• Anonym (Äldre kille)
    Tue 12 Nov 2019 15:08
    405 visningar
    36 svar
    -1
    36
    405

    15 års åldersskillnad

    Hej!

    Nu är det så att man har hamnat i en situation som alla kanske inte anser helt moraliskt rätt men tänker att man ändå vill få andras syn och tips. Så det jag är ute efter är mer praktisk råd och andras erfarenhet i ämnet.

    Det är så att jag har träffat en tjej på 18 år där jag själv är 33, vi började prata med varandra på nätet av en slump och insåg fort att vi hade båda väldigt mycket saker gemensamt. Bara några av sakerna är att vi båda älskar att analysera och prata om djupare ämnen, har samma lite udda intressen och samma syn på närhet och vad vi vill ha ut av en relation.

    Efter att ha pratat med henne så fastnade jag på en gång och skulle jag inte ha vetat om åldern skulle jag tro att hon var mycket äldre. Vi båda är väldigt förtjusta i varandra och vill satsa på ett förhållande, det som vi vet däremot är att vissa säkert skulle se snett på det hela.

    Värt att nämna är att jag har en dotter sedan innan och det vet hon om och har inga problem med men kan även det vara värt att nämna som sagt.

    Så det vi egentligen undrar lite över är de som har varit i liknande situation, vad kan vara bra att tänka på när vi går fram nu för vi båda vill ha något seriöst och långvarigt.

  • Svar på tråden 15 års åldersskillnad
  • Anonym (Igen)
    Tue 12 Nov 2019 15:11
    #1
    Du kanske har en syster du kan prata med detta om. Annars finns det massor med återkommande trådar om åldersskillnad.
  • Anonym (Grus i dojjan­.)
    Tue 12 Nov 2019 15:39
    #2
    Anonym (Igen) skrev 2019-11-12 15:11:39 följande:
    Du kanske har en syster du kan prata med detta om. Annars finns det massor med återkommande trådar om åldersskillnad.
    Ja, börjar bli väldigt tjatigt.
  • Anonym (E)
    Tue 12 Nov 2019 17:38
    #3

    Ingen kommer bry sig såvida ni inte behandlar varandra dåligt eller gifter er inom en vecka eller liknande.

    Hon är vuxen, du är vuxen. Det låter som att ni båda är seriösa.

  • Anonym
    Tue 12 Nov 2019 17:50
    #4
    +1

    Låt flickan vara, hon behöver inte en nästan dubbelt så gammal småbarnspappa i sitt liv.

  • Anonym (hejsa­n mvh flicka­n som inte vill låtas vara)
    Tue 12 Nov 2019 19:52
    #5
    -1
    Anonym skrev 2019-11-12 17:50:05 följande:

    Låt flickan vara, hon behöver inte en nästan dubbelt så gammal småbarnspappa i sitt liv.


    Hej vad trevligt att du skriver vad du tycker!
    Jag är flickan du skriver om förresten, så hej på dig!
    Jag har spenderat hela min dag med att skriva med småbarnspappan idag faktiskt, jag kunde inte låta honom vara Förvånad
    så hmm lite avis kanske? det är okej vännen du kommer hitta din soulmate också, vissa gör bara inte det som 18, men det kommer hjärtat. Ahh juste hjärtat det kallar han mig förFlört en riktigt härlig småbarnspappa
  • Anonym (Lizzy­)
    Tue 12 Nov 2019 20:25
    #6

    Hej!Jag är 18 år och har träffat mitt livs kärlek på en mogen äldre man(15år).Vi har mycket gemensamt förutom att jag ungdom fortvarande och inte riktigt vuxen!

  • Anonym (E)
    Tue 12 Nov 2019 20:43
    #7

    Du ser ts i kommentarerna hur vanligt det är! Jag känner minst ett tiotal par där kvinnan är runt 15 år yngre.

    Kör på bara.

  • Anonym (Äldre kille) Trådstartaren
    Tue 12 Nov 2019 21:21
    #8
    Anonym (Lizzy) skrev 2019-11-12 20:25:45 följande:

    Hej!Jag är 18 år och har träffat mitt livs kärlek på en mogen äldre man(15år).Vi har mycket gemensamt förutom att jag ungdom fortvarande och inte riktigt vuxen!


    Hej!

    Hur har du upplevt att förhållandet har varit? Har det funnits några fallgropar eller så som man kan behöva tänka på?


    Man vill ju inte att hon tex känna att hon ska hamna i underläge på något sätt utan det ska vara ett jämbördigt förhållande trotts åldersskillnaden.

  • Anonym (Äldre kille) Trådstartaren
    Tue 12 Nov 2019 21:23
    #9
    Anonym (E) skrev 2019-11-12 20:43:21 följande:

    Du ser ts i kommentarerna hur vanligt det är! Jag känner minst ett tiotal par där kvinnan är runt 15 år yngre.

    Kör på bara.


    Jo jag vet att det inte är så ovanligt men man vill gärna ha lite konkreta tipps för man vill ju ändå att det ska bli något bra och långvarigt. Så alltid intressant att höra från de som redan har gått denna vägen och höra av deras erfarenhet. =)
  • Anonym (E)
    Wed 13 Nov 2019 07:38
    #10
    Anonym (Äldre kille) skrev 2019-11-12 21:23:30 följande:

    Jo jag vet att det inte är så ovanligt men man vill gärna ha lite konkreta tipps för man vill ju ändå att det ska bli något bra och långvarigt. Så alltid intressant att höra från de som redan har gått denna vägen och höra av deras erfarenhet. =)


    Mitt livs kärlek är också nästan 15 år yngre men jag är kvinna och han är man. Passar man ihop så gör man. Vårt förhållande är inte annorlunda än något som jag har haft tidigare, bortsett från att det är mycket bättre och mer kärleksfullt möjligen.

    Om det är en seriös och kärleksfull relation så förstår människor runtomkring det.

    Jag kan inte se att det är något speciellt att tänka på på grund av ålder. Mer än att vara medveten om att man har lite olika erfarenheter kanske men det kan man ju ha ändå. I ditt fall är det nog mer att tänka på kring att du har barn och att du inte går för fort fram med en ny kärlek inför ditt barn, innan det har blivit stabilt mellan dig och den här kvinnan.
Svar på tråden 15 års åldersskillnad