Ställ frågan till dig själv, kan du tänka dig att ha cancer bara för att du inte onanerar 3 ggr om dagen?

    Tror svaret är ganska självklart, så man finner helt enkelt tiden, sen så går det ganska snabbt, inte som det är med en partner. en kvart fördelat på dagen. 

     

    Till TS

    Ok men om ni bara pratar och pratar, varför pratar ni bara, vad hindrar er från att bara ha sex? 

    Tar du initiativ först eller väntar du på att han skall ta det?

    Det verkar ju ligga som jag sa tidigare, djupare problem om intet annat. Och då kanske det är dags att gå i parterapi, alternativt att om han känner att det är problem gå lösa det. 

    Så är det ju när man är vuxen, är det något som hindrar en själv att må bra, så får man ta itu med det oavsett hur jobbigt det är för utdelningen kan ge otroligt mycket mer tillbaka. Problemet är ju att insikten måste ju infinna sig.

    Och om du, inte är delaktig, och inte förstår honom, och han inte kan säga varför han inte vill ha sex med dig så är det något han döljer för dig. 

    Han kanske inte får upp den för att han är stressad och skäms över det. Något jag aldrig gjort personligen. Men det är ju något kvinnor kan flippa ur över. Samt många killar som skäms över.

    Viktigaste är att inte stigmatisera vad det nu än är. För det är det redan. Vad det nu är. Det verkar ju på dig som om att du i brist på andra ord, är desperat, och han någon annanstans mentalt.

    Men ta den där sexuella energin du har i dig, och omvandla det till något annat, för du kommer bara må sämre, även om du onanerar. Dvs du måste kanalisera om det. För om en person mår dåligt, så måste den andra kämpa för att hålla sig stark och må bra. 

     


    Ge exempel på hur jag kan omvandla min energi till något annat.
  • Anonym (Känne­r igen)
    Tue 11 Feb 2020 08:42
    #60

    Eftersom män rfunkar så ofta förstår jag nu varför de vill ha sex med kvinnor hit och där. Att behovet är enormt.

    Vi kvinnor håller mer lätt på oss då sex med främlingar och de killar som ligger runt kan ge oss cancer. HPV virus . Dvs omvänt, .

Svar på tråden Otillfredsställd