• Anonym (Kåtis­)
    Sun 10 Nov 2019 21:27
    2742 visningar
    112 svar
    112
    2742

    Otillfredsställd

    Hej
    Skrev en tråd tidigare ikväll men det verkar som den inte längre finns. Hmm?

    Jag skrev om att jag saknar sex. Att det var längesedan jag hade sex och att jag känner både frustration och en ledsamhet runt detta.

    Jag och min partner har aldrig varit synkade sexuellt och vi har väldigt, väldigt  försiktigt vidrört ämnet att på ett eller annat sätt öppna upp vår relation.

    Finns det fler därute som lever i liknande situation?

  • Svar på tråden Otillfredsställd
  • Anonym (Känne­r igen)
    Tue 11 Feb 2020 16:36
    #81
    Anonym (Ush) skrev 2020-02-11 16:29:24 följande:

    Ok, det är en stor sorg om du inte fått uppleva den sortens passion ifall du är en sexuell person. Det tär på ens självförtroende. Jag tycker nästan att enda alternativet är att lämna. Jag tycker inte man skall ge upp lätt, och man skall kämpa om det finns barn. Men du kommer bli bitter. Du har ett liv och han är inte villig att komma emot. Han kanske inte ens kan ändras, jag vet inte. Men kanske förklara för honom hur det ligger till och kolla vad han säger. Tyvärr tror jag att han inte kan åtgärda detta men kanske värt att försöka om andra aspekter är bra i livet. En älskare skulle inte funka för mig eftersom jag skulle bli kär. Troligen.


    Men TS då ni redan är särbo vet du ju att du klarar dig själv med barnen varannan vecka.

    Ni har väll inget praktiskt att lösa ifall ni lämnar varandra?

    Skulle tvivla på älskare jag med då känslor skulle uppkomma. Skulle även busar vad älskaren skulle göra när vi ej träffades...han kanske skulle dejta runt...
  • Anonym (Man 41år)
    Tue 11 Feb 2020 17:38
    #82
    +1

    Har tyvärr precis samma erfarenhet av att ibte synka sexuellt med sin partner. Vilket fungerar först men blir ett allt större problem ju längre tiden går.

    Skrev ett långt inlägg om det i en annan tråd igår, hur det känns från en mans (min) sida och vad jag gjort/gör för att försöka komma tillrätta med det.

    Tänker inte klippa in mitt långa inlägg här, men vill du läsa det så finns mina reflektioner på sida 5 i denna tråd: www.familjeliv.se/forum/thread/80213438-sexolog-och-terapi-har-det-hjalp-er-partners-icke-sexlust

  • Anonym (Känne­r igen)
    Tue 11 Feb 2020 17:41
    #83
    +1
    Anonym (Man 41år) skrev 2020-02-11 17:38:00 följande:

    Har tyvärr precis samma erfarenhet av att ibte synka sexuellt med sin partner. Vilket fungerar först men blir ett allt större problem ju längre tiden går.

    Skrev ett långt inlägg om det i en annan tråd igår, hur det känns från en mans (min) sida och vad jag gjort/gör för att försöka komma tillrätta med det.

    Tänker inte klippa in mitt långa inlägg här, men vill du läsa det så finns mina reflektioner på sida 5 i denna tråd: www.familjeliv.se/forum/thread/80213438-sexolog-och-terapi-har-det-hjalp-er-partners-icke-sexlust


    Mest bästa är att på sikt lämna varandra när man är mogen för det.

    Annars kommer en träffa någon annan ändå...
  • Anonym (Kåtis­) Trådstartaren
    Tue 11 Feb 2020 18:06
    #84
    Anonym (Man 41år) skrev 2020-02-11 17:38:00 följande:

    Har tyvärr precis samma erfarenhet av att ibte synka sexuellt med sin partner. Vilket fungerar först men blir ett allt större problem ju längre tiden går.

    Skrev ett långt inlägg om det i en annan tråd igår, hur det känns från en mans (min) sida och vad jag gjort/gör för att försöka komma tillrätta med det.

    Tänker inte klippa in mitt långa inlägg här, men vill du läsa det så finns mina reflektioner på sida 5 i denna tråd: www.familjeliv.se/forum/thread/80213438-sexolog-och-terapi-har-det-hjalp-er-partners-icke-sexlust


    Tack för länken, verkar som vi är lite i samma sits. Vi har varit tillsammans i ca 15 år.
  • Anonym (Kåtis­) Trådstartaren
    Tue 11 Feb 2020 18:14
    #85
    Anonym (Känner igen) skrev 2020-02-11 16:36:59 följande:

    Men TS då ni redan är särbo vet du ju att du klarar dig själv med barnen varannan vecka.

    Ni har väll inget praktiskt att lösa ifall ni lämnar varandra?

    Skulle tvivla på älskare jag med då känslor skulle uppkomma. Skulle även busar vad älskaren skulle göra när vi ej träffades...han kanske skulle dejta runt...


    Visst vet jag att jag klarar mig men hur går det med barnen?

    Jag hade hellre sett att de blev större först.

    Jag tror också att han är så intresserad av att ha mig i sitt liv att han skulle vara beredd att göra saker men han gör inte det utan jag ska ?hjälpa? honom. Det vill jag inte. Om jag skulle säga orden att nu går jag om detta inte blir bättre då känns det som att det inte finns en väg tillbaka. Att då har jag satt ett värde på vår relation och det kan aldrig bli osagt.

