• bebis2020

    Läcker mycket mjölk redan

    Sedan v22 har jag börjat läcka mjölk (första barnet nu) och redan i v24 var jag tvungen att ha inlägg i bh-n både dag o natt för att det kom så mycket. Nu i v28 är rinner det ?hur mycket? som helst! Både vitt och gult! Hur mycket är normalt egentligen?!

  • Svar på tråden Läcker mycket mjölk redan
  • JLES

    Normalt. Jag började läcka i vecka 14 med första barnet. Nu när jag är gravid med andra barnet började det redan i vecka 5. :)

  • JLES

    Jag kunde läcka JÄTTEMYCKET! Jag läckte så att jag fick byta tröjor och ha amningsinlägg som gravid. Så oroa dig inte!

  • Inteamanda

    Läckte också mycket. Undvik att klämma på brösten för att få ut mjölken. Vet att det kan vara frestande, men det enda som kan hjälpa tyvärr.

  • CeciliaBm

    Grattis! Även om det kan vara jobbigt just nu så är det ju skönt att veta att du har en produktion som är igång redan nu. För många nyblivna mammor är det en startsträcka på ett par dygn att få igång produktionen.Glad

  • Snutten66

    Ni verkar kunniga i denna tråden (även om det inte är så många kommentarer) så måste jag fråga, jag väntar mitt första barn och det kommer allt oftare och lättare eller vad man säger klar vätska, nästan som vatten, är det ett förstadie innan mjölken sätter igång sen? har bf i juni om det har någon betydelse.Glad

  • JLES
    Snutten66 skrev 2020-01-20 15:51:20 följande:

    Ni verkar kunniga i denna tråden (även om det inte är så många kommentarer) så måste jag fråga, jag väntar mitt första barn och det kommer allt oftare och lättare eller vad man säger klar vätska, nästan som vatten, är det ett förstadie innan mjölken sätter igång sen? har bf i juni om det har någon betydelse.


    Mjölken som gravid är oftast sådan, efter födseln bildas colostrum och sedan rinner den sedvanliga mjölken till. :)
  • Snutten66
    JLES skrev 2020-01-20 16:47:47 följande:

    Mjölken som gravid är oftast sådan, efter födseln bildas colostrum och sedan rinner den sedvanliga mjölken till. :)


    Aha då vet jag, tusen tack för svaret och informationen????
Svar på tråden Läcker mycket mjölk redan