• Tue 12 Nov 2019 11:12
    1523 visningar
    26 svar
    26
    1523

    Kan man skada barnet i magen?

    Hej alla mammor!

    Jag undrar om barnet kan skadas i magen av att man sitter mycket och länge, kontorsjobb! Samt om man har åtsittande byxor, mammabyxor skär ju typ in under magen.. är detta skadligt på något vis?

    Är i v. 32 nu..

  • Svar på tråden Kan man skada barnet i magen?
  • Anonym (G)
    Tue 12 Nov 2019 11:21
    #1

    Nej.

  • Anonym (Otur)
    Tue 12 Nov 2019 11:23
    #2

    Skulle du ramla platt fall på mage eller få en kraftig box i magen så är ju inte det så bra, men att sitta länge och ha åtsittande byxor är inte farligt.

    Drick mycket vatten och ha stödstrumpor, det kan vara bra så du inte riskerar blodproppar och att du drar på dig mycket vätska i benen

  • Anonym (...)
    Tue 12 Nov 2019 11:23
    #3

    Knappast. Den enda som mår dåligt och kan få ont är du som är gravid.

  • Anonym (Skämt­)
    Tue 12 Nov 2019 17:59
    #4

    Jag förutsätter att den här tråden är en sån som ska provocera andra och det lyckas du med. Om det inte är fallet då må du vara ovanligt korkad. På vilket sätt skulle det skada barnet om du sitter ner länge? Det skulle ju va samma om du sover då? Vilket jag antar att du gjort under graviditeten? Och byxorna HUR skulle de skada barnet???

  • Anonym (God natt)
    Tue 12 Nov 2019 18:50
    #5
    Anonym (Skämt) skrev 2019-11-12 17:59:34 följande:

    Jag förutsätter att den här tråden är en sån som ska provocera andra och det lyckas du med. Om det inte är fallet då må du vara ovanligt korkad. På vilket sätt skulle det skada barnet om du sitter ner länge? Det skulle ju va samma om du sover då? Vilket jag antar att du gjort under graviditeten? Och byxorna HUR skulle de skada barnet???


    Gå och lägg dig.
  • Anonym (anony­m)
    Wed 13 Nov 2019 09:43
    #6
    VitaUgglan skrev 2019-11-12 11:12:24 följande:

    Hej alla mammor!

    Jag undrar om barnet kan skadas i magen av att man sitter mycket och länge, kontorsjobb! Samt om man har åtsittande byxor, mammabyxor skär ju typ in under magen.. är detta skadligt på något vis?

    Är i v. 32 nu..


    Det skadar inte, men däremot kan det ju vara rätt obekvämt för dig! Finns det ingen möjlighet att du kan ha ett ståbord några veckor?
  • Wed 13 Nov 2019 11:59
    #7
    Anonym (Skämt) skrev 2019-11-12 17:59:34 följande:

    Jag förutsätter att den här tråden är en sån som ska provocera andra och det lyckas du med. Om det inte är fallet då må du vara ovanligt korkad. På vilket sätt skulle det skada barnet om du sitter ner länge? Det skulle ju va samma om du sover då? Vilket jag antar att du gjort under graviditeten? Och byxorna HUR skulle de skada barnet???


    Tack för dina väl valda ord, om du provoceras av inlägg så svara inte på dem! Och låt oss som bara har lite funderingar få ha dom ifred! Då mår du säkert bättre ska du se!

    Men det jag undrade va helt enkelt om det på något vis frestar bebisen om man har ett så stillasittande jobb då magen trycks ihop en aning, och man sitter ner typ mestadels av dagen..

    Och vad detta skulle ha med mitt sovande att göra vet jag inte, då ligger man ju utsträckt och rör sig en aning också i den mån det går.
  • Wed 13 Nov 2019 12:00
    #8
    Anonym (anonym) skrev 2019-11-13 09:43:08 följande:

    Det skadar inte, men däremot kan det ju vara rätt obekvämt för dig! Finns det ingen möjlighet att du kan ha ett ståbord några veckor?


    Jo det har jag så jag försöker variera lite sitt och stå.. men sitter mestadels ändå..
  • Anonym (Skämt­)
    Wed 13 Nov 2019 15:53
    #9
    VitaUgglan skrev 2019-11-13 11:59:31 följande:

    Tack för dina väl valda ord, om du provoceras av inlägg så svara inte på dem! Och låt oss som bara har lite funderingar få ha dom ifred! Då mår du säkert bättre ska du se!

    Men det jag undrade va helt enkelt om det på något vis frestar bebisen om man har ett så stillasittande jobb då magen trycks ihop en aning, och man sitter ner typ mestadels av dagen..

    Och vad detta skulle ha med mitt sovande att göra vet jag inte, då ligger man ju utsträckt och rör sig en aning också i den mån det går.


    Så du menar att du sitter pall på röva i 8 timmar? Nä knappast troligt. Du bör även om du inte är gravid växla mellan att stå och att sitta det bör alla med ?kontorsjobb?. Pausgympa! Och att du tränar fysisk aktivitet efter jobb, ingen människa mår bra att att vara så mycket stilla som du verkar vara.
  • Thu 14 Nov 2019 05:07
    #10
    Anonym (Skämt) skrev 2019-11-13 15:53:05 följande:

    Så du menar att du sitter pall på röva i 8 timmar? Nä knappast troligt. Du bör även om du inte är gravid växla mellan att stå och att sitta det bör alla med ?kontorsjobb?. Pausgympa! Och att du tränar fysisk aktivitet efter jobb, ingen människa mår bra att att vara så mycket stilla som du verkar vara.


    Som sagt, har som många andra ett hyfsat stillasittande jobb och undrade enbart om det på något vis va skadligt för bebisen..
Svar på tråden Kan man skada barnet i magen?