    Jag har talat om för honom att jag inte vill leva sexlöst och jag har sagt att jag oroar mig att det kommer att bli så.
  • Anonym (kille­)
    Tue 11 Feb 2020 20:44
    #86

    så när du är så där oerhört kåt så det är jobbigt att andas och kroppen sprudlar, måste du först göra något fysiskt ansträngade. 


    Allt från hugga ved, till att lyfta något. När du känner att det släpper lite, tar du upp något intresse, som du har, eller är intresserad av och börjar sätta dig in. 


    Det kan handla om 5-10 min, eller längre. 


    Hur mycket och lite du gör spelar ingen roll, men viktigast är att du anstränger kroppen när det är som värst sen omgående byter av till något annat. 


    Vissa fastnar t.ex med träning, och det hjälper inte med en promenad för det tar så lång tid innan det släpper utan det måste vara något mer direkt. 


    Då programerar du om dig själv. Du tar den sexuella energin och för över den på något annat. Och eftersom dina sinnen förstärks under upphetsning så är det också en energi som är klockren att användas för inlärning. 


     


    Jag är också av den synen, att jag helst inte vill ha en partner som, har haft en mångfald. 


    Dvs för sjukdommar, men också för värderingen. 


    Och det är helt rätt inställning från din sida med. 


    Vad anser du om det skulle komma på tal under ett visst antal dejter att testa sig?


    Många skulle ju ta det oerhört kränkande. självklart ska det gå åt båda hållen. man ska  testa sig. Speciellt om man ligger runt. Samt köra skydd. Men jag fattar att många försöker slippa undan. Men, man gör det av hänsyn och respekt. Det är ju lite av ett slutgiltigt test om killen bara kör gummifri eller tjatar om det. 


    Skulle själv bli nåjig om kvinnan sa, äsch skit i kondomen. 

  • Anonym (Kåtis­) Trådstartaren
    Tue 11 Feb 2020 21:18
    #87
    Anonym (kille) skrev 2020-02-11 20:44:35 följande:

    så när du är så där oerhört kåt så det är jobbigt att andas och kroppen sprudlar, måste du först göra något fysiskt ansträngade. 


    Allt från hugga ved, till att lyfta något. När du känner att det släpper lite, tar du upp något intresse, som du har, eller är intresserad av och börjar sätta dig in. 


    Det kan handla om 5-10 min, eller längre. 


    Hur mycket och lite du gör spelar ingen roll, men viktigast är att du anstränger kroppen när det är som värst sen omgående byter av till något annat. 


    Vissa fastnar t.ex med träning, och det hjälper inte med en promenad för det tar så lång tid innan det släpper utan det måste vara något mer direkt. 


    Då programerar du om dig själv. Du tar den sexuella energin och för över den på något annat. Och eftersom dina sinnen förstärks under upphetsning så är det också en energi som är klockren att användas för inlärning. 


     


    Jag är också av den synen, att jag helst inte vill ha en partner som, har haft en mångfald. 


    Dvs för sjukdommar, men också för värderingen. 


    Och det är helt rätt inställning från din sida med. 


    Vad anser du om det skulle komma på tal under ett visst antal dejter att testa sig?


    Många skulle ju ta det oerhört kränkande. självklart ska det gå åt båda hållen. man ska  testa sig. Speciellt om man ligger runt. Samt köra skydd. Men jag fattar att många försöker slippa undan. Men, man gör det av hänsyn och respekt. Det är ju lite av ett slutgiltigt test om killen bara kör gummifri eller tjatar om det. 


    Skulle själv bli nåjig om kvinnan sa, äsch skit i kondomen. 


    Det är flera saker här som jag inte förstår. Vad är det som du anser att jag har helt rätt inställning om. 


    Angående att testa sig så är det väl självklarheter men inte aktuellt då vi inte har sex vare sig med varandra eller andra. 


    vad är det för dejter du syftar på?

  • Fri 14 Feb 2020 20:34
    #88

    Jag tror att denna situation är mycket vanlig från båda håll. Jag och min fru har väldigt olika behov av sex, inte bara gällande frekvens men även lite hur var och när. Vi har diskuterat detta väldigt öppet med varandra och vi har båda kommit fram till att vi inte ska begränsa varandra. Vi har alltså öppnat upp förhållandet, men jag tror att om det ska fungera så behöver man hitta någon som är i samma sits. Sker det på samma villkor så blir ju ingen lurad eller bedragen. Sen kan man naturligtvis få känslor för den andra men det kan ju ske även om man inte ligger med en person.

  • Anonym (Kåtis­) Trådstartaren
    Sun 16 Feb 2020 21:58
    #89

    Vi pratar om det här som att vi är eniga om att vi ska lösa det. Sanningen är att på de ca 15 år vi varit tillsammans så har vi inte knullat fler gånger än jag gjort med andra i tidigare relationer som varat långt kortare tid. Varför skulle det plötsligt ändra sig?

  • Anonym (Känne­r igen)
    Sun 16 Feb 2020 22:02
    #90
    Anonym (Kåtis) skrev 2020-02-16 21:58:01 följande:

    Vi pratar om det här som att vi är eniga om att vi ska lösa det. Sanningen är att på de ca 15 år vi varit tillsammans så har vi inte knullat fler gånger än jag gjort med andra i tidigare relationer som varat långt kortare tid. Varför skulle det plötsligt ändra sig?


    Samma för mig. Känns hemskt. Vårat enda barn är min mans Gull i Gull i snart tonåren.

    Jag blir osynlig och mer eller mindre bara är med...
Svar på tråden Otillfredsställd