• Anonym (Kåtis­)
    Sun 10 Nov 2019 21:27
    2831 visningar
    112 svar
    112
    2831

    Otillfredsställd

    Hej
    Skrev en tråd tidigare ikväll men det verkar som den inte längre finns. Hmm?

    Jag skrev om att jag saknar sex. Att det var längesedan jag hade sex och att jag känner både frustration och en ledsamhet runt detta.

    Jag och min partner har aldrig varit synkade sexuellt och vi har väldigt, väldigt  försiktigt vidrört ämnet att på ett eller annat sätt öppna upp vår relation.

    Finns det fler därute som lever i liknande situation?

  • Svar på tråden Otillfredsställd
  • Anonym (Kåtis­) Trådstartaren
    Tue 11 Feb 2020 11:23
    #61
    Anonym (Känner igen) skrev 2020-02-11 08:24:16 följande:

    Ge exempel på hur jag kan omvandla min energi till något annat.


    Skrev långt svar som försvann, jävla familjeliv. Trögt är det också. Grr

    Tack för ditt svar. Du har några poänger men kanske har jag utelåtit en del saker som gör att det inte är helt lätt att lägga ihop pusslet.

    Han har låg drift, redan när vi träffades. I tillägg till detta så lider han av tidig utlösning. Alltså, så tidig så du kan inte tro det, innan penetrationen är fullbordad så att säga. För honom är det såklart kopplat till ångest över att vara otillräcklig men tydligen inte tillräckligt för att göra något åt det. Sannolikt för att driften i sig är låg-intresset för sex är så litet.

    Jag har tagit initiativ så många gånger, jag har fått nobben och jag har tjatat och vi har pratat och försökt och analyserat. När jag var ungdom så var jag utforskande och fri i min sexualitet och nu har jag hamnat i ett läge där jag känner skam över min kåthet och att jag bara vill dölja det. När/om vi har sex så måste jag hålla tillbaka både på ljud och att ge sig hän för annars förvandlas den där sekunden till en tredjedels sekund.
  • Tue 11 Feb 2020 11:47
    #62

    Följer den här tråden och blir lite förundrad över hur olika sexdrift vi alla har. Blir lite fundersam hur det blir så olika egentligen då jag inte märker någon större skillnad nu jämfört med när jag var yngre men det är väl det sk. livet som kommer mellan. Hoppas ivf. ni kommer på någon bra lösning som passar för alla inblandade parter snart.

  • Anonym (Kåtis­) Trådstartaren
    Tue 11 Feb 2020 12:22
    #63
    Mr K69 skrev 2020-02-11 11:47:11 följande:

    Följer den här tråden och blir lite förundrad över hur olika sexdrift vi alla har. Blir lite fundersam hur det blir så olika egentligen då jag inte märker någon större skillnad nu jämfört med när jag var yngre men det är väl det sk. livet som kommer mellan. Hoppas ivf. ni kommer på någon bra lösning som passar för alla inblandade parter snart.


    Tack för ditt svar. Du påpekar en sak som ger mig oro. Att sexdriften en har som ung är liksom normaltillståndet sedan kan det förvisso gå lite upp och ned men sannolikt kommer sexlusten inte vare sig plötsligt öka eller minska väldigt drastiskt.
  • Tue 11 Feb 2020 12:52
    #64
    Anonym (Kåtis) skrev 2020-02-11 12:22:23 följande:

    Tack för ditt svar. Du påpekar en sak som ger mig oro. Att sexdriften en har som ung är liksom normaltillståndet sedan kan det förvisso gå lite upp och ned men sannolikt kommer sexlusten inte vare sig plötsligt öka eller minska väldigt drastiskt.


    Hänger inte med på hur du menar och vad du blir orolig över? Att se som driften från yngre dagar som normaltillstånd blir nog lite tokigt då så många olika faktorer påverkar, tänker livssituation, ålder och livsstil tex. Men så frustrerande det är att vara den som är på hugget men den andra aldrig är det eller ens tänder på en själv.
  • Anonym (Kåtis­) Trådstartaren
    Tue 11 Feb 2020 13:08
    #65
    Mr K69 skrev 2020-02-11 12:52:41 följande:

    Hänger inte med på hur du menar och vad du blir orolig över? Att se som driften från yngre dagar som normaltillstånd blir nog lite tokigt då så många olika faktorer påverkar, tänker livssituation, ålder och livsstil tex. Men så frustrerande det är att vara den som är på hugget men den andra aldrig är det eller ens tänder på en själv.


    Menar bara att hans sexdrift är ju låg hur som helst. Den kommer ju inte dramatiskt att ändras. Oavsett de andra problemen menar jag.

