• Anonym (fdsf)
    Tue 12 Nov 2019 12:10
    5953 visningar
    22 svar
    22
    5953

    Träna med öroninflammation?

    Kan man träna med öroninflammation? Har fått droppar som jag ska ta i öronen, med antibiotika och kortison. Hade lite feber igår, 38,2. Men idag har jag inte det, inte just nu iallafall. 

  • Svar på tråden Träna med öroninflammation?
  • Anonym (G&G)
    Tue 12 Nov 2019 12:13
    #1

    Nej, sluta nu. Du ska absolut inte träna med en infektion i kroppen. Så viktig kan inte din träning vara att du bara måste utföra den när din kropp är förkyld.

  • Cheesc­ake
    Tue 12 Nov 2019 12:19
    #2
    Anonym (fdsf) skrev 2019-11-12 12:10:54 följande:

    Kan man träna med öroninflammation? Har fått droppar som jag ska ta i öronen, med antibiotika och kortison. Hade lite feber igår, 38,2. Men idag har jag inte det, inte just nu iallafall. 


    Kan, ja. Bör, nej. Det är aldrig bra att träna med en infektion i kroppen. Men om du känner att du måste aktivera dig så ta en promenad ut i friska luften istället.
  • Anonym (fdsf) Trådstartaren
    Tue 12 Nov 2019 14:16
    #3
    Anonym (G&G) skrev 2019-11-12 12:13:22 följande:

    Nej, sluta nu. Du ska absolut inte träna med en infektion i kroppen. Så viktig kan inte din träning vara att du bara måste utföra den när din kropp är förkyld.


    Frågade en sjuksköterska som sa jag kunde det, därför jag blev förvirrad. 
  • Anonym (fdsf) Trådstartaren
    Tue 12 Nov 2019 14:16
    #4
    Cheescake skrev 2019-11-12 12:19:16 följande:
    Kan, ja. Bör, nej. Det är aldrig bra att träna med en infektion i kroppen. Men om du känner att du måste aktivera dig så ta en promenad ut i friska luften istället.
    Ja jag tänkte väl det, att det inte är bra. Men trist att man ska behöva ifrågasätta folk. Har frågat en sjuksköterska nämligen som sa att det gick. Men jag var tveksam mot det.
  • Cheesc­ake
    Tue 12 Nov 2019 15:47
    #5
    Anonym (fdsf) skrev 2019-11-12 14:16:49 följande:

    Ja jag tänkte väl det, att det inte är bra. Men trist att man ska behöva ifrågasätta folk. Har frågat en sjuksköterska nämligen som sa att det gick. Men jag var tveksam mot det.


    Ja, självklart kan du träna, ingen kan undra dig. Men man bör inte träna med en infektion i kroppen. Sjuksköterskan svarade förmodligen på om du kan träna. Vilket du ju kan.

    Sedan beror väl på vad man anser son träning. Många anser promenader som träning och det kan man göra med en infektion.
  • Anonym (fdsf) Trådstartaren
    Tue 12 Nov 2019 17:58
    #6
    Cheescake skrev 2019-11-12 15:47:25 följande:

    Ja, självklart kan du träna, ingen kan undra dig. Men man bör inte träna med en infektion i kroppen. Sjuksköterskan svarade förmodligen på om du kan träna. Vilket du ju kan.

    Sedan beror väl på vad man anser son träning. Många anser promenader som träning och det kan man göra med en infektion.


    Men jag menar inte om man kan utan om man ska. Det förstår man väl.
  • Anonym (fdsf) Trådstartaren
    Tue 12 Nov 2019 17:59
    #7
    Cheescake skrev 2019-11-12 15:47:25 följande:

    Ja, självklart kan du träna, ingen kan undra dig. Men man bör inte träna med en infektion i kroppen. Sjuksköterskan svarade förmodligen på om du kan träna. Vilket du ju kan.

    Sedan beror väl på vad man anser son träning. Många anser promenader som träning och det kan man göra med en infektion.


    Brukar du läsa allt så ordagrant menar du? Måste vara skitjobbigt. Lär ju missförstå folk hela tiden
  • Anonym (fdsf) Trådstartaren
    Tue 12 Nov 2019 18:03
    #8
    Cheescake skrev 2019-11-12 15:47:25 följande:

    Ja, självklart kan du träna, ingen kan undra dig. Men man bör inte träna med en infektion i kroppen. Sjuksköterskan svarade förmodligen på om du kan träna. Vilket du ju kan.

    Sedan beror väl på vad man anser son träning. Många anser promenader som träning och det kan man göra med en infektion.


    Tror personen förstod hur jag menade för övrigt. För den sa att det inte var farligt att träna med öroninflammation.
  • Cheesc­ake
    Tue 12 Nov 2019 18:46
    #9
    Anonym (fdsf) skrev 2019-11-12 17:58:23 följande:

    Men jag menar inte om man kan utan om man ska. Det förstår man väl.


    Man kan tycka att man borde förstå det men alla gör inte det.
  • Cheesc­ake
    Tue 12 Nov 2019 18:46
    #10
    Anonym (fdsf) skrev 2019-11-12 17:58:23 följande:

    Men jag menar inte om man kan utan om man ska. Det förstår man väl.


    Det tillhör dessutom allmänbildning att man inte ska träna när man är sjuk...
Svar på tråden Träna med öroninflammation?