• Anonym (Velig­)
    Mon 11 Nov 2019 22:18
    2252 visningar
    52 svar
    52
    2252

    Min kille vill inte ha sex längre, har massor med galna tankar

    Så här ligger det till. Jag och min kille är både under 30 bast, har inga barn och har bara varit tillsammans i två år. Nu det senaste året har det allt mindre action i sängkammaren och jag vet inte vad jag ska göra. Det kan gå två tre veckor innan vi har sex. Och då nästan alltid på hans initiativ då jag slutat försöka för att jag är rädd att bli avvisad.. Han säger att han älskar mig och att det inte beror på mig utan stress hos honom. Plus att han nyss slutat med sina antidepressiva, (fast nu är det var typ för sju månader sen). Jag har dessutom gått upp i vikt. Vägde 48 kilo när jag träffade honom och är 168 cm lång, nu väger jag 55 kilo. Vet inte om det kan bero på det men han slänger in lite pikar ibland. De är snälla men ändå. Han fatshamar tjocka människor på tv rätt ofta så vet att han har svårt med fetma.. vi har pratat om det och han säger att det inte beror på mig. Kan han ha tappat känslorna, eller är han inte attraherad av mig längre? Har gått så långt att jag övervägt (inte på allvar dock) att hooka upp med någon bara för att frigöra sexuell energi. vill inte det egentligen och han skulle aldrig förlåta mig.

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2019-11-11 22:19
    Han är väldigt söt och fin mot mig annars. Bara sexet jag saknar.

  • Svar på tråden Min kille vill inte ha sex längre, har massor med galna tankar
  • Tue 12 Nov 2019 10:09
    #11
    Anonym (Velig) skrev 2019-11-12 09:37:45 följande:

    Det så klart 7 kilon syns. Är fortfarande smal dock, när jag vägde 48 såg man mina revben, det såg sjukligt ut. Och tror jag har har gått upp av flera anledningar, började med p-piller strax efter att vi träffades samt börjat nytt jobb där det dels är stressigt dels många event på sena kvällar med tilltugg och drinkar och aw:s så alkoholen har nog lagt på några extrakilon. Dock gick vågen upp till 58 i somras. Då kände jag själv att det gått för långt. Så gått ner tre kilon men planerar att gå ner tre kilon till. 52 är lagom.

    Och till alla som säger ?prova överraska honom med någon leksak eller rolig klädsel.? Har gjort det, det funkade en gång vardera, sen återgick det till det gamla vanliga. Jag förstår inte heller varför jag ska vara ensam ansvarig för vårt sexliv.. skulle gärna vilja höra /veta ifall andra upplevt samma svacka men att det sedan löst sig. Vet inte hur länge jag står ut, ett halvår ett år. Annars är jag rädd att jag kanske måste lämna.


    Har testat exakt som jag beskrev. Och tyvärr ej kommit fram till en lösning ännu.... försökt med allt känns det som. Det funkar 1-2 v sen återgår det som det vanliga igen tyvärr:/ har försökt pratat men det har ej ledigt någon vart.:/ och självklart skall partnern också va delaktig och berätta o komma på en lösning som funkar för et så denne person i fråga vill mer. Men ibland är det svårt tyvärr:/

    Så följer mer än gärna detta och ser om du kommer på ngn lösning som hjälper er. För är i samma sits och försöker själv med att få till det tyvärr..
  • t1000
    Tue 12 Nov 2019 10:17
    #12
    -1
    Anonym (Velig) skrev 2019-11-12 09:37:45 följande:

    Det så klart 7 kilon syns. Är fortfarande smal dock, när jag vägde 48 såg man mina revben, det såg sjukligt ut. Och tror jag har har gått upp av flera anledningar, började med p-piller strax efter att vi träffades samt börjat nytt jobb där det dels är stressigt dels många event på sena kvällar med tilltugg och drinkar och aw:s så alkoholen har nog lagt på några extrakilon. Dock gick vågen upp till 58 i somras. Då kände jag själv att det gått för långt. Så gått ner tre kilon men planerar att gå ner tre kilon till. 52 är lagom.

    Och till alla som säger ?prova överraska honom med någon leksak eller rolig klädsel.? Har gjort det, det funkade en gång vardera, sen återgick det till det gamla vanliga. Jag förstår inte heller varför jag ska vara ensam ansvarig för vårt sexliv.. skulle gärna vilja höra /veta ifall andra upplevt samma svacka men att det sedan löst sig. Vet inte hur länge jag står ut, ett halvår ett år. Annars är jag rädd att jag kanske måste lämna.


