• Anonym (.)

    Män som söker en kvinnlig rumkamrat

    Hej!
    Det här med kvinnor som söker boende och män erbjuder de att bli deras rumskamrater eller att män söker kvinnliga rumskamrater. Hur funkar det och hur vågar man egentligen om de överhuvudtaget går med på det?

    Även om de träffas först och kollar in varandra hur den eventuella framtida rumskamraten är, så kan han ju bara låtsas vara trevlig.

    Man anser att kvinnor är enklare rumskamrater för att de är mer rena och ordningsamma av sig och mer pålitliga. Men är det verkligen kvinnor som tackar ja till sådana förslag?

    Har ni erfarenhet om sådant eller haft vänner som gått med på att flytta in hos en i princip främmande man?

    Jag kan förstå om de varit kompisar förut - Och väntar tills hon hittar en eget. Då agerar man ju en kompis-grej.

    Men det här med att annonsera om att man söker kvinnlig rumskamrat. Det är så många män som annonserar sådant att jag börjar undra om det ens är någon kvinna som tackar ja till sådant.

    Tack för svar!

  • Svar på tråden Män som söker en kvinnlig rumkamrat
  • Anonym (Space)

    Har en kvinnlig vän som tackade ja till det i brist på annan bostad. Mannen verkade trevlig, normal och hade ett aktningsvärt yrke men tyvärr blev det efter ett tag rätt många sexuella inviter och antydningar. Inget värre än så dock lyckligtvis och hon flyttade ut kort efteråt då hon kände sig obekväm.

    Finns säkert helt normala män som hyr ut rum utan några baktankar också. Men det är den enda erfarenhet jag har av det.

  • CitronTulo

    Tänker att det låter lite skumt om en man enbart annonserar efter kvinnliga rumskamrater? Som kvinna så hade jag nog varit väldigt desperat för att svara på en sån annons!
    Om jag var man så hade jag inte riktat mig enbart till kvinnor om jag annonserat efter en rumskamrat. Köper dock ditt argument om att kvinnor kanske oftare är lugnare och prydligare att bo med generellt! Så måste ju absolut inte vara något skumt på riktigt! Så om man ändå bara väljer ut kvinnor bland de sökande är ju ingen som vet!

  • Anonym (Anna)

    Har haft flera tjejkompisar som bott ihop med en kille som har varit helt normal och vettig, inte gjort dem obekväma etc. så klart att det går. Men där rörde det sig inte heller om en man som specifikt sökte en kvinnlig rumskompis. Skullle nog inte själv svara på en sån heller.

  • Anonym (Hmmmmm...)
    Anonym (Space) skrev 2019-11-11 10:44:05 följande:

    Har en kvinnlig vän som tackade ja till det i brist på annan bostad. Mannen verkade trevlig, normal och hade ett aktningsvärt yrke men tyvärr blev det efter ett tag rätt många sexuella inviter och antydningar. Inget värre än så dock lyckligtvis och hon flyttade ut kort efteråt då hon kände sig obekväm.

    Finns säkert helt normala män som hyr ut rum utan några baktankar också. Men det är den enda erfarenhet jag har av det.


    Har väninnor med samma erfarenheter. Män verkar hyra ut rum/söka rumskamrat för att hitta en sexpartner. Väldigt otrevligt. En del män har verkligen bara en sak i huvudet.
  • Anonym (A)
    Anonym (Hmmmmm...) skrev 2019-11-11 14:32:32 följande:
    Har väninnor med samma erfarenheter. Män verkar hyra ut rum/söka rumskamrat för att hitta en sexpartner. Väldigt otrevligt. En del män har verkligen bara en sak i huvudet.
    Trist att det är så
  • Anonym (Erfaren_man)

    Om jag träffade en tjej och började dejta henne, men fick reda på att hon är rumskamrat med en man, så skulle jag ha slutat dejta henne omedelbart. 

    Om någon undrar varför så orkar jag inte svara....

  • Anonym (TonyR)
    Anonym (.) skrev 2019-11-11 10:18:23 följande:

    Även om de träffas först och kollar in varandra hur den eventuella framtida rumskamraten är, så kan han ju bara låtsas vara trevlig.

    Man anser att kvinnor är enklare rumskamrater för att de är mer rena och ordningsamma av sig och mer pålitliga. 


    Ja, för män har alltid en baktanke. Första intrycket är ofta fel. Så kan det inte vara med kvinnor. Att de verkar trevliga först...
    Och kvinnor är alltid mer rena och ordningsamma och pålitliga...
    Kräks
  • Anonym (Hmmmmm...)
    Anonym (TonyR) skrev 2019-11-12 06:56:37 följande:
    Ja, för män har alltid en baktanke. Första intrycket är ofta fel. Så kan det inte vara med kvinnor. Att de verkar trevliga först...
    Och kvinnor är alltid mer rena och ordningsamma och pålitliga...
    Kräks
    Nej, men kvinnor hyr inte ut ett rum med baktanken att få ett ligg.
  • Kramklubba
    Anonym (Hmmmmm...) skrev 2019-11-11 14:32:32 följande:
    Har väninnor med samma erfarenheter. Män verkar hyra ut rum/söka rumskamrat för att hitta en sexpartner. Väldigt otrevligt. En del män har verkligen bara en sak i huvudet.
    Men det kanske .. bara kanske, inte är så anmärkningsvärt att vilja skaffa sig en partner och familj?

    Eller är det något som är helt galet nuförtiden? Helt galna tankar?
  • Anonym (Igen)
    Kramklubba skrev 2019-11-12 09:32:34 följande:
    Men det kanske .. bara kanske, inte är så anmärkningsvärt att vilja skaffa sig en partner och familj?

    Eller är det något som är helt galet nuförtiden? Helt galna tankar?
    Helt normalt att vilja skaffas sig partner och familj. Men då kanske man ska annonsera efter det och inte en hyresgäst.


Svar på tråden Män som söker en kvinnlig rumkamrat