    När en går in i ett förhållande så är det ju vanligt att ?knulla som kaniner? och sedan kanske det efter några månader landar i normaltillståndet. För vår del var kaninfasen kanske 1 gång i månaden för att sedan landa i en gång i halvåret.
  • Anonym (Känne­r igen)
    Tue 11 Feb 2020 13:25
    #66
    Anonym (Kåtis) skrev 2020-02-11 13:08:17 följande:

    Menar bara att hans sexdrift är ju låg hur som helst. Den kommer ju inte dramatiskt att ändras. Oavsett de andra problemen menar jag.

    När en går in i ett förhållande så är det ju vanligt att ?knulla som kaniner? och sedan kanske det efter några månader landar i normaltillståndet. För vår del var kaninfasen kanske 1 gång i månaden för att sedan landa i en gång i halvåret.


    Min man fick urinvägsinfektioner och kissade blid en period. Var jämt hos doktorn.

    Ont i kroppen dessutom vilket påverkade hans lust.

    Vi har nu inte haft sex på flera år. Delar ej säng heller. Vårat enda tonårsbarn är uppe sent all uppmärksamhet så blir ingen tid över.

    Dessutom är jag inte kär/tänd på honom längre...

    Hur mår din särbo i kroppen?
  • Anonym (Kåtis­) Trådstartaren
    Tue 11 Feb 2020 13:44
    #67
    Anonym (Känner igen) skrev 2020-02-11 13:25:15 följande:

    Min man fick urinvägsinfektioner och kissade blid en period. Var jämt hos doktorn.

    Ont i kroppen dessutom vilket påverkade hans lust.

    Vi har nu inte haft sex på flera år. Delar ej säng heller. Vårat enda tonårsbarn är uppe sent all uppmärksamhet så blir ingen tid över.

    Dessutom är jag inte kär/tänd på honom längre...

    Hur mår din särbo i kroppen?


    Jo han mår väl ok. Lite stress som jag gissar att de flesta har då och då. Men problemet här är ju att han har låg lust som vanligt, det är alltså inget som förändrats.

    Detta påverkar mig och vi har pratat och pratat och pratat och uppenbarligen är detta inget som han tycker är tillräckligt viktigt eftersom inget händer. Om jag inte tar upp det så skulle det kunna pågå i decennier.

    Mitt hopp och tanke med denna tråd är att höra om andra har det på liknande sätt och hur en isåfall löser det eller har löst det.
  • Anonym (Klart­somkor­vspad)
    Tue 11 Feb 2020 14:17
    #68
    Anonym (Kåtis) skrev 2020-02-11 13:08:17 följande:

    Menar bara att hans sexdrift är ju låg hur som helst. Den kommer ju inte dramatiskt att ändras. Oavsett de andra problemen menar jag.

    När en går in i ett förhållande så är det ju vanligt att ?knulla som kaniner? och sedan kanske det efter några månader landar i normaltillståndet. För vår del var kaninfasen kanske 1 gång i månaden för att sedan landa i en gång i halvåret.


    Då visste du vad du gav dig in på...

    Kurvan går alltid utför. Fanns det inte ens en kaninfas ibörjan så blir det öken sen...

    Ganska logiskt eller hur ?
  • Anonym (Kåtis­) Trådstartaren
    Tue 11 Feb 2020 14:43
    #69

    Jo jag vet. Men hade velat höra från andra i liknande sits. Hur ska en tänka. Finns det vägar att gå? Kan ens partner på något sätt komma till insikt med hjälp av ett eller annat. Lite hopp. En av mina frågor är, återigen; tror ni att jag knullat för sista gången i livet? Tanken på det suger livsglädjen ur mig.

  • Anonym (Känne­r igen)
    Tue 11 Feb 2020 15:32
    #70
    Anonym (Kåtis) skrev 2020-02-11 14:43:04 följande:

    Jo jag vet. Men hade velat höra från andra i liknande sits. Hur ska en tänka. Finns det vägar att gå? Kan ens partner på något sätt komma till insikt med hjälp av ett eller annat. Lite hopp. En av mina frågor är, återigen; tror ni att jag knullat för sista gången i livet? Tanken på det suger livsglädjen ur mig.


    Gör som mig. Avvakta tills barnen klarar sig på egen hand och har flyttat hemifrån.

    Träffa då en ny man. För mig ca 5 år till...

    För mig passar det bäst då min man ändå går upp i vår tonårs dotter 110%. Aktiv och engagerad dvs.

    Onanera så gott det går och få härliga orgasmer själv.
Svar på tråden Otillfredsställd