• Anonym (Velig­)
    Mon 11 Nov 2019 22:18
    2253 visningar
    52 svar
    52
    2253

    Min kille vill inte ha sex längre, har massor med galna tankar

    Så här ligger det till. Jag och min kille är både under 30 bast, har inga barn och har bara varit tillsammans i två år. Nu det senaste året har det allt mindre action i sängkammaren och jag vet inte vad jag ska göra. Det kan gå två tre veckor innan vi har sex. Och då nästan alltid på hans initiativ då jag slutat försöka för att jag är rädd att bli avvisad.. Han säger att han älskar mig och att det inte beror på mig utan stress hos honom. Plus att han nyss slutat med sina antidepressiva, (fast nu är det var typ för sju månader sen). Jag har dessutom gått upp i vikt. Vägde 48 kilo när jag träffade honom och är 168 cm lång, nu väger jag 55 kilo. Vet inte om det kan bero på det men han slänger in lite pikar ibland. De är snälla men ändå. Han fatshamar tjocka människor på tv rätt ofta så vet att han har svårt med fetma.. vi har pratat om det och han säger att det inte beror på mig. Kan han ha tappat känslorna, eller är han inte attraherad av mig längre? Har gått så långt att jag övervägt (inte på allvar dock) att hooka upp med någon bara för att frigöra sexuell energi. vill inte det egentligen och han skulle aldrig förlåta mig.

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2019-11-11 22:19
    Han är väldigt söt och fin mot mig annars. Bara sexet jag saknar.

  • Svar på tråden Min kille vill inte ha sex längre, har massor med galna tankar
  • Anonym (sådär­)
    Tue 12 Nov 2019 19:41
    #31
    t1000 skrev 2019-11-12 19:23:01 följande:
    Alkohol och godsaker är skadligt för kroppen.

    Lite undervikt är heller inte skadligt.
    Ja eller hur, och du tror inte att alkisar och sockermissbrukare intalar sig själva precis samma sak?
  • Pilsne­r
    Tue 12 Nov 2019 19:45
    #32
    +1
    t1000 skrev 2019-11-12 19:23:01 följande:
    Lite undervikt är heller inte skadligt.
    Hellre några kilo extra än några för få. Lite kvinnlig "stoppning" (på rätt ställen) är bara mysigt.
  • Tue 12 Nov 2019 19:49
    #33
    +1

    Dumpa idioten, hur blir det om ni får barn, vilka pikar du får då.

  • Anonym (Man)
    Tue 12 Nov 2019 19:55
    #34
    +1

    Jag tror nästan att du överanalysera detta. Jag tror det är så enkelt som att han har lägre sexlust än dig. Sådant brukar bli uppenbart efter något år eller 2.

    Vill du ha mer sex får du nog byta kille helt enkelt.

    Positivt för dig är i alla fall att de flesta killar har ganska hög sexlust. Som kille får man i regel stå ut med rätt mycket, för typ 80% av kvinnorna har lägre sexlust känns det som....

    Ditt bmi verkar för övrigt vara helt normalt, vågen är inte problemet...

  • t1000
    Tue 12 Nov 2019 19:58
    #35
    -1
    Pilsner skrev 2019-11-12 19:45:47 följande:

    Hellre några kilo extra än några för få. Lite kvinnlig "stoppning" (på rätt ställen) är bara mysigt.


    Smaken är som baken.

    Du har gott om kvinnor att välja mellan då det kryllar av dom...
  • Pilsne­r
    Tue 12 Nov 2019 20:03
    #36
    t1000 skrev 2019-11-12 19:58:31 följande:
    Smaken är som baken.

    Du har gott om kvinnor att välja mellan då det kryllar av dom...
    Du måste tänka relativt.

    Om 75% av männen tänker som jag, men bara 50% av kvinnorna uppfyller det så ligger jag risigt till.

    Men om 5% av männen gillar några kilos undervikt, och 10% av kvinnorna har det så ligger du bra till!
  • Anonym (Emsa)
    Tue 12 Nov 2019 20:06
    #37

    Måste hålla med (Man) här, sexlust är liksom inget som kan (eller ska) tvingas fram. Ni olika på det planet, står du inte ut får du nog byta kille.

  • Anonym (Pelle­)
    Tue 12 Nov 2019 20:20
    #38
    Pilsner skrev 2019-11-12 20:03:35 följande:

    Du måste tänka relativt.

    Om 75% av männen tänker som jag, men bara 50% av kvinnorna uppfyller det så ligger jag risigt till.

    Men om 5% av männen gillar några kilos undervikt, och 10% av kvinnorna har det så ligger du bra till!


    Haha, tyvärr stämmer inte ditt antagande. Jag har 100-tals likes från överviktiga kvinnor på Tinder. Men knappt nån från smala. Dels är dom underrepresenterade max 5% . Dessutom de som finns behöver inte Tinder och gör dom de så har dom så stort utbud att de blir dränkta av svar.
  • Anonym (What?­?)
    Tue 12 Nov 2019 20:25
    #39

    Räknas sex i kilo eller BMI???

  • Anonym (Pelle­)
    Tue 12 Nov 2019 21:06
    #40
    Anonym (What??) skrev 2019-11-12 20:25:51 följande:

    Räknas sex i kilo eller BMI???