    Jo, det är en stor skillnad som syns ordentligt om man varit smal tidigare. Eftersom han var attraherad av dig när du vägde 48 så tänkte jag bara att det kan vara en orsak.

    10 kg är ändå större skillnad. 52 låter lagom. Det vägde mitt ex också till din längd.

    Men det kan ju förstås vara andra orsaker också... Som du säger har du ju redan provat överraska honom och det hjälpte ju inte.
  • Anonym (Velig­) Trådstartaren
    Tue 12 Nov 2019 16:45
    #13
    Anonym (H33) skrev 2019-11-11 23:20:08 följande:

    Hur ser er relation ut i övrigt? Stabilt och lugnt? Bor ni ihop?

    Och 55 kg på 168 cm är Verkligen ingen vikt att tala om! Är det något han gnäller om så behöver han få sig en rejäl reality check!


    Japp, vi bor ihop och har gjort det ett tag nu. Personligen tror jag att vi har det rätt bra. Inte så mycket bråk, inga problem med ekonomin. Bara romantiken som brister.
  • Anonym (Qwert­y)
    Tue 12 Nov 2019 16:52
    #14
    Anonym (Velig) skrev 2019-11-12 16:45:07 följande:

    Japp, vi bor ihop och har gjort det ett tag nu. Personligen tror jag att vi har det rätt bra. Inte så mycket bråk, inga problem med ekonomin. Bara romantiken som brister.


    Fast dåligt sexliv och ni är båda under 30..? Det låter rätt skitdåligt i mina öron.

    Varför har han ätit antidepressiva, något tillfälligt bara, eller? Psykiskt mående kan påverka sexlust.
  • Anonym (sådär­)
    Tue 12 Nov 2019 16:53
    #15
    +1
    t1000 skrev 2019-11-12 00:16:34 följande:

    48 till 55 kg är en stor kroppslig förändring. Får man fråga varför du har gått upp så mycket?


    Får man fråga varför du ställer duma frågor när 55 kg är en fullt normal och klar friskare vikt än 45 kg som är snudd på svältvikt?
  • Anonym (sådär­)
    Tue 12 Nov 2019 16:56
    #16
    +2
    t1000 skrev 2019-11-12 00:55:44 följande:
    55 kg är inte alls undervikt.

    7 kg är en stor skillnad på en tjej på 168 cm. Jag bara fråga...

    Jag tycker det är dålig stil att göra så stor kroppslig förändring i ett förhållande. Man vill väl hålla sig snygg för sin partner? Det är lite typisk med sambokilon...
    Ja och det var väl precis det hon gjorde, gick från anorektiker till normala 55 kg?

    Men du kanske tycker hon ska svälta sig så hennes kille kan spela xylofon på hennes revben?
  • Anonym (meh)
    Tue 12 Nov 2019 17:07
    #17

    Om han gillade dig smal som en anorektiker så kanske han är inne på tjejer utan former = killar

  • t1000
    Tue 12 Nov 2019 17:15
    #18
    Anonym (sådär) skrev 2019-11-12 16:56:53 följande:

    Ja och det var väl precis det hon gjorde, gick från anorektiker till normala 55 kg?

    Men du kanske tycker hon ska svälta sig så hennes kille kan spela xylofon på hennes revben?


    När, räcker väl med att hon drar ner på alkoholen och tilltuggen via jobbet? För att jag antar att hon var smal utan svält tidigare...

    48 kg är inte anorektisk. Det är bara en svag undervikt. Ungefär som att de flesta idag är svagt överviktiga.
  • t1000
    Tue 12 Nov 2019 17:17
    #19
    -1
    Anonym (meh) skrev 2019-11-12 17:07:46 följande:

    Om han gillade dig smal som en anorektiker så kanske han är inne på tjejer utan former = killar


    Tvärtom.

    Så framhävs formerna om man är smal. Har du inga former från början hjälper inte extra hull om du nu inte tycker bilringar är former ?
  • Anonym (meh)
    Tue 12 Nov 2019 17:35
    #20
    t1000 skrev 2019-11-12 17:17:42 följande:
    Tvärtom.

    Så framhävs formerna om man är smal. Har du inga former från början hjälper inte extra hull om du nu inte tycker bilringar är former ?
    Bilringar vid 55 kg? Du kanske behöver extra starka glasögon om du tror att 55kg till 168 cm ger bilringar. 

    Bröst och höfter har vanligtvis fett, om man går ner i vikt är det stor risk att dessa försvinner. Så händer för mig om jag inte håller mig på normalvikt.

    Tips ..specsaver
Svar på tråden Min kille vill inte ha sex längre, har massor med galna tankar