• Anonym (Trött­)
    Tue 12 Nov 2019 12:24
    678 visningar
    29 svar
    29
    678

    Min 8 månaders skriker så jag vet snart inte vart jag ska ta vägen

    Hej! Jag behöver tips och råd innan jag faktiskt blir halvt galen.

    Vår son var en superglad bebis fram tills han var 2 månader det va som att trycka på en knapp och dagarna gick från det glada lugnet till skrik konstant. Efter någon vecka åkte jag tillomed in till akuten och sa att ni måste hjälpa mig något är fel! De resonerade då efter en snabb genomgång att han hade fått kolik fast senare än vanligt. Jag försökte motsäga att det faktiskt skulle vara kolik då jag inte upplever att han har ont i magen.

    Nu är han 8 månader och våra dagar går fortfarande ut på att lyssna på skrik. De går 50% av gångerna bättre när jag bär på honom men oftast hjälper inte det heller. Så fort jag försöker lämna över honom till någon annan så skriker han så att öronen nästan ramalr va på en själv. Han vägrar sitta i babysitter, gå stol, va på golvet. Ja han sitter inte ens i matstolen utan att skrika..

    Jag är trött, mitt humör är fullkomligt kört i botten vilket drabbar de andra barnen och sambon. Vi försöker hjälpas åt så mycket som möjligt. De äldre barnen håller också på att bryta ihop av det dagliga skriket.. Vad kan vi göra? Just nu så är alla tips guld värda.

  • Svar på tråden Min 8 månaders skriker så jag vet snart inte vart jag ska ta vägen
  • Tue 12 Nov 2019 13:14
    #1

    Hur har han det med maten? Och sömnen?

    Att han inte gillar främmande vid 8 månaders ålder är helt normalt, det tillhör utvecklingen och anknytningen.

  • Anonym (sjal)
    Tue 12 Nov 2019 13:22
    #2

    Har du provat att bära honom i sjal?

    Han vill uppenbarligen helst vara nära dig, så jag skulle skippa att lämna över honom till andra i någon större utsträckning en period tills han har blivit mer balanserad. 

  • Anonym (...)
    Tue 12 Nov 2019 13:23
    #3

    Köp ordentliga hörselkåpor till hela familjen.

    Försök hitta en vettig läkare.

    Gå till en homeopat.

  • Tue 12 Nov 2019 13:28
    #4

    Men vad jobbigt! Kan han vara känslig mot något i maten? Laktos?

    Sover han bra och regelbundet? Upplever att min 3-månaders blir otröstlig om vi missar en tupplur. Då är hela kvällen förstörd sen.

  • Anonym (Z)
    Tue 12 Nov 2019 15:23
    #5

    Mjölkprotein?

  • Anonym (.)
    Tue 12 Nov 2019 15:26
    #6
    Anonym (...) skrev 2019-11-12 13:23:03 följande:
    Köp ordentliga hörselkåpor till hela familjen.
    Försök hitta en vettig läkare.
    Gå till en homeopat.
    Det är förbjudet att behandla barn under 8 år i Sverige. 

  • Anonym (.)
    Tue 12 Nov 2019 15:26
    #7

    Vad säger BVC?

  • Anonym (...)
    Tue 12 Nov 2019 15:38
    #8
    Anonym (.) skrev 2019-11-12 15:26:04 följande:

    Det är förbjudet att behandla barn under 8 år i Sverige. 


    Med naturmedel mot kolik?
  • Anonym (.)
    Tue 12 Nov 2019 15:46
    #9
    Anonym (...) skrev 2019-11-12 15:38:56 följande:
    Med naturmedel mot kolik?
    Homeopater är förbjudna att behandla barn i Sverige sedan några år tillbaka.

    Naturläkemedel är inte ofarliga bara för att man kallar det för naturläkemedel. Tvärtom kan de vara direkt skadliga. Homeopati å andra sidan är bara humbug och dyrt vatten, där ska barn inte riskera att gå obehandlade som kan medföra problem längre fram.
  • Anonym (...)
    Tue 12 Nov 2019 15:52
    #10
    Anonym (.) skrev 2019-11-12 15:46:28 följande:

    Homeopater är förbjudna att behandla barn i Sverige sedan några år tillbaka.

    Naturläkemedel är inte ofarliga bara för att man kallar det för naturläkemedel. Tvärtom kan de vara direkt skadliga. Homeopati å andra sidan är bara humbug och dyrt vatten, där ska barn inte riskera att gå obehandlade som kan medföra problem längre fram.


    Hur kan något som är humbug vara farligt..?
Svar på tråden Min 8 månaders skriker så jag vet snart inte vart jag ska ta vägen