    De flesta går efter utseendet när det gäller attraktion. BMI påverkar ditt attraktionsvärde beroende på vem du har sex med.
  • Pilsne­r
    Tue 12 Nov 2019 21:08
    #41
    +1
    Anonym (Pelle) skrev 2019-11-12 21:06:37 följande:
    De flesta går efter utseendet när det gäller attraktion. BMI påverkar ditt attraktionsvärde beroende på vem du har sex med.
    Jag är kanske gammeldags, men vackra ögon och ett sött leende kommer tjejer långt med hos mig.
  • Anonym (Pelle­)
    Tue 12 Nov 2019 21:16
    #42
    Pilsner skrev 2019-11-12 21:08:50 följande:

    Jag är kanske gammeldags, men vackra ögon och ett sött leende kommer tjejer långt med hos mig.


    Jag är avundsjuk. Då kan du välja och vraka ...
  • Anonym (Velig­) Trådstartaren
    Mon 12 Oct 2020 20:53
    #43

    Ett år senare. Alltså först och främst vilken dubbelmoral en del har i tråden. Visst tycker jag att man har ett ansvar att ta hand om sin hälsa för (sin egen skull främst, men även i viss mån för sin partner) men bara för att man går upp till en fullt acceptabel vikt (pratar om 55 inte 58) betyder inte det att man ?släppt efter? eller slutat ta hand om sig. Jag springer cirka två mil i veckan och har god kondition. Och alltså han har vare sig tvättbräda eller särskilt definierade armmuskler, vilket jag tycker är sjukt sexigt rent kroppsligt), men jag är attraherad av han för att han är han och för att jag gillar hans karaktär och utseende, främst ansikte, han är inget fetto men inte heller superdeffad. Nu har jag dessutom gått ner till 49 igen. Men inte har det blivit mer action i sovrummet. Skönt att veta att det inte var vikten men synd för problemet kvarstår ju.....

  • Thu 22 Oct 2020 05:37
    #45

    prata med honom o säg precis hur du känner o lyssna inte på idioter som bara vill du ska dumpa honom för egen vinning älskar du honom så kämpa för att få det att fungera

  • Thu 22 Oct 2020 09:52
    #46
    t1000 skrev 2019-11-12 00:16:34 följande:

    48 till 55 kg är en stor kroppslig förändring. Får man fråga varför du har gått upp så mycket?


    168 cm och 55kg är ett BMI på 19.5, dvs normalvikt. Är dina föräldrar helsyskon, måntro?
  • Anonym (000)
    Thu 22 Oct 2020 09:55
    #47
    Anonym (Velig) skrev 2020-10-12 20:53:44 följande:

    Ett år senare. Alltså först och främst vilken dubbelmoral en del har i tråden. Visst tycker jag att man har ett ansvar att ta hand om sin hälsa för (sin egen skull främst, men även i viss mån för sin partner) men bara för att man går upp till en fullt acceptabel vikt (pratar om 55 inte 58) betyder inte det att man ?släppt efter? eller slutat ta hand om sig. Jag springer cirka två mil i veckan och har god kondition. Och alltså han har vare sig tvättbräda eller särskilt definierade armmuskler, vilket jag tycker är sjukt sexigt rent kroppsligt), men jag är attraherad av han för att han är han och för att jag gillar hans karaktär och utseende, främst ansikte, han är inget fetto men inte heller superdeffad. Nu har jag dessutom gått ner till 49 igen. Men inte har det blivit mer action i sovrummet. Skönt att veta att det inte var vikten men synd för problemet kvarstår ju.....


    Jag kanske har missat men 49 kg är jättelite! 
    Oavsett hur kort eller "liten" du är i kroppen så är det inte många som väger under 50 som vuxen kvinna. 

    Du ska väga så som du mår bra av, eller strunta i vikten, tänk bara på hur det känns liksom. Man ska må bra, kläderna ska sitta ok osv. Det är mycket viktigare än vad vågen visar. 
  • Anonym (f)
    Thu 22 Oct 2020 10:06
    #48
    t1000 skrev 2019-11-12 18:04:36 följande:
    Näe, föredrar en låg fettprocent och synliga höftben. Finns en anledning att modeller är smala.

    Har du komplex för dina extra kilon eller är du en fettofil ?
    Lägg ner nu Pelle.
  • Anonym (kvinn­orkan)
    Thu 22 Oct 2020 10:22
    #49
    Anonym (Velig) skrev 2019-11-11 22:18:07 följande:

     Har gått så långt att jag övervägt (inte på allvar dock) att hooka upp med någon bara för att frigöra sexuell energi. vill inte det egentligen och han skulle aldrig förlåta mig.

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2019-11-11 22:19
    Han är väldigt söt och fin mot mig annars. Bara sexet jag saknar.


    Låt inte det stoppa dig. Det är vanligt att kvinnor är missnöjda med sina otillräckliga män. Kvinnor behöver spännande sex. Och rätt tid är nu. Kvinnor som tar för sig och bejakar sin sexualitet är inte längre tabu.
    You Go Girl!
Svar på tråden Min kille vill inte ha sex längre, har massor med galna